يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۵:۰۲
کد مطلب: 9393
۰
۲

طرح استخدام نیمه‌وقت کارمندان زن در دولت

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از ارائه طرح استخدام نیمه‌وقت کارمندان زن خبر داد.
به گزارش فارس، عبدالعلی تاجی گفت: براساس ماده 51 قانون برنامه پنجم توسعه که قبلا به تصویب مجلس رسیده به ازای خروج هر ۳نفر کارمند از مشاغل تصدی‌گری یک استخدام و به ازای خروج هر یک نفر از مشاغل حاکمیتی یک استخدام جدید صورت می‌گیرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: دولت با توجه به وجود بانوان فارغ‌التحصیل در کشور و کمبود فرصت‌های شغلی، طرحی برای استخدام نیمه وقت زنان در دست دارد که از طریق نمایندگان مجلس در قالب لایحه بودجه 91 مطرح شود.

وی افزود: براساس این طرح، مقرر خواهد شد به جای استخدام یک زن، در واقع دو زن به صورت نیمه‌وقت استخدام شوند که ساعت کار و زمان حضور در اداره آنان نصف یک کارمند باشد و در عوض دریافتی و حق بازنشستگی و سایر مزایای آنها نیز به صورت نیمه باشد.

تاجی یادآور شد: همچنین دولت تصویب کرده خانم‌های کارمند که فرزند زیر 7 سال دارند و آنهایی که فرزند معلول دارند، پنجشنبه‌ها به روش دورکاری کار کرده و در اداره حضور پیدا نکنند.

وی در مورد استخدام نیمه‌وقت بانوان گفت:‌ این پیشنهاد از سوی نمایندگان در لایحه 91 ارائه می‌شود که به جای اینکه مانند کارکنان دیگر هفته‌ای 44 ساعت براساس قانون مدیریت خدمات کشوری سر کار حاضر باشند، در عوض هفته‌ای 22 ساعت حاضر شده و همچنین میزان حقوق و مزایا و بازنشستگی آنها نیز به صورت نیمه خواهد بود. یعنی با این ابتکار برای هر یک پست استخدامی ۲ نفر از بانوان استخدام خواهند شد.

تاجی یادآور شد:‌ این طرح در راستای تقویت بنیان خانواده و کمک به اقتصاد خانوار ارایه می‌شود که هیچ باری مالی برای دولت نخواهد داشت و دولت موافق مطرح شدن این طرح در لایحه بودجه 91 خواهد بود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: دولت برای توسعه جدید و نیز برای مناطق کمتر توسعه یافته و نیز تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش و همچنین استخدام نیروهای تربیت معلم اجازه استخدام براساس قانون دارد که با این طرح جدید می‌خواهد به جای استخدام یک نفر ۲ نفر از بانوان را به استخدام بگیرد که به این طریق هفته‌ای ۳ روز در اداره کار می‌کنند و هفته‌ای ۳ روز در منزل خواهند بود.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت در مورد این که آیا این طرح بار مالی ندارد، گفت: این طرح بارمالی ندارد، چون اجازه استخدام آن قبلا در قانون وجود داشته است.

تاجی افزود: در حال حاضر با نمایندگان مجلس بویژه اعضای کمیسیون اجتماعی رایزنی می‌کنیم که این طرح در قالب بررسی لایحه بودجه 91 مطرح و تصویب شود.

وی افزود:‌البته دولت می‌تواند این طرح را به عنوان لایحه جداگانه به مجلس ارائه کند اما اگر از طریق لایحه بودجه 91 بررسی شود در کار تسریع خواهد شد.

تاجی در مورد شرکت در انتخابات گفت: ‌در حوزه انتخابیه‌ شهرک شهید محلاتی که شرکت کردم، میزان مشارکت مردم بسیار خوب بود و اولویت در افزایش میزان مشارکت مردم است و مرحله بعدی انتخاب افراد اصلح و نمایندگانی است که بتوانند با وضع قوانین خوب خدمت بیشتری به مردم داشته باشند.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت گفت: هر چه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد به قوام بیشتر نظام اسلامی کمک می‌کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

معلم با 27سال سابقه در ارزوی بازنشستگی پیش از موعد هستم . اگه نگران نیروهای کیفی هستین چرا پیشنهاد بازنشستگی پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی را داده اید .کیفی وتجربه بهانه هست
Iran, Islamic Republic of
جمعش كنيد تو رو خدا اه
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!