دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۱ / ۰۷:۵۵
کد مطلب: 12044
۰

به حجاب دختر در گورستان‌گير مي‌دهند !

قرائتی:
به حجاب دختر در گورستان‌گير مي‌دهند

خبرآنلاين: رييس ستاد اقامه نماز و رييس بنياد فرهنگي مهدي‌موعود(عج) با سخنراني در حسينيه الزهرا(ع) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با تاكيد بر اينكه راه اهل‌بيت(ع) تنها مسير صحيح رسيدن به خداست، درخصوص برخي از اعمال اسلام، افزود: اسلام مي‌گويد كه اذان را بر پشت بام خانه‌ها بگوييد، ‌در كجاي اسلام است كه اذان را بالاي مناره 90متري بگويند؟ در نهج‌البلاغه ويژگي محراب را بيان مي‌كند كه ساده باشد، حال كجاي محراب‌هاي ما ساده است؟! محسن قرائتي بيان داشت: اينكه از طريق موسيقي مي‌خواهند به خدا برسند، كجا اسلام اين را مي‌گويد! در كشور ما 20سال است كه قاريان بين‌المللي را دعوت و مسابقه برگزار مي‌كنند، در حالي كه در قرآن تدبر را در كنار تلاوت بيان مي‌كند، حال با اين همه بودجه‌اي كه صرف برگزاري آن شده است، چه مقدار صرف تدبر قرآن شده است؟! وي با اشاره به اينكه در نمايشگاه بين‌المللي قرآن انواع و اقسام قرآن‌ها با خط‌هاي مختلف وجود دارد، ‌ادامه داد: اينكه كسي آيه‌‌الكرسي را روي دانه برنج مي‌نويسند، يا اينكه كسي ديگر قرآن 40 تُني را نوشته است، در كجاي اسلام است؟ آيا واقعا اين كار دعوت و تدبر به قرآن است!؟ وي افزود: نبايد اوقات ارزشمند را بيهوده صرف كرد. در روز قيامت از وقت و پول هزينه شده، سوال خواهد شد. اگر روزي يك برنج دور ريخته شود و آن را در 70‌ميليون نفر ضرب كنيم، طي يك سال چه مقدار برنج در ايران به هدر خواهد رفت! اكثر شما مقلد امام هستيد، امام خميني در فتواي خود مي‌فرمايد: دور ريختن نصف ليوان آب، اسراف است، اسراف گناه كبيره است و گناه كبيره، عدل را فاسد مي‌كند. پس اگر امام جماعتي با بيش از نصف آب ليوان وضو گرفت، نماز او اشكال دارد، چون از عدالت خارج شده است. رييس بنياد فرهنگي مهدي موعود با اشاره به اينكه بايد توجه داشت كه بيت‌المال را در كجا خرج كرد، اظهار داشت: دلتان را به بودجه خوش نكنيد، اينكه بودجه صرف نمايشگاه قرآن يا فلان كاشي‌كاري مي‌شود كه خط آن را هيچ جنّي نمي‌تواند بخواند، چه بهر‌ه‌اي براي اسلام دارد؟!
وي با بيان اينكه مديران نبايد در انجام امر الهي، خود را مقيد به برخي از امور دنيايي كنند، افزود: من خودم را مثال مي‌زنم تا به كسي بر نخورد؛ اگر قرار باشد به نماز جماعتي بروم و در اين حين عمامه‌ام در جوب بيفتد، فوري شما زنگ مي‌زنيد كه مشكلي براي‌تان پيش آمده و نمي‌توانيد به نماز جماعت برويد! مگر اين نيم‌كيلو پنبه چه ارزشي دارد كه نماز جماعت را كنسل مي‌كنيد!
وي گفت: نمي‌خواهد انقلاب را صادر كنيد، ظهر كه شد، نماز برويد. در جايي كه‌هزار نفر براي تبليغ اسلام جمع شدند، هنوز در الفباي اسلام مانده‌اند! ديدم كه زكات از حج مهم‌تر است و در قرآن بيشتر بر زكات تاكيد شده است تا حج. خدمت مقام معظم رهبري رفتم و گفتم: من در مسلماني خود شك دارم، اينكه 30 حج واجب و عمره رفته‌ام، فرداي قيامت از من بپرسند كه اين 30 حج را انجام دادي، چرا به جاي آن براي زكات كاري نكردي؟ چه جوابي دهم، آقا گفتند: اگر اين‌طوري مي‌گوييد، خيلي‌ها بايد به مسلمان بودن خود شك كنند.
رييس ستاد اقامه نماز به طرح اسلامي كردن دانشگاه‌ها اشاره كرد و ادامه داد: من كاري به قانون ندارم، اينكه در دوره ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان دختر و پسرها مجزا درس مي‌خوانند و ناگهان اين 4‌ميليون و 700‌هزار نفر دختر و پسر را با هم قاطي مي‌كنيم و حال كميسيون اسلامي كردن دانشگاه را توليد كرديم و وزير و چند تا رييس دور هم جمع مي‌شوند، به كجا مي‌رويم؟! وي افزود: دختري در قبرستان بالاي سر قبر پدرش گريه مي‌كند، در اينجا مي‌گوييم كه دختر جان حجابت را درست كن! شما دختر و پسر را در دانشگاه قاطي كرديد، به حجاب دختر در گورستان‌ گير مي‌دهيد! محال است كه حجاب با اين كارها درست شود.   شرق / شماره 1558
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.