يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۰
کد مطلب: 62937
۰

کتاب تمرین‌های شناختی رفتاری برای افزایش‌ تاب‌‌آوری

کتاب تمرین‌های شناختی رفتاری برای افزایش‌ تاب‌‌آوری
کتاب تمرین‌های شناختی رفتاری برای افزایش‌ تاب‌‌آوری کودکان کتابی در باب افزایش تاب آوری کودکان است این نام کتابی است که با ترجمه دکتر لیلا افضلی و مریم حداد ترجمه و توسط انتشارات ورجاوند منتشر شده است
این کتاب اثر الیزا نبولسین است و با استفاده از رویکرد شناختی رفتاری در جهت توسعه تاب آوری کودکان تدوین شده است .
مروزه کودکان با مجموعه ای ازچالش‌ها رو به رو هستند و میزان اضطراب و افسردگی در آنها رو به افزایش است. چه در خانه، چه در مدرسه یا زمین بازی و در طول انجام فعالیت‎‌ها؛ میزان پشتکار بیشتر، می‌تواند به آنها در رویارویی بهتر با چالش‌های زندگی روزمره کمک کند.
همان‌طور که الیزا نبولسین در این کتاب کار عالی نشان می‌دهد؛ بچه‌ها نه تنها با استفاده از پشتکار می‌توانند از پس آنچه در زندگی رخ می‌دهد؛ برآیند بلکه همچنین می‌توانند یاد بگیرند که پشتکار خود را تقویت کنند و انعطاف‌پذیری و تاب‌آوری خود را بهبود ببخشند.
این کتاب با توانمندسازی بچه‌ها شروع می‌شود و به آنها نشان می‌دهد که می‌توانند مهارت‌های مربوط به پشتکار را بسازند. سپس استراتژی‌هایی مربوط به رشد پشتکار را ارائه می‌دهد و شامل راهکارهای عملی و موثر برای استفاده روزانه در دنیای واقعی است.
در بخشی از کتاب تمرین‌های شناختی رفتاری برای افزایش‌ تاب‌‌آوری کودکان آمده است خوشبختانه ما مجبور نیستیم سرسخت و با پشتکار به دنیا بیاییم! پشتکار چیزی است که کودکان و بزرگسالان می‌توانند آن را یاد بگیرند. این امکان برای بچه‌ها وجود دارد که مهارت‌های جدیدی را گسترش دهند و به وسیله آنها بتوانند از موقعیت‌های سخت عبور کنند و موانع را با دید متفاوتی بنگرند.
این کتاب، بیست و هشت فعالیت جذاب و سرگرم‌کننده را ارائه می‌دهد که به کودکان کمک می‌کند این مهارت‌ها را یاد بگیرند و تمرین کنند. استراتژی‌ها و مهارت‌هایی که پشتکار را شکل می‌دهند و تقویت می‌کنند.

دکتر لیلا افضلی پژوهشگر و متخصص عرصه تاب آوری در مدارس و در این زمینه تخصصی صاحب تجربیات پژوهشی و اجرایی خاص است از ایشان کتاب و مقالات متعددی در زمینه مدارس تاب آور منتشر شده است .
 تمرین‌های شناختی رفتاری توسط دکتر لیلا افضلی مشاور کودک و مدرس دوره‌های تخصصی کودک و نوجوان، استاد دانشگاه تهران از اعضای انجمن روان‎شناسی ایران و عضو سازمان نظام روان‎شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران ترجمه شده است.
وی مدرک دکتری خود را در رشته روان‌شناسی تربیتی از دانشگاه تهران اخذ نموده است. دکتر افضلی از اعضای انجمن حمایت از حقوق کودکان و طراح و بنیان‌گذار اولین مدرسه تاب‌آور در ایران هستند. وی بیش از ۴۰ مقاله و چندین کتاب در زمینه مرتبط با کودک و نوجوان و تاب‌آوری تألیف و در کارنامه حرفه‌ای خود دارد دکتر لیلا افضلی عضو باشگاه تاب آوری است.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ