يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۲
کد مطلب: 14058
۰

جزئيات پايش فرهنگي جديدالورودها در سال تحصيلي جديد

مدير کل نظارت و ارزيابي فرهنگي وزارت علوم با اعلام خبر آغاز پايش فرهنگي دانشجويان جديدالورود از اول مهرماه، گفت: همزمان با انجام مراحل ثبت نام و انتخاب واحد توسط دانشجويان، پرسشنامه پايش فرهنگي در اختيارشان قرار مي گيرد.

احمد علمشاهي در گفتگو با مهر اضافه کرد: امسال براي نخستين بار، دانشجويان جديد الورود به عنوان طرح پايش فرهنگي انتخاب شدند که بر اساس علاقمندي دانشجويان، پرسشنامه اي طراحي و در اختيار دانشگاهها قرار داده شد تا بتوانند از اين طريق متناسب با سلايق و توانمندي دانشجويان در امور ديني، هنري و اجتماعي همچنين با همکاري دانشجويان
دوره‌هايي را برنامه ريزي و اجرا کنند.

وي گفت: به منظور تسهيل در اجراي اين طرح قرار شد پرسشنامه مذکور در سامانه آموزشي دانشگاهها قرار گيرد، دانشجويان در يکي از مراحل ثبت نام و انتخاب واحد اين فرم را تکميل مي کنند که اطلاعات پس از تکميل به درگاه فرهنگي وزارت علوم ارسال
مي شود.

به گفته مدير کل نظارت و ارزيابي فرهنگي وزارت علوم، دانشجويان اجباري در تکميل اين فرم ندارند و در صورت علاقه، مي توانند بخشهاي مورد نظر را تکميل کنند. اين فرم شامل مشخصات عمومي دانشجويان و افتخارات کسب شده در دوران دانش آموزي است.

وي ادامه داد: اين فرم از شش بخش 1.قرآني و مذهبي، 2. ورزشي، 3. بخش سوم رايانه و زبان، 4.هنري و ادبي، 5. مهارتهاي اجتماعي و امور خيريه، 6.مهارتهاي زندگي تشکيل شده و در انتها نيز سوالاتي درباره نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجويان پرسيده مي شود.

علمشاهي با بيان اينکه در مرحله نخست و آزمايشي اين طرح دانشگاههاي دولتي، پيام نور برخي مراکز علمي کاربردي شرکت کرده اند، تاکيد کرد که مخاطب عمده اين طرح دانشجويان کارشناسي هستند اما امکان شرکت دانشجويان تحصيلات تکميلي نيز وجود دارد.

وي خاطرنشان کرد پس از طي يک سري مراحل، بر اساس اعلام علاقمندي دانشجويان دوره‌هاي لازم براي آنان در سال تحصيلي جديد برگزارمي‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...