جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۷
کد مطلب: 17555
۷
۶۰

جزئیات نظام رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان

جزئیات نظام رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن اعلام جزئیات نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت: آموزش و پرورش برای رتبه‌بندی معلمان چهار درجه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرده که این امر بررسی می‌شود.
مهدی نویدادهم با حضور در خبرگزاری ایسنا و بازدید از بخش‌های خبری این خبرگزاری، درباره نظام رتبه‌بندی معلمان که یکی از مبانی تحول در آموزش و پرورش ذیل سند تحول بنیادین محسوب می‌شود، افزود: رتبه‌بندی معلمان یکی از اولویت‌های اول برنامه‌های آموزش و پرورش است و در آخرین جلسه‌ای که صبح امروز درباره جزئیات آن برگزار شد، گزارشی برای ارسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی آماده شد.
وی افزود: رتبه‌بندی معلمان سبب ایجاد انگیزه و رقابت مثبت بین معلمان خواهد شد، ضمن آنکه با اجرای این طرح نه تنها پویایی و سیستم جذب و نگه‌داشت معلمان تغییر خواهد کرد، بلکه این امر به توانمندسازی معلمان نیز منجر خواهد شد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر این طرح به نتیجه مطلوب رسیده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تصویب شود، به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش بخشی از نظام را اصلاح خواهد کرد.

نوید ادهم به گفته نوید ادهم، در حال حاضر چهار درجه برای رتبه‌بندی معلمان پیشنهاد شده است که باید مورد بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد و درباره جزئیات آن تصمیم‌گیری شود.
وی ادامه داد: سوابق و مدرک تحصیلی، شرکت معلمان در فعالیت‌های مدرسه، داشتن مقالات علمی و پژوهشی، خدمت در مناطق محروم و ... بخشی از شرایطی است که برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده که باعث ارتقای منزلت اجتماعی و به تبع آن حقوق معلمان خواهد شد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این درجه‌بندی‌ها همه معلمان در درجه یک قرار می‌گیرند، اما ارتقای آنها به درجات بالاتر منوط به احراز شرایطی خواهد بود که برای درجات بعدی رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است.
نوید ادهم با بیان اینکه برای درجات مختلفی از نظام رتبه‌بندی عناوین مختلفی نیز از سوی آموزش و پرورش پیشنهاد شده است، افزود: این عناوین پس از بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در صورت تصویب اعلام خواهد شد. وی گفت: یکی از اشکالاتی که در سطح کارشناسی این طرح مورد بررسی قرار گرفته، افزایش حقوق معلمان بر اساس نظام رتبه‌بندی است که تحقق آن منوط به تصویب مجلس است، لذا با توجه به اینکه معلمان در درجه‌بندی دارای حقوق‌های متفاوتی خواهند بود، باید منابع آن دیده شود.
نوید ادهم با بیان اینکه در صورت اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، حقوق آنها از رتبه دوم به بالاتر افزایش چشمگیری خواهد داشت، خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای تامین این منابع از سوی مجلس و دولت است و پیشنهاد بعدی از محل صرفه‌جویی سیستم آموزش و پرورش است، چرا که با اجرای این طرح، کیفیت افزایش یافته؛ لذا به دنبال آن افزایش بهره‌وری را خواهیم داشت که این موضوع در دراز مدت به کاهش هزینه‌ها منجر خواهد شد، لذا از محل صرفه‌جویی، افزایش حقوق‌ها قابل تامین خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

یه معلم
بالاخره کی اجرا میشه...
افزایش حقوقمان آرزوست..
Iran, Islamic Republic of
با گنجاندن بندهای از این حقوق هم می افتین. حالا ببین کی گفتم.
reza
سلام متشکر اگه راست باشه وبندهای دیگه را کم نکنند
علی
یعنی میشه
Iran, Islamic Republic of
چی میشه عزیزم اتفاق مهمی رخ نمی ده.
رمضان درویشی
[جناب آقای کوچک نژاد ظن آن میرود
برای استیضاح وزیرمحترم ومصلوب الاختیار نمودن ایشان درمواردی مثل اینکه که برای فرهنگیان اصلا مهم نیست چه کسی مدیر کل باشد یانباشد وآسمان همه مدیران برای فرهنگیان آبیست مجلس نشینان امضاء جمع می کننداما درموردبیمه ناقص فرهنگیان که بابیمه به اصطلاح طلائی وبیمه خدمات درمانی درصدی جزئی ازبیمه سایرادارات وبانکهاراپوشش می دهدوتازه هزینه آنراازاین قشر محروم ودست ازهمه جاکوتاه میگیرندمجلسیان نمی بینند نمی شنوندونمی گویند
مجلسیان عزیزبرای حل مشکلات نزدیک به یک میلیون فرهنگی بزرگ نژادی بزرگ اندیشی و...لازم است نه روی کارآوردن مدیران کل هم سووبله قربان گوی مجلس نشیان.
حال دراین مصاحبه آقای کوچک نژادغیب میگویند که افزایش حقوق 2.درصدی باید پرداخت شودوگرنه بایدجز
محمد حسن کاویانی اصل
Iran, Islamic Republic of
سلام: خو شحالم که خبر چنین طرحی را می شنوم. اما نخست آن را در یک نظر سنجی با معلمان در میان گذآرید تا بلکه
هر گونه اشکال آن بر طرف گرذ. با تشکر
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر به آموزش و پرورش بهاء داده شود خیلی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.دیگه معلم مسافرکشی نمیکنه،دست فروشی نمیکنه،..... این شغل ها میمونه برای بیکارها
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر مگر می خواهند مشکل کنند؟
goudarz jalali
Iran, Islamic Republic of
اگه اجرای رتبه بندی توسط دکترین آموزش و پرورش انجام بشه عالیه.
1833mn
Romania
این آ پ که من دیدم باز یک کاری میکنه که اگه قرار بر افزایش حقوق باشه،این افزایش شامل 99 درصد از معلمان نشه
سید مجتبی
Slovakia
سلام
خسته نباشید پیشاپیش سال نو مبارک
متاسفم هستم که طرح رتبه بندی معلمها اجرا میشود چرا؟در اینده خود می بینید اگر شما مو میبینید من پیچش مو در خشت خام می بینم
این هم نوعی سر کار گذاشتن معلم ها است که افزایش بیست یا سی هزار تومان سر معلمها کلاه گشاد میزارند
قصد توهین ندارم
من اولویت را در اجرای طرح نظام هماهنگ حقوق میدانم
که افزایش حقوق به حق فقط از این راه امکان پذیر است
رتبه بندی سر گرم کردن معلم و تلاش هر بار پیشرفت در قبال ۲۰یا۳۰هزار تومان است مثل همین رتبه که تپ حمک است هی ضمن خدمت باید جمع کنیم اونم بی نتیجه علمی
اما نظام هماهنگ نتیجش این است که بانک ملی اعلام میکند چه میزان دریافتی زیر خط فقر است و دولت مستلزم پرداخت آن می شود
حسن
Iran, Islamic Republic of
اگر قضد فریب برای غارت بیشتر ندارید چرا از مهر می خواهید اجرا کنید چرا از اول فروردین 94 اجرا نمی کنید کافی جلو دزد های شریف گرفته شود
حسین ن
Iran, Islamic Republic of
چون رتبه بندبی معلمان مصوبه دولت قبلی است نیاز به وقت کشی نیست برای اثبات راستگویی خود از اول سال 94 اجرا نمایید
سالار
United States
دوستان نگران نباشید همه ما درپله اول گیرخواهیم کرد برایکه سختترین شرایط را درارتقا اعمال خواهند کرد
محمود
Iran, Islamic Republic of
باز قراره معلمها رو سر گرم کنند تا از افزایش حقوق دم نزنند. رتبه بندی شامل یک درصد معلمها نمیشه. باید بدنبال افزایش حقوق عادلانه شبیه وزارت بهداشت باشیم. البته با یک وزیر توانمند.
Iran, Islamic Republic of
وزیر بهداشت را6
ماه به ما قرض دهند
کافى است
مهدی
Iran, Islamic Republic of
یعنی باز به فرهنگیان خیانت می شود؟
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف بار است که معلم به جای تدریس و درگیر بودن روح و روان معلم با دانش آموزان از هر لحاظ شما مسولین به فکر انجام کارهای جانبی توسط معلم هستید
سیف الله مسعودی
Iran, Islamic Republic of
اگر طرح رتبه بندی درون سازمانی باشد چه سودی عاید فرهنگیان می شود؟پس مجلس نشینان عنایت فرمایند با سایر سازمان ها و ادارات دیگر همسان سازی کنند واین کار فقط فریب دادن است .
امیر
Iran, Islamic Republic of
رتبه 4 بالاترین رتبه است که 3 برابر فوق العاده شغل را شامل می شود یعنی دقیقا 240هزار تومان بر حقوق اضافه خواهد شد . این فرافکنی است که بگوییم 4 میلیون می شود .خواهشا دروغ تحویل ما ندید!!!!!!!!!!!!!
دبیر
Iran, Islamic Republic of
خدا به معلمها رحم کنه. بازم یه خواب تازه واسشون دیدن.....
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
دوستان گل وعزیزم من خودم یک کتاب ترجمه کردم کلی زیان مالی کردم کتابهام موند روی دستم حالا این آموزش وپرورش علیل چقدر میخواد اضافه حقوق بده خدا میدونه.من سالهاست کمی ازچندرغاز حقوقم روپس اندازمیکنم تایکی ازاون پرایدهایی رو که عربهای مصری عزیزترازجان ما!!3ملیون میخرن ،بخرم ومادرم رو به دکترهای مختلف ببرم اماخدابه سرشاهده که نمیتونم ،درضمن من به همکارام قول دادم اگه اینا مارو آدم حساب کردن وحق وحقوق مارو دادن من به خدااسممو عوض میکنم!
Iran, Islamic Republic of
سلام اينقد اعتصاب و اعتراض كه دست اخر طرح رتبه بندي ؟؟ حالا ديگه من معلم با دو تا فرزند كوچك از صبح برم مدرسه با دانش اموزا كلنجار برم درس بدم سيصد چهار صد تا برگه تصحيح كنم سوال طرح كنم امدم خونه غذا اماده كنم بچه هام ترو خشك كنم خونه جمع كنم مهمون داري كنم همسر داري كنم بچه داري كنم شب تا دير وقت برا فردا غذا درست كنم فردا يك ساعت تو راه تا برسم مدرسه دغدغه بچه و همسر و خونه و وام و قسط داشته باشم به نظرتون كي مقاله بنويسم ؟؟؟ كي پزوهش كنم ؟؟؟ كي به كلاس هاي ضمن خدمت برسم كي؟؟؟؟ اصلا حقوق اضاف نكنيد سنگين تريد كارمنداي ديگه درسته در طول سال ميرن ولي ديگه مثل ما براشون شرط و شروط نمي ذارن اهاااااااااااااي فرهنگيان كجاييد؟؟؟
یک معلم تنها
Iran, Islamic Republic of
تا کی ما معلمین پیش زن و بچه و دیگران خجالت بکشیم ؟ نظام هماهنگ برای همه سازمانها انجام شد الان چند ساله دارند استفاده میبرند ولی متاسفانه ما را نادیده گرفتند و شروع کردند به قطع اضافه کار ، قطع 176 ساعت ضمن خدمت ، قطع پاداش روستایی ، قطع بن فرهنگیان . آخه چرا؟ گناه ما معلیمن چیست؟ آیا مسئولین تراز اول مملکت ، صدای ما را می شنوند؟ خدایا کمکمان کن .اشک و ناله شبانه معلمان را تو می شنوی می دانم.
عیسی درویشی
Iran, Islamic Republic of
س.واقعا از درد ومشکل همکارانش گفت.اجرکم عند الله.
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
سلام ، واقعا متاسفم که برای معلمان ذره ای ارزش قائل نیستید، نمی ترسید که جواب خدا را باید چگونه بدهید؟
Iran, Islamic Republic of
همه جای دنیا بجز ایران بیشترین بها و ارزش و حقوق رو معلمان دریافت میکنن.صدبارتاحالا اخبار خبر پرداخت مطالبات فرهنگیان رو داده اینطور ملت فکرمیکننن مدام به فرهنگیان پول میده درحالیکه هیچ پولی عملاواریز نمیشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
سیستمی که معلم را اضافی میداند چگونه به مطالبات توجه میکند.نتیجه آن میشود فرار نخبگان کشور
رضا
Canada
احترام به مقام معلم حق است این حق را نباید اجازه داد ضایغ شود و قتی یک شاگرد به مغلم توهین میکند و قانون از مغلم دفاع نمیکند باید گریست
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
درخواب بیند پنبه دانه گهی لب لب خورد گه دانه دانه بگذارید نمایندگان خوش باشند
رضائی
Iran, Islamic Republic of
شما ک محبتی کر دید فکری هم بحال افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند و با سابقه با لایی در انجام وظیفه می باشند بکنید
شاهی
Iran, Islamic Republic of
عنایتی فرمایند آقایون کارشناس که این طرح شامل کلیه مدارک تحصیلی شود چون افرادی هستند که با مدر ک دیپلم با سابقه ای بالا
Iran, Islamic Republic of
کجای این مملکت به ما فکر میکردن همشون ما رو سر کار گذاشتن معلمی که سی سال کار کرده و امسال باز نشسته میشه کجا باید حقشو بگیره در ضمن مگه قدیم دانشگاه رفتن آسون بود
فرهنگی
Romania
باسلام خسته نباسید شما مسئولان محترم که این طرح رادرنظرگرفتید،فکری هم به حال معلمان زیر5سال بکنید وهمین اول راه انگیزه آنها را از بین نبرید اگر شرط مدرک،ضمن خدمت ومهارت شغلی هست،که یقینا همه معلمان زیر 5سال سابفه دارا هستند
محمد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همیشه سر حقوق معلمان رسانه ها چنان سر و صدا می کنند که مردم فکر می کنند کل بودجه مملکت میره تو جیب معلما
غافل از اینکه کمترین حقوق بین کارمندا متعلق به فرهنگیانه

من عموم معلمه ، خیلی از ماهها آخر ماه یه 50 یا صد تومنی میاد از بابام قرض میگیره ، ماه بعدش بعد از دریافت حقوق پس میده
آخه چطور انتظار دارید همچین معلمی با خیال راحت درس بده
معلم
Iran, Islamic Republic of
خواهش می کنیم حقوق معلمان را با کامندان سایر ارگان ها مانند دادگستری یا بانک با...مقایسه کنید.
ضمناً سایر مزایای این عزیزان قابل قیاس با فرهنگیان نیست.
مربی کانون پرورش فکری
Iran, Islamic Republic of
با سلام ما مربیان کانون پرورش فکری ، حتی حقوقی پایین تر از معلمان می گیریم و تقریبا هر مربی کانون با سابقه یکسان با یک معلم ، حدود 600 الی 700 هزار تومان کمتر حقوق می کیرد . امید وارم علاوه براینکه حقوق معلمان افزایش پیدا می کند ، فکری هم به حال مربیان کانون پرورش فکی شود .
مربیانی که هر 12 ماه سال را در خدمت کودکان و نوجوانان مملکت می باشند.
مربی کانون
بسیار عالی!! موافقم
ما مربیان کانون پرورش چه کنیم با این حقوق ناچیز.!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
یکی از راههای ایجاد انگیزه ورقابت سالم و دمیدن نفسی تازه به جوّ افسرده فرهنگیان وحرکتی امید آفرین اجرای همین طرح خواهد بوداگر به مرحله اجرا در آید
بدبین الممالک
Iran, Islamic Republic of
من که چشمم آب نمیخوره کاری برای معلمین صورت بگیره،اینقدر تبصره و ماده واحده و....بهش اضافه میکنند که حرفمونو پس بگیریم.خلاصه به مرگ میگیرن به تب راضیش شیم.
Iran, Islamic Republic of
چرا برای افزایش حقوق شرکت نفت لایحه رتبه بندی ارائه نمی شود
ت
Iran, Islamic Republic of
ما معلمان از مراجع معظم انتظار پشتيباني داريم نشان دهيد که خواهان عدالتيد چرا که بخش عمده اي از کار ما آموزش علوم اسلامي و ترويج آموزه هاي ديني است
Iran, Islamic Republic of
آیا نظام دتبه بندی شامل سرایداران هم میشود
غلام
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من 27 سال سابقه خدمت در مقطع ابتدايي دارم و از فروردين 1368 كه سر كار آمدم مسؤلين آموزش وپرورش وعده ووعيد دادند به زودي مشكل معيشتي فرهنگيان حل مي شود ، آن روزها من جوان بودم وقامتي راست داشتم حالا نه تنها مشكل ما فرهنگيان حل نشد بلكه اينقدر صبر وتحمل كرديم كه خودمان حل شديم ( حل به كردي يعني حالت خم و گوژ پشت به اصطلاح پير شدن )
حالا اي مسولين دل نسوز بي محبت اين رتبه بندي هم يك خواب تازه و نشدني است و اگر هم شود شايد شايد و هزارشايد شامل 2 در صد فرهنگيان شود و 98در صد هم شايد به مرحله اول برسند وتا ابد در جا بزنند
fereshteh
Iran, Islamic Republic of
درکشوری که به معلمان بها داده نشود،میشودجهان سوم.به احتمال زیادبا اجرای این طرح نوددرصد معلمان افزایش حقوق نخواهند داشت
Iran, Islamic Republic of
سلام .1-رقم اعلام شده تقسیم بر تعداد معلمان وماهای سال کنید می بینید که یه فریب بیش نیست .2-بیمه طلایی به نام معلم به کام دیگران.3-اگه همه ی کسانی که دلسوز معلما هستند یه وام چند ده میلیونی هم به معلما بدهند .4-حقوق معلم مالیات داره!!!؟5-اگه آموزش وپرورش مصرفیه ؟پس بفرمایید با این همه واردات ازچین آقایون چی تولید میکنن؟
یه معلم
Iran, Islamic Republic of
سی سال خدمت تمام شد ما همچنان شرمنده خانواده ای ای
یه دبیر
Iran, Islamic Republic of
ما که مشکلات معیشتی کمرمون خم کرده با فزایش ناچیزحقوق مشکلات ما حل نمیشه
Iran, Islamic Republic of
هر ساعت کار یک معلم با توجه آماری که از یونسکو منتشر شده با 8 ساعت کار یک کارمند در سایر ادارات برابر است ...خدا وکیلی از نظر حقوقی ما با سایر نهادها قابل مقایسه هستیم ...اول باید نظام هماهنگ حقوق در مورد ما اجرا شود بعد نظام هماهنگی را اجرایی کنند
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
بابا اگه حقمونه بهمون بدن کاغذبازی چیه .یه کاری میکنن که از خیرش بگذریم .بقیه نهادها هم همینه؟درد مااینه که از کلیه مزایا وامکانات رفاهی ودولتی محرومیم
حسن کاظمی لمراسکی
Iran, Islamic Republic of
اگه درست اجرا شود خیلی خوبه. ما منتظر اجرای این طرح هستیم._
صالح
Iran, Islamic Republic of
ما حقوق برابر با سایر کارکنان دولت
می خواهیم نه رتبه بندی
Iran, Islamic Republic of
سلام . احترام معلم از واجبات است . پس از خدا بترسید کم اذیت و آزارشان دهید .
هخعتادخج
Iran, Islamic Republic of
همش چرته
رضا زاده
Canada
با سلام ای کاش مشکل نیروهای مازاد اغطای حق التدریس یه همه و حقظ شان معلمی نیز اجرا میشد
علی اکبر
Germany
معلمی که در شرایط فعلی اقتصاد کشور به فکر حقوق ومزایا باشد بودنش در سازمان اموزش وپرورش نیست
نامدار
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اول خانه بعد همسایه
معلمی که هزینه دکتر بچشو نداره چطور میتونه فکر اقتصاد مملکتش باشه خاله وشوهر خاله من هر دو معلمن ولی برای هزینه درمان از ما پول قرض می کنن
بعدشم چرا معلما باید فکر شرایط اقتصادی باشن چرا ارگانای دیگه نباید جور مملکتشونو بکشن
سلام
Iran, Islamic Republic of
توخودت حتما از اون مرفهای بی دردی
صابر
Iran, Islamic Republic of
عزیزم شما اگر نظر ندید نمیگیم لال هستی معلومه تو مشکل داری البته مرفه هم نیستی فقط خواستی اعلام حیات کنی .اره زنده ای فقط همین
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!