جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ / ۱۸:۵۳
کد مطلب: 14420
۰

ششم ابتدایی‌ها بدون كنكور دانشگاه می‌روند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورتی كه قانون حذف كنكور در سال ۹۳ اجرایی شود، ورودی‌های ششم ابتدایی امسال پس از اخذ دیپلم، بدون كنكور وارد دانشگاه می‌شوند.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ۱۲ ساله شدن دیپلم و حذف مقطع پیش دانشگاهی و كنكور گفت: با استقرار نظام ۳ـ۳ـ۶ از امسال دیپلم آموزش و پرورش ۱۲ ساله می‌شود و پیش دانشگاهی نیز حذف خواهد شد، لذا دانش آموزانی كه امسال وارد پایه ششم ابتدایی شده‌اند، پس از پایان سال سوم متوسطه، با اخذ دیپلم از آموزش و پرورش فارغ التحصیل می‌شوند، چرا كه بر اساس قانون پیش دانشگاهی حذف خواهد شد.

وی درباره راهیابی ورودی‌های ششم امسال به دانشگاه آنهم بدون كنكور، اظهار كرد: چنانچه قانون حذف كنكور در سال ۹۳ اجرایی شود، قطعا دانش آموزان نظام جدید بدون كنكور وارد دانشگاه می‌شوند كه جزئیات و نحوه ورود آنها به دانشگاه در قانون حذف كنكور مشخص می‌شود.

سحرخیز ادامه داد: بر اساس برنامه آموزش و پرورش، در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ نظام آموزشی جدید به طور كامل مستقر می‌شود و پیش دانشگاهی نیز در سال ۹۶ حذف خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به تصویب نهایی سند درس ملی و تغییرات كتب دوره متوسطه بر اساس این سند، تصریح كرد: سند درس ملی مبنا و برنامه تولید کتاب‌های درسی است و تمامی محتوای آموزشی و پرورشی بر اساس آن تالیف می‌شوند.

وی افزود: بر اساس اهدافی که در برنامه درسی ملی تعریف شده، برای هر ماده درسی، حوزه‌های یادگیری در نظر گرفته شده، لذا مولفان كتب درسی با راهنمایی این سند اقدام به تالیف و تنظیم كتابها خواهند كرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر همین اساس، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از هم اكنون كار تالیف كتابهای جدید از جمله كتب اول راهنمایی را آغاز كرده و سال آینده علاوه بر كتابهای سوم دبستان، كتب درسی پایه اول راهنمایی بر اساس برنامه سند درس ملی تدوین و چاپ می‌شود.

به گفته سحرخیز، برای استقرار نظام جدید آموزشی، هر ساله كتاب‌های ۲ پایه تحصیلی تغییر و از امسال یك پایه تحصیلی به طور موقت حذف می‌شود تا در سال بعد با نظام و كتب جدید مسقر شود كه در این راستا آغاز حذف موقت پایه‌های تحصیلی با برداشتن اول راهنمایی در سال جاری آغاز شده و این روند تا استقرار كامل نظام ۳-۳-۶ ادامه خواهد داشت.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت