سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ / ۰۵:۴۷
کد مطلب: 9939
۰

صحبت های خواندنی پدر پیرترین جنین فریز شده ایران

محمد فاضل ‌که‌ چهارمین روز از زندگیش را می‌گذراند‌ پیرترین جنین فریز شده ایران لقب گرفت ‌و همین مسئله پدر وی را نگران کرده که آیا سیر رفتاری و عملکردی فرزندش هم مثل سیر فیزیولوژیک آن طبیعی است یا تغییرات خاصی را به دنبال دارد.
به گزارش فارس علی تیموری که پدر محمد فاضل است خود را یکی از مسئولان اسبق فرهنگی وزارت بهداشت معرفی کرد.

وی که به دلیل 80 ماه سابقه جنگی و شیمیایی شدن، قدرت باروری کروموزمی خود را از دست داده و همین مسئله سبب شد تا برای فرزنددار شدن به مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان در سال 1379 مراجعه و با انجام آزمایش‌های لازم در سال 81، صاحب نخستین فرزند خود به روش IVF شد و پس از 11 سال دومین فرزند خود با حفظ انجماد جنین متولد شد.

این پدر خصلت پیش فعالی را نه تنها منحصر به فرزندان متولد شده از روش IVF دانست بلکه گفت: فکر می‌کنم این ویژگی تمام کودکانی باشد که در دنیای امروز که مملو از استرس است و با مواد غذایی اسانس‌دار تغذیه می‌شوند، متولد می‌شود.

* ‌اگر رئیس جمهور بودم، شاد زیستی را به مردم یاد می‌دادم

وی با اشاره به اینکه اگر به جای رئیس جمهور بودم فضایی برای تمام مردم فراهم می‌کردم تا شاد زیستی را یاد بگیرند، بیان داشت: اینکه امروز فضایی پر استرس و غمگینی برای مردم فراهم شده است.

تیموری افزود: در زمان حاضر پزشکان زیادی اقدام به فریز کردن جنین‌های حاصل از لقاح‌های آزمایشگاهی می‌کنند و به راحتی زمینه را برای فرزنددار شدن دوباره خانواده‌ها فراهم می‌کنند اما این در حالی است که هیچ گونه تحقیقاتی در ارتباط با آینده رفتاری، جسمی، روحی فرزندان فریز شده صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: همان‌طور که افراد نابارور را به فریز شدن جنین‌های حاصل از لقاح مصنوعی تشویق می‌کنند باید مسئله را از منظر اشکالات و عوارضی هم که دارد، مطرح سازند.

علی تیموری که پس از 5 سال نازایی به مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان مراجعه کرد، هم اکنون یک دختر 10 ساله به نام ملیکا و یک پسر 4 روزه به اسم محمد فاضل دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: محمد فاضل از نظر ظاهری شبیه ملیکا است و هنوز تکنولوژی این که جنین‌های فریز شده با صورت‌های مختلف متولد شوند در ایران وجود ندارد.

سید محسن فاطمی‌نژاد پدر فاطمه السادات که دو سال پیش خبر تولد وی پس از 10 سال فریز شدن روی رسانه‌های کشور قرار گرفت گفت: در حال حاضر فرزندم در سلامتی کامل به سر می‌برد و هیچ گونه نگرانی از وضعیت رشد، جسمی و روحی آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پس از 15 سال نازایی به مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان مراجعه کردم که تنها پس از 5 ماه صاحب فرزند اول خود شدم.

*‌ جنین‌های فریز شده مشابهت صورتی با قل‌های اول خود دارند

فاطمه السادات که هم‌اکنون 2 سال و 17 روز دارد از نظر صورتی شبیه صورت محمد رسول پسر 12 ساله‌اش است که این مسئله مطرح که این شباهت ظاهری در تمام جنین‌های فریز شده وجود دارد؟

وی که خود را مهندس بازنشسته اعلام می‌کند، اظهار داشت که تاکنون هیچ گونه عارضه بر همسرش که به روش IVF فرزند دار شده وارد نشده است.

گزارش فارس حاکی از این است که، تعداد جنین‌های منجمد شده در مرکز باروری و ناباروری اصفهان در هر سال بین دو تا سه هزار مورد است و از هر یک هزار مورد جنین منجمد شده حدود 300 نوزاد متولد می‌شود.

مرکز باروری و ناباروری اصفهان در سال 1372 برای درمان نازایی زنان تاسیس شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی