جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ / ۱۸:۰۵
کد مطلب: 7737
۰

تغییر کتب 2 پایه در هر سال /سند تحول بنیادین در ضمن خدمت فرهنگیان

    وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین در قالب دوره ضمن خدمت فرهنگیان ارایه می شود.
به گزارش پانا، حمیدرضا حاجی بابایی صبح امروز در گردهمآیی مدیران ادارات امور تربیتی، مدیران ادارات قرآن، نماز و عترت و مدیران تربیت بدنی استان های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به حماسه 9 دی اظهار کرد: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار خواهد بود.
وی افزود: نتیجه 3 دهه توطئه و فتنه در 8 ماه سال 1388 خودش را بروز داد و در نهایت 9 دی را خلق کرد.
حاجی بابایی ادامه داد: 9 دی مانند تاریخ و صدر اسلام پیوند عمیق بین مردم و رهبری را به منحصه ظهور قرار داد و عبرت های 9 دی باید برای همه به عنوان یک سند و یک آیینه تمام نمای راه پیش روی ما قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه آنچه در 9 دی اتفاق افتاد پیوند رهبری و مردم بود خاطرنشان کرد: آنهایی که با دلهایشان رهبری را دوست دارند و رهبری را به خاطر رهبری و نظام دوست دارند در روز 9 دی حضور پیدا کردند.
وی به خط مشی اصلی و اصیل وزارت آموزش و پرورش اشاره و افزود: حضور در مسیر راه زلال ولایت و قرار گرفتن در مسیر 9 دی ماه از خط مشی های وزارت آموزش و پرورش است.
* آموزش و پرورش فقط برای رهبری است
حاجی بابایی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش و پرورش نباید برای گروهی و فرد خاصی هزینه و این وزارتخانه نباید هزینه انتخابات و سنگر دیگران شود.
وی اضافه کرد: باید برای داشتن انتخابات پرشکوه همه تلاش کنیم اما در آموزش و پرورش اداره و مدرسه فقط باید برای رهبری باشد.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه در آستانه تحولی عظیم در آموزش و پرورش هستیم گفت: این تحول همه مولفه های آموزش و پرورش را در بر خواهد گرفت و جایی در آموزش و پرورش باقی نمی ماند و همه جنبه های این وزارتخانه در مسیر تحول بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و آموزه های دینی قرار می گیرد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پس از سال ها سند تحول در نظام تعلیم و تربیت مصوب، قانون و ابلاغ شد و این سند یکپارچه تربیتی است و برای بهتر و درست تربیت شدن فرزندان این کشور نوشته شده است.
حاجی بابایی ادامه داد: در قسمت بیانیه ارزش ها این سند همه آنچه در 32 سال گذشته گفته شده آمده و نخستین سندی است که نام حضرت زهرا(س) در آن آورده شده و یکی از مبانی و سیره ائمه اطهار و حضرت زهرا (س) است.
وی به نحوه تدوین سند تحول بنیادین اشاره و تأکید کرد: در طول 2 سال گذشته براساس مطالعات سال های قبل سند تحول 2 سال در منظر اهل نظر و افراد مورد نظر مقام معظم رهبری بود و امضای همان افراد ذیل این سند است.
* نظام آموزشی 6.3.3 از اول مهرماه 1391 اجرایی می شود
حاجی بابایی با بیان اینکه یکی از کارهایی که دنبال می کنیم ساختار نیست و بلکه محتوا است خاطرنشان کرد: زمان اجرای نظام آموزشی 6.3.3 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد تا از اول مهرماه سال 1391 اجرایی شود.
* سند تحول بنیادین در قالب دوره ضمن خدمت فرهنگیان
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه هایی برای آموختن مفهوم های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: دوره های ضمن خدمت برای فرهنگیان در نظر گرفته می شود تا پس از مطالعه این سند در آزمون شرکت کنند و به عنوان دوره ضمن خدمت برای آنها لحاظ شود.
وی اضافه کرد: این سند باید از جایی به صورت جدی شروع می شد که آن نظام آموزشی 6.3.3 بود و همچنین هر سال براساس این سند کتب 2 پایه تحصیلی تغییر خواهد کرد.   * کتب جدید دانش آموزان متفکر و خلاق را تولید می کند
حاجی بابایی با اشاره به محتوای کتاب های درسی گفت: کتب باید به گونه ای نوشته شود تا دانش آموزان بیشت اهل تفکر، خلاقیت، نوآوری باشد و ایمان آنها افزایش پیدا کند تا متخلق به اخلاق الهی باشند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 23 سال است همه کارشناسان تعلیم و تربیت به این جمع بندی رسیده اند که جای پایه ششم ابتدایی خالی است و خطای بزرگی انجام شده که در گذشته ششم ابتدایی حذف شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال 1368 شورای عالی انقلاب فرهنگی دوره شش ساله ابتدایی را مصوب کرده بود یادآور شد: با اضافه شدن پایه ششم ابتدایی در این زمینه رشد تربیتی و آموزشی خواهیم داشت.
* تمام موانع تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی در حد صفر است
حاجی بابایی با اشاره به اینکه فعالیت های پرورشی در ابتدایی بهترین بازخورد را خواهد داشت گفت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که تمام فعالیت هایی که برای دانش آموزان انجام می شود در دوره ابتدایی بازخورد بهتری خواهد داشت.
وی اضافه کرد : در دوره ابتدایی تمام موانع تعلیم و تربیت در حد صفر و تمام زمینه های تربیت در حد بالا قرار دارد زیرا در ابتدایی معلم و دانش آموز دوستار یکدیگر هستند و دانش آموز فقط به درس خواندن فکر می کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ویژگی های سند تحول بنیادین اظهار داشت: این سند نقشه جامع، مردم و نیازها را دارد و مطابق با نیازهای کشور انسان ها را تربیت می کند .
وی همچنین با اشاره به اینکه 46 هزار نفر مربی پرورشی در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: با 5 هزار نفری که به معاونت پرورشی اضافه خواهد شد تعداد مربیان پرورشی در کشور به 51 هزار نفر خواهد رسید که باید تلاش کنیم این تعداد به مرز 80 هزار نفر نیز برسد.
* تعدادی از 25 هزار دانشجوی ویژه فرهنگیان به پرورشی اختصاص خواهند یافت
وی گفت: 25 هزار دانشجویانی که در سال آینده برای دانشگاه ویژه فرهنگیان خواهیم گرفت پس از برگزاری آزمون جزو 50 هزار نفر دانشجوی برتر کشور خواهند شد ضمن اینکه تلاش می کنیم تعدادی از آنها را برای پرورشی در نظر بگیریم.
* یک درصد از بودجه کشور به تربیت بدنی اختصاص دارد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک درصد از بودجه کل کشور به تربیت بدنی اختصاص داده شده است اظهار کرد: از 540 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده به تربیت بدنی بیش از 100 میلیارد آن به استان های کشور ابلاغ شد تا جهت ساخت استخر و فعالیت های ورزشی استفاده شود.
حاجی بابایی در پایان یادآور شد: وزیر ورزش و جوانان این وزارتخانه را موظف کرده است در زمانی که از سالن های ورزشی استفاده نمی شود آنها را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...