شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۰۶:۰۹
کد مطلب: 63027
۳
معرفی کتاب

چنگار روابط زناشویی

زهرا محبوبی نیه
چنگار روابط زناشویی
کتاب چنگار روابط زناشویی، تنوع طلبی جنسی به قلم دکتر زهرا محبوبی نیه و توسط انتشارات مانیان چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است این کتاب به مساله خیانت به عنوان مهم‌ترین عامل تهدیدکننده روابط زناشویی می‌پردازد. پررنگ بودن مقوله «ضرورت مشاوره قبل از ازدواج» و نقش اساسی و پایه‌ای آن، در ازدواج و تشکیل خانواده و تولید نسل از مباحث مهم و اساسی این کتاب است.
مخاطب این نگارش، شامل افراد از دوران ابتدایی جوانی و قبل ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج، عموم افراد جامعه، روان‌شناسان و مشاورین خانواده می‌باشند.
به گزارش میگنا رسانه سلامت روان ایران دختر و پسری که تصمیم دارند با همدیگر سالیان سال زیر یک سقف زندگی کنند و هم‌پیمان شوند، از هر نظر بایستی مناسب یکدیگر باشند تا موارد این‌چنینی سد راه خوشبختی آنان نگردد و هنگامی‌که تصمیم به تولید‌نسل هم دارند شرایط فرزند‌آوری از بدو ایجاد نطفه، شرایطی بسیار مناسب از نظر جسمی و خصوصاً وضعیت روانی باشد تا به جنین آسیب وارد نگردد. بعنوان مثال؛ یکی از موارد بسیار مهم در حوزه روان استرس  است که اثرات نامطلوبی بر روی جنین می‌گذارد.
اینجاست که این شعر بسیار مصداق پیدا می‌کند.
چون گذارد خشت اول بر زمین  معمار کج *** گر رساند بر فلک، باشد همان دیوار کج
پیش‌بینی و پیشگیری از آسیب، نقش روان‌شناس سلامت را بیانگر می‌باشد و نویسنده اثر را به‌عنوان متخصص در حیطه سلامت روان مجاب دانسته و به نگارش آن اقدام نموده است.
کتاب شامل دو‌ بخش و دوازده فصل است که‌ بخش نخست به بیان مفاهیم، توضیحات، پیامد‌ها و آسیب‌ها و علل احتمالی بوجود آمدن مشکلات زناشویی زوجین خصوصاً «تنوع‌طلبی، خیانت و دلزدگی» می‌پردازد و بخش دوم اشاره به برخی راهکارها، تغییرات و درمان‌های روان‌شناختی دارد.

در این کتاب تلاش شده که به‌طور مختصر ابعاد متعددی از مسائل و مشکلات در این حیطه مورد بررسی قرار گیرد و افراد با مطالعه این کتاب تا حد زیادی برمشکلاتشان فائق آیند، یا اینکه آگاهی و دانش لازم را جهت رفع و حل و فصل آن کسب نمایند. خوانندگان این کتاب، نخست باید به هویت اصلی مسائل زناشویی خود پی ببرند و آنگاه خط ‌مشی مناسبی برای برخورد با آن بیابند. همچنین، قابل ذکر است در نگارش این کتاب از مطالب، مقالات و کتب معتبر و علمی بهره گرفته شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد