دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۱:۱۳
کد مطلب: 8657
۰

استفاده از معلمان پايه چهارم و پنجم براي ششم ابتدايي در سال آينده

  وزير آموزش‌وپرورش با اشاره به وضعيت بودجه وزارتخانه متبوع خود در سال 91 گفت: بر اساس پيشنهادي که به مجلس داده‌ايم، بودجه وزارتخانه افزايش خوبي دارد.

به گزارش ايسنا، حميدرضا حاجي‌بابايي در حاشيه نخستين يادواره 2 هزار و 100 دانشجوـ معلم شهيد مراکز تربيت معلم که در مرکز تربيت معلم شهيد چمران تهران برگزار شد، درباره راه‌هاي تأمين نيروي انساني پايه ششم ابتدايي براي سال آينده، گفت:‌ اولويت ما براي انتخاب معلمان کلاس ششم، معلمان چهارم و پنجم ابتدايي هستند و هيچ معلمي هم به اجبار از راهنمايي به ابتدايي نمي‌آيد.

وي با اشاره به خط قرمزها و بايدها و نبايدهاي تأمين نيروي انساني پايه ششم ابتدايي، تصريح كرد: در حال حاضر کلاس‌هاي آموزش عمومي ابتدايي براي دو ماه زمستان آغاز شده است و دوره تخصصي ششم ابتدايي نيز در ارديبهشت و خرداد 91 برگزار مي‌شود.

وزير آموزش‌وپرورش ادامه داد: اولويت وزارتخانه براي انتخاب معلمان کلاس ششم، معلمان چهارم و پنجم ابتدايي هستند و هيچ معلمي هم به اجبار از راهنمايي به ابتدايي نمي‌آيد.

وي با تاكيد بر اينكه از نظر تامين معلم هيچ کمبودي نداريم، اضافه كرد: در رابطه با معلمان راهنمايي که گفته شده است مازاد نيرو خواهيم داشت، با برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته هيچ مازاد نيرويي در راهنمايي و دبيرستان نخواهيم داشت و در رابطه با فضاهاي آموزشي نيز تا اين لحظه بيش از 90 درصد مشكلات فضاهاي آموزشي در سراسر کشور حل شده است.

حاجي بابايي با اشاره به تعداد نيروهاي مورد نياز دوره ابتدايي در سال آينده، گفت: اين موضوع متفاوت است، چرا که برخي از معلمان ممکن است در مدارس چند نوبته و چند پايه باشند و برخي از آنها نيز در مدارس يک پايه و ما حدود 30 الي 40 هزار نيرو احتياج داريم که در حال حاضر50 هزار نفر را دراختيار داريم، همچنين نيروهاي شرکتي که در آزمون سوم تيرماه امسال در رشته آموزش ابتدايي قبول شده و حق‌التدريس شده‌اند نيز براي دوره ابتدايي به کار گرفته مي‌شوند.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي در رابطه با خالي شدن ظرفيت مدارس غيردولتي با توجه به تشکيل نشدن پايه اول راهنمايي در سال آينده و به تبع آن افزايش شهريه اين مراکز، عنوان کرد: روز گذشته تصميماتي اتخاذ شده و به زودي دستور‌العمل آن را ابلاغ مي‌کنيم تا مديراني كه مدرسه راهنمايي غيردولتي دارند و مي‌خواهند ابتدايي هم داشته باشند، ديگر فرايند طولاني قبلي را طي نکنند و به سرعت به آنها مجوز داده شود و حتي اگر کسي علاقمند نبود، مي‌تواند مجوز راهنمايي را به ابتدايي تبديل کند و به جاي دو کلاس، 6 کلاس ابتدايي بگيرد.

وزير آموزش و پرورش گفت: به تمام مدارس غيردولتي هم اجازه داده‌ايم که مجوز پيش‌دبستاني بگيرند و البته مجوز پيش‌دبستاني به جاي پايه اول راهنمايي آنها نيست، بلکه براي تقويت مدارس غيردولتي که با توان مالي بالاتري به کار خود ادامه دهند.

وي همچنين با اشاره به وضعيت بودجه آموزش و پرورش در سال 91 گفت: بر اساس پيشنهادي که به مجلس داده‌ايم، بودجه وزارتخانه افزايش خوبي دارد.

وزير آموزش‌وپرورش درباره آخرين نتايج تعيين ‌تکليف دانش‌آموزان مردودي از نظام فعلي آموزش و پرورش در نظام جديد، تصريح کرد: تمام خبرهايي که تا الآن در اين رابطه اعلام شده تکذيب مي‌کنم و نمي‌دانم از قول چه کسي صحبت مي‌کنند، در اين رابطه شوراي عالي آموزش و پرورش مراحل کار را طي مي‌کند و پس از اينکه نهايي شد، نتايج اعلام مي‌شود.

وي درباره نتيجه نهايي بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته نيز اظهاركرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان از يک ميليون نفر عبور کرده است و براي اجرا از طرف ما مشکلي نيست و با وزارت رفاه نيز هماهنگ کرده‌ايم و آنها هم در حال ترک تشريفات مناقصه هستند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!