شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ / ۰۵:۲۲
کد مطلب: 6439
۰

مأموریتم معرفی رئیس دانشگاه آزاد است/ آخرین وضعیت دانشگاه آزاد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط با برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد، تاکید کرد: مأموریتم تنها برگزاری جلسه هیئت امنا و معرفی رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
به گزارش مهر، کامران دانشجو صبح امروز در همایش بسیجیان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ابهامات موجود در خصوص هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: برخی عزیزان در دانشگاه ها از سر دلسوزی مطالبی را عنوان کردند و برخی ها نیز با بی انصافی در رسانه ها با نیت تخریب این مسائل را عنوان کردند که باید بگویم هیچ نامه ای در کار نبوده که من آن را به رئیس جمهور ارسال کرده باشم و انصراف خود را داده باشم. وی با بیان اینکه من اصلا اهل انصراف دادن نیستم و اهل تکلیف هستم، اضافه کرد: در این راستا سعی می کنم تکلیف خود را به درستی انجام دهم. دانشجو با بیان اینکه 29 شهریور ماه نامه ای در این زمینه ابلاغ شد که 5 مهرماه امسال به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی این نامه را ابلاغ کردیم، در 20 مهر ماه نیز نامه ای دادیم که این موضوع را رفع ابهام نمی کند و از دبیرخانه خواستیم برای رفع ابهام در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع مطرح شود. وزیر علوم اضافه کرد: هفته گذشته دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از ما پرسید که چه میزان زمان نیاز داریم و ما اعلام کردیم که یک ماه برای نهایی شدن این موضوع کافی است. وی همچنین در جمع خبرنگاران افزود: این 2 ماه و نیم که سکوت کرده بودم به این دلیل بود که می خواستم آرامش برقرار شود تا نتیجه در شأن دانشگاه رقم بخورد. اعضای هیئت امنای دانشگاه نیز همکاریهای لازم را خواهند داشت و نتیجه این موضوع در صحن علنی ارائه می شود تا تصمیم نهایی را خود شورا اعلام کند. دانشجو اظهار داشت: من فقط در زمینه برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد و معرفی رئیس پیشنهادی دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت دارم که در این زمینه نیز انصرافی نداده ام و تکلیف مدار حرکت می کنم. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بسیج و نقش آن در آگاهی ملت اظهار داشت: دشمن در مقابل ملت ایران عاجز است و آمادگی رویارویی با تمامی مشکلات را دارد. وزیر علوم با بیان اینکه 9 دی نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی است، ادامه داد: بسیج و بسیجی هویت خود را از عاشورا می گیرد. وی با اشاره به شاخصه های ایجابی و سلبی در بسیجی خاطر نشان کرد: بسیجی اخلاق معنوی دارد و نگاهش به معنویات است و تشنه قدرت نیست. وزیر علوم با اشاره به ولایتمداری و عشق اهل بیت که از دیگر شاخصه های بسیجی بودن است، تصریح کرد: تنها با ولایتمداری مفسده ستیزی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی می توان به معنای واقعی کلمه بسیجی بود. دانشجو پایه و اساس تفکر بسیجی را خداجویی  تسلیم در مقابل خداست و گفت: پایه و اساس فرهنگ بسیجی از خود رها شدن است. باید به سمت یک دانشگاه تمام عیار ولایتمدار حرکت کنیم و در این دانشگاه ها سرباز امام زمان را تربیت کنیم.   آخرین وضعیت دانشگاه آزاد / تکذیب نامه دانشجو به احمدی‌نژاد درباره دانشگاه آزاد
وزارت علوم درباره برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: ارسال نامه از طرف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به رئیس جمهور در ارتباط با انصراف از برگزاری جلسه هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی صحت ندارد.
به گزارش مهر، بر اساس اعلام وزارت علوم، ارسال نامه از طرف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به رئیس جمهور در ارتباط با انصراف از برگزاری جلسه هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی صحت ندارد. در پی جمع‌بندی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اعطای مأموریت به وزیر علوم برای تشکیل جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با موضوع معرفی رئیس جدید این دانشگاه در جلسه 696 مورخ 22 شهریورماه 90 و ابلاغ این مصوبه در 29 شهریورماه 90 از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با توجه به برخی ابهامات موجود برای انعقاد جلسه مذکور، وزیر علوم طی نامه‌ای در 5 مهرماه نکات ابهامی در خصوص اعضای دارای حق رأی در جلسه و مکان برگزاری آن را از دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی استعلام کرد که پاسخ ارسالی آن دبیرخانه در 16 مهرماه متضمن رفع کامل ابهامات نبود. براساس اطلاعیه وزارت علوم، مجدداً در تاریخ 20 مهرماه 90 طی نامه‌ای از طرف وزیر علوم ابهامات حقوقی باقیمانده به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد که بنا به تشخیص دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد موضوع در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و رفع ابهام شود. لذا ابهامات حقوقی در جلسه مورخ اول آذرماه 90 شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و با تصویب یک تبصره برطرف شد. در این جلسه با توضیحات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اینکه اگر ابهامات حقوقی رفع شود، امکان برگزاری جلسه مورد نظر حتی در یک هفته هم فراهم است، شورا پس از بررسی این پیشنهاد مهلتی یک ماهه جهت انعقاد نشست هیئت امناء در نظر گرفت. در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی دو ماه گذشته علیرغم همه نظرات و مواضع مطرح‌شده در رسانه‌ها، حتی‌الامکان از پاسخ به سخنان و مطالب حاشیه‌ساز و غیر واقعی خودداری کرد تا کار را در فضایی منطقی و آرام و دور از جنجال پیگیری و انشاء الله به نتیجه‌ای که در شأن شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه و جامعه دانشگاهی و نیز مردم شریف ایران اسلامی باشد، برسد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد