دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۰
کد مطلب: 9991
۰

انتقاد از شهریه بالای دانشگاه آزاد


آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از شهریه بالای دانشگاه آزاد انتقاد کرد.

به گزارش فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی سه‌شنبه شب در دیدار رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد سرمایه گرانبهایی برای کشورمان به‌شمار می‌آید و از اینکه مشکل آن برطرف شده و از بلاتکلیفی درآمده است بسیار خرسند هستیم.

وی با بیان اینکه توجه به مسایل فرهنگی و معنوی در دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه آزاد بسیار ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: برخی مشکلات و معضلات فرهنگی در دانشگاه آزاد تا آنجا که ممکن است باید بدون ایجاد تنش برطرف شود.

این مرجع تقلید همچنین تصریح کرد: محیط فرهنگی دانشگاه آزاد باید به‌گونه‌ای باشد که هرگاه این مجموعه در یک شهری راه اندازی می‌شود، باعث خوشحالی مردم و توسعه و رونق فضای علمی و معنوی در آن منطقه باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان به صورت مکرر خواستار کاهش شهریه‌ها و دریافت کمک‌های مالی برای پرداخت هزینه‌های دانشگاه آزاد هستند، گفت: در ایران اسلامی کسی که استعداد و لیاقت درس خواندن دارد، نباید به دلیل مشکلات مالی از درس خواندن محروم شود.

آیت الله مکارم شیرازی استعدادها و توانمندی‌های نسل جوان کشورمان را از بزرگترین سرمایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: با صرفه جویی در هزینه‌های دانشگاه آزاد، می‌توان مشکلات مالی بسیاری از دانشجویان را برطرف ساخته و امکان ادامه تحصیل را برای آنها فراهم بیاورید.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از نظر کمی بسیار بزرگ شده و توسعه کمی این مجموعه باید متوقف شود، اظهار داشت: امروز مسئولان امر باید بر مسایل کیفی و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی این مجموعه تاکید کرده تا تحصیل در در دانشگاه آزاد از نظر درسی و معنوی ارزشمند باشد.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح برنامه‌ها، کتاب‌های درسی و اساتید را سه محور مهم برای اصلاح علمی و اخلاقی دانشگاه‌ها دانست و گفت: باید برای ارتقاء علمی و محتوایی کتب درسی و بالابردن سطح اخلاقی و معنوی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، برنامه ریزی و مطالعه شود.

وی با بیان اینکه گاه یک صفحه در یک کتاب، عقاید هزاران نفر را تخریب خواهد کرد، خاطرنشان کرد: امروز غربی‌ها فرهنگ مادی خود را در قالب علوم مختلف به ویژه علوم انسانی جاسازی کرده و به کشورهای اسلامی صادر می‌کنند، از این رو مسئولان باید بسیار مراقب و هوشیار باشند.

آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت ارتقاء سطح علمی در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: دانشجویان هنگام فارغ التحصیل شدن از دانشگاه‌ها باید در درجات بالای علمی باشند، زیرا کسی که با معلومات ناقص وارد جامعه می‌شود، خرابی آن بیشتر از آبادانی آن خواهد بود.

وی در پایان نسل جوان آگاه، مومن و تحصیل‌کرده را ذخایری ارزشمند برای کشورمان عنوان کرد و گفت: آینده نظام اسلامی مرتبط با دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه خواهد بود، از این رو مسئولان آموزش عالی کشور باید نسبت به بخش مهمی از آینده کشورمان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

فرهاد دانشجو که اسفندماه سال گذشته به پیشنهاد هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رأی قاطع شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست این مجموعه منصوب شد، در نخستین سفر استانی خود در شهر مقدس قم حضور یافت و با حضرات آیات نوری همدانی، سبحانی، مکارم شیرازی و مقتدایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود