شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۹:۰۰
کد مطلب: 8700
۰
۱

گزارشی از تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان

  آرامش اولیا با تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان/تعطیلی پنجشنبه ها باعث افزایش استقبال ازدانشگاه
تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان و حضور دانش آموختگان فارغ التحصیل آن در کلاس های درس مدارس باعث آرامش اولیا و پیشرفت روز افزون علم و فناوری که همانا در سند تحول آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور مطرح است، خواهد شد.

تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان از جمله فعالیت های مهم در وزارت حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش است که پس از رونمایی از سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت در آذرماه سال جاری رنگ و بوی اجرایی تری به خود گرفت.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 35 جلسه کار رسیدگی به آن به انجام و با 70 موضوع زیرساختی و 130 راهکار آماده اجرایی شدن در نظام تعلیم و تربیت کشور است.


*تاسیس 64 پردیس دانشگاهی در استان های کشور
*پذیرش 25 هزار دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان
دانشگاه ویژه فرهنگیان پس از مصوب شدن در شورای عالی انقلاب فرهنگی 25 هزار دانشجوی نخبه را برای مهرماه سال آینده پذیرش خواهد کرد.همچنین ایجاد 64 پردیس دانشگاهی در 32 استان سراسر کشور از برنامه های اساسی این دانشگاه است.
وزیر آموزش و پرورش درباره دانشگاه ویژه فرهنگیان گفت: مراکز تربیت معلم از امروز تحت عنوان دانشگاه ویژه فرهنگیان با کادر علمی و دانشجویان مشخص فعالیت خواهند کرد که این دانشجویان از بدو ورود کارمند آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و حقوق دریافت خواهند کرد.
در هفتصد و یکمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی متن اساسنامه تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان نیز به تصویب رسید و این دانشگاه آماده میزبانی از 25 هزار دانشجو خواهد شد.
مقرر شده است که هر استان کشور یک پردیس دانشگاهی مخصوص آقایان و یک پردیس دانشگاهی مخصوص خانم ها در تمام استان های کشور تاسیس شود.


*مدارک دانشگاه ویژه فرهنگیان برابر با مدارک دانشگاه های دیگر است
با ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان امکان ادامه تحصیل تمام فرهنگیان در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری فراهم خواهد شد و مدارک این دانشگاه نیز از نظر اعتبار با مدارک دیگر دانشگاه های کشور برابری می کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پذیرش دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان از سال آینده گفت: در نظام آموزشی این دانشگاه، مدرک معادل مفهومی ندارد و همه فارغ‌التحصیل دانشگاه محسوب می‌شوند.
وی با یادآوری تصویب اساسنامه دانشگاه ویژه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: پس از این همه باید تلاش کنند تا تشکیلات این دانشگاه در سراسر کشور شکل بگیرد و باید به سمتی برویم که در این دانشگاه اساتید برتر و دانشجویان باشند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پس از سه سال تدریس می‌توانند در کارشناسی ارشد شرکت کنند.


*هیئت امنای دانشگاه ویژه فرهنگیان متشکل از 15 صاحب نظر و اشخاص حقوقی
هیات امنای دانشگاه ویژه فرهنگیان متشکل از 10 صاحب نظر حوزه تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش و هم چنین 5 شخصیت حقوقی مرکب از رئیس جمهور، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد بود.
تا پیش از این مدارکی که فرهنگیان در دانشگاه ها دریافت می کردند معادل بود و با تاسیس این دانشگاه تمام این مشکلات مرتفع و امکان ادامه تحصیل تمام معلمان فراهم خواهد شد.


*تعطیلی پنجشنبه مدارس و تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان ارتقا تحصیلی دانش آموزان را به همراه دارد
یکی از طرح هایی که در چند ماه گذشته وزارت آموزش و پرورش آن را اجرایی کرده است که مرتبط با تحصیل فرهنگیان خواهد بود، تعطیلی پنجشنبه های مدارس است.
با تعطیل شدن مدارس در روزهای پنجشنبه امکان ادامه تحصیل فرهنگیان و معلمان فراهم شده است تا آنها با فراغ بال بیشتری نسبت به ادامه و کسب تحصیل مبادرت کرده که در نهایت این افزایش اطلاعات به کلاس های درس دانش آموزان منتقل و ذینفعان اصلی این کار دانش آموزان که همانا آینده سازان کشور هستند از آن بهره خواهند برد.
ارتباط تعطیلی پنجشنبه های مدارس و تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان بسیار ملموس به نظر می رسد و هدف غایی هر دو اقدام مهم وزارت آموزش و پرورش در نهایت سبب ارتقا وضعیت تحصیلی دانش آموزان کشور خواهد شد.


*12 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای دانشگاه ویژه فرهنگیان
*رییس جمهور رییس هیئت امنای دانشگاه ویژه فرهنگیان
در لایحه بودجه سال آینده که توسط رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، برای دانشگاه ویژه فرهنگیان بیش از 12 میلیارد تومان بودجه عمرانی پیش بینی شده است.
رییس جمهور به عنوان رییس هیئت امنای دانشگاه ویژه فرهنگیان انتخاب شده است و رییس دانشگاه توسط وزیر آموزش و پرورش به هیئت امنا معرفی و در نهایت معرفی می شود.
ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پذیرش دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان از مهرماه سال آینده گفت: 25 هزار دانشجو در قالب پردیس های دانشجویی در این دانشگاه پذیرش خواهند شد.
در سالهای گذشته تمام استخدام هایی که در بدنه وزارت آموزش و پرورش به انجام می رسید از معلمان حق التدریس، شرکتی و نهضت سواد آموزی بود اما امروز با وجود دانشگاه ویژه فرهنگیان دانشجویان نخبه پذیرش و پس از انجام دوره های تخصصی به کلاس های درس ورود پیدا خواهند کرد.
تاسیس این دانشگاه از نظر اولیای دانش آموزان هم باید بسیار کارآمد باشد زیرا معلمانی که وارد این دانشگاه خواهند شد با مدرک دانشگاهی و اطلاعات کافی به آموزش فرزندان ایران اسلامی خواهند پرداخت و حضور چنین معلمانی در کلاس های درس آرامش خاطر خانواده ها را به همراه خواهد آورد.
در گذشته معلمانی که جذب آموزش و پرورش شده و به کلاس های درس ورود پیدا می کردند دارای مدارک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم و فوق لیسانس بودند که سهم کسانی که دارای مدرک دیپلم بودند بسیار بیشتر از دیگران بود و به علت نیازهایی که در آن زمانها وجود داشته است، آنها استخدام وزارت تعلیم و تربیت کشور شده اند.


*دانشگاه ویژه فرهنگیان جلوی استخدام افراد غیر متخصص را خواهد گرفت
*دانشگاه ویژه فرهنگیان آرامش اولیای دانش آموزان را به همراه خواهد داشت
خوشبختانه تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان جلوی استخدام کسانی که تخصص کافی در امر آموزش نداشته و همچنین مدارک تحصیلی آکادمیک نداشته اند گرفته خواهد شد و معلمان پس از گذر از آموزش های لازم در این دانشگاه به کلاس های درس خواهند رفت تا دانش آموزان کشورمان از تجربیات آنها برای زندگی آینده استفاده کنند.
با ایجاد این دانشگاه ، فرهنگیان احساس آرامشی برای رشد و پیشرفت خود خواهند داشت و دانش آموزان و اولیا هم احساس می کنند معلمانی که در این دانشگاه تربیت می شوند از توان و مهارت های علمی بالایی برای حضور در کلاس ها همانند گذشته برخوردار می شوند.


گزارش از میثم حاجی پور - پانا

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

با عرض سلام و تشکر از اینکه سدی که جلو فرهنگیان و مخصوصا معلمان که باید مرتب ارتقاء علمی پیدا کنند ،شکسته شد.واقعا ننگ است برای کشوری که جلو ادامه تحصیل قشر معلم که باید دانشش به روز باشد گرفته می شود.آموزش معلم باید مستمر و حتی خود مسئولین به معللم امتیازاتی برای ادامه تحصیل بدهند.باز هم خدا را شکر که بعد 20 سال بیدار شدند.
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!