شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۹
کد مطلب: 18111
۰
۱

شرایط ثبت‌نام در مدارس قرآنی اعلام شد

مدیرکل امور قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان شرایط و جزئیات ثبت‌نام در مدارس ویژه قرآنی، گفت: طبق آیین‌نامه‌های ارسالی به استان‌های کشور، امسال در پایه اول تا ششم ابتدایی، ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس ویژه قرآن انجام می‌شود.
محمد بنیادی در گفت وگو با ایسنا درباره برنامه های آموزش و پرورش برای مدارس ویژه قرآنی که در شیفت صبح فعالیت می کنند، افزود: با توجه به تجربه فعالیت آموزش و پرورش در 10 هزار مدرسه قرآنی در نوبت دوم و 1300 مدرسه ویژه قرآنی در شیفت صبح، امسال نیز برنامه های جدید را با رویکرد جدید در دستور کار داریم.

وی افزود: سال گذشته بیش از 1300 مدرسه قرآنی به صورت ویژه در نوبت صبح فعالیت داشتند که با استقبال خوب دانش آموزان و اولیا مواجه شد و بر همین اساس مقرر شده امسال با توجه به ارسال شیوه نامه مدارس خاص قرآن، انتصاب مدیران، انتخاب فضای مناسب، هوشمندسازی مدارس و تامین تجهیزات به صورت ویژه باشد.

بنیادی تصریح کرد: امسال شیوه نامه ثبت نام ویژه مدارس قرآن به سراسر کشور ارسال شده و ثبت نام در این مدارس از پانزدهم خرداد آغاز شده است. بر این اساس دانش آموزانی در این مدارس ثبت نام خواهند شد که دارای ویژگی های خاص قرآنی از جمله شاخص های رتبه های مدرسه ای، منطقه ای و استانی دارای محفوظات لازم قرآنی و مهارت های قرآنی باشند. به گفته وی، دانش آموزانی که از کلاس اول ابتدایی وارد این مدارس می شوند در 12 سال آینده باید حد نصاب های تعریف شده در اهداف مدارس قرآنی را داشته باشند که علاوه بر حفظ اجزای مختلف قرآن، آموختن منابع و آموزه های قرآنی، دارای رفتار و اخلاق قرآنی نیز باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

خدارحمي
Iran, Islamic Republic of
با سلام
چرا برخي مناطق مديران شايسته قراني را عزل ومديران فاقد تخصص قراني را فقط به بهانه تغيير و تحول روي كار اورده اند؟آيا اشكال دارد مديري ولايتي و اصولگرا مدرسه قراني را اداره كند كه مدير اصلاح طلب را جايگزين مي كنند آن هم بدون هيچ تجربه قراني؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.