جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۳۱
کد مطلب: 1860
۰

سه هزار مشاور آموزشی برای دبستان های کشور استخدام شدند

معاون آموزش و پرورش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای نخستین بار سه هزار مشاور به منظور فعالیت آموزشی و مشاوره ای در مقطع ابتدایی دبستانهای سراسر کشور استخدام شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، فاطمه قربان روز پنجشنبه در همایش مدیران و معلمان مدارس ابتدایی ساری در اردوگاه بادله این شهر در عین حال تعداد مشاوران دبستانی انتخاب شده را ناکافی دانست و این اقدام را دال بر نگاه ویژه این وزارتخانه به مقطع ابتدایی برشمرد .
وی همچنین از ایجاد 125هزار کتابخانه درسی در مدارس ابتدایی کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این اقدام با توجه به اولویت مناطق محروم طی چند ماه آینده صورت می گیرد.
وی هدف از این اقدام را گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان دانست و گفت:این کتابخانه ها با تخصیص 50 میلیارد ریال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز تامین بخشی از آن توسط وزارت آموزش و پرورش ایجاد می شود .
این مقام آموزشی ورود سامانه های رایانه ای و اینترنتی به مدارس ابتدایی را یک ضرورت دانست و افزود: اکنون 12درصد از سرانه عمرانی در هر استان به مدارس تعلق می گیرد که هرکدام از مقاطع تحصیلی به صورت مساوی از آن بهره مند می شوند.
'قربان ' همچنین ار قرار گرفتن 66هزار نفر در ردیف استخدامی در مقطع ابتدایی خبر داد و این تحولات را ناشی از نگاه ویژه دولت خدمتگزار و وزیر ولایت مدار دانست.
وی با بیان اینکه نگاه گذشتگان به آموزش و پرورش به سمت و سوی دیگری بود و به مقطع ابتدایی اهمیت لازم داده نمی شد، افزود:به عنوان نخستین قدم باید دانش آموزان این مقطع را به محیط تحصیلی علاقه مند کرد تا حالت مدرسه گریزی در آنان به وجود نیاید.
قربان با اشاره به اینکه امروز نمی توان با دانش دیروز دانش آموزان را برای فردا تربیت کرد، خاطر نشان کرد:کلیه معلمان به رغم دارا بودن سابقه کار باید در کلاس های آموزشی شرکت کرده و به دانش روز مجهز شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...