دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ / ۲۲:۰۳
کد مطلب: 19366
۲
۲

جبران کمبود نيرو در آموزش و پرورش را با افزايش ساعت کار معلمان

جبران  کمبود نيرو در آموزش و پرورش را با افزايش ساعت کار معلمان
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درخصوص کمبود نيرو در آموزش و پرورش گفت:
کمبود نيرو را در آموزش و پرورش با افزايش ساعت کار معلمان و پرداخت حق الزحمه به آنان جبران مي کنيم.
دکتر علي اصغر فاني سرپرست وزارت آموزش و پرورش ديروز در حاشيه يازدهمين کنگره اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان که با حضور نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در سالن همايش هاي وزارت کشور برگزار شد در پاسخ به سوال خراسان در باره کمبود معلم تربيت بدني،پرورشي و بهداشت در آستانه بازگشايي مدارس گفت:
با وجود کمبود نيرو در بخش تربيت بدني،پرورشي و بهداشت،سعي شده است با ساماندهي نيروهاي موجود مشکل را برطرف کنيم.
وي تصريح کرد:با ساماندهي انجام شده و به دنبال آن افزايش ساعت کار معلمان ،اين کمبود ها را با پرداخت حق الزحمه جبران مي کنيم.اما بايد اين با برنامه ريزي صحيح و اساسي بخش نيروي انساني آموزش و پرورش براي سنوات آينده ساماندهي شود.
وي با تاکيد بر اين که آمار کمبود معلمان را به علت متغير بودن نرم تعداد دانش آموزان در هر کلاس نمي توان مشخص کرد اظهار کرد: در حال حاضر نمي توان آمار کمبود معلمان را مشخص کرد چرا که نرم دانش آموزان در کلاس ها قابل کم و زياد کردن است.

وي خاطر نشان کرد: موضوع مهم اين است که اول مهر امسال و در زمان بازگشايي مدارس مشکل خاصي وجود ندارد و کميته اي در دوره ابتدايي و کميته ديگر در دوره متوسطه به منظور برنامه ريزي براي نيروي انساني فعال و مشغول به کار شده اند.

سال تحصيلي با حضور رئيس جمهورآغاز مي شود
فاني از حضور رئيس جمهور در مراسم آغاز سال تحصيلي خبر داد و گفت:رئيس جمهور با توجه به اهميتي که براي دانش آموزان قائل است برنامه سفر به نيويورک را به صورتي تنظيم کرده اند تا پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصيلي عازم نيويورک شوند.
سرپرست آموزش و پرورش در اين کنگره خود را از اولين اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان دانست و با اشاره به سند تحول بنيادين گفت:سند تحول نظام آموزشي که دراختيار وزارت آموزش و پرورش است جميع اسناد بالا دستي است و هدف نهايي از تعليم و تربيت دراين سند حيات طيبه تعريف شده است.در اين راستا اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي درباره فعاليت ها و تلاش هاي خود مي تواند دراين حيات طيبه به آموزش و پرورش کمک کند.
وي آرمان طلبي ،پرسشگري و خود انگيختگي در بين دانش آموزان را ۳ مولفه مورد نظر مقام معظم رهبري دانست و گفت:اتحاديه هاي دانش آموزي بايد در فعاليت هاي تشکيلاتي خود به اين سه نکته توجه داشته باشند.
فاني ايجاد مدارس نمونه دولتي از سال 65را با هدف تربيت نيروي انساني براي آينده نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت:کمتر دانش آموزدانش آموخته اين مدارس -در مقايسه با مدارس تيزهوشان – به خارج از کشور مي رود.پس اهداف ايجاد چنين مدارسي محقق شده است.
وي پيشنهاد کرد آموزش مديريت نيز درقالب دروسي به دانش آموزان اتحاديه هاي دانش آموزي ارائه شود و نيروسازي و جريان سازي در دستور کار اتحاديه قرار گيرد.
وي تربيت مطلوب مد نظر اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي را تربيت برپايه تغيير رفتار اختياري تعريف کرد و گفت:رويکرد اجباري تغيير زمان زيادي نمي برد اما پايدار نيست لذا در بحث تربيت بايد اختيار لحاظ شود و 4مولفه تغيير در دانش اعضا،تغيير در بينش اعضا،تغيير در رفتار فردي و تغيير در رفتار گروهي به عنوان اهداف عالي اتحاديه هاي دانش آموزي مد نظر قرار گيرد.
وي توصيه کرد:ارتقاي سطح علمي دانش آموزان عضو اتحاديه ،برقراري ارتباط تشکيلاتي با ديگر تشکل ها و رفتار متواضع با ديگران، بايد در برنامه هاي بلند مدت مسئولان و دانش آموزان مدنظر قرار گيرد.

حجت الاسلام و المسلمين حاج علي اکبري نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي نيز در يازدهمين کنگره اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان بر عهد ناگسستني اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان با شهدا به ويژه شهداي دانش آموز تاکيد کرد و در مباحثي گذرا به بررسي شرايط فعلي کشور و نظام جمهوري اسلامي پرداخت.

وي شرايط عمومي کشور پس از خلق حماسه سياسي 24خرداد را اميد بخش دانست و گفت:با خلق اين حماسه اميد در جامعه تقويت شد وقدرت نظام اسلامي به رخ جهانيان و دشمنان کشيده شد.ضمن اين که مهر بطلاني نيز بر فتنه 88زده شد.وي اين مقطع از حيات جمهوري اسلامي را از منظر مقام معظم رهبري حاوي ۲ نکته برجسته دانست و گفت:يک مسئله افزايش اميد مردم براي عبور از مشکلات موجود ونکته ديگر شخص رئيس جمهور انقلابي است.

وي افزود:در بيانات رهبري به همکاري با دولت توصيه شده است و رهبري شاخص هاي يک دولت اسلامي را نيز تبيين کردند.دو اولويت رهبري براي دولت بهبود وضعيت اقتصاد و معيشت مردم و رشد علمي در کشور است.

ضرورت توجه به دانشگاه فرهنگيان و تاليف کتاب هاي درسي
وي اظهار اميدواري کرد با توجه به تدوين سند تحول بنيادين نظام آموزشي و مهر تاييد رهبري نظام بر اين سند و ابلاغ سياست هاي کلي آموزش و پرورش توسط رهبري،آموزش و پرورش بتواند در دوره جديد فعاليت خود اين سند را بيش از پيش به اجرا نزديک کند.
وي با تاکيد بر بلند مدت بودن اين سند و پرهيز از انجام کارهاي شتابزده براي اجراي آن گفت:همانگونه که رهبري نظام تاکيد دارند بايد توجه ويژه اي به دانشگاه فرهنگيان و تاليف کتاب هاي درسي شود و عناصر انسان ساز و تمدن ساز در کتاب هاي درسي تقويت شوند.
حاج علي اکبري فاصله وضعيت کتاب هاي درسي فعلي را با آنچه بايد باشد زياد دانست و افزود:وزارت آموزش و پرورش بايد به دورازحواشي سياسي اداره شود و اميدواريم وزير آينده اين مجموعه حاشيه سياسي نداشته باشد.
وي خطاب به دانش آموزان و اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي گفت:انتظار رهبري و ما اين است که دانش آموزان و اعضاي اتحاديه توجه ويژه اي به مسائل بين المللي جهان اسلام داشته باشند.خوشبختانه بيداري اسلامي برخلاف برخي تحليل هاي غلط هم چنان بيدار است و راه خود را ادامه مي دهد.
وي بخش ديگري از سخنان خود را به بررسي فضاي فرهنگي کشور پس از انتخابات رياست جمهوري اختصاص داد و گفت:متاسفانه احساس مي شود پس از انتخابات فضاي فرهنگ عمومي کشور دچار آسيب هايي شد که برخي از آسيب ها از جمله کاهش حياي عمومي کاملا مشهود ونگران کننده است.
وي با تاکيد بر اين که جوانان و دانش آموزان بيشترين ضربه را از فضاي بي حيايي در جامعه متحمل مي شوند اين گونه رفتارها را هماهنگ با آرمان هاي انقلاب ندانست و گفت:دولت اسلامي مسئول دين و اخلاق مردم نيز هست وبايد براي بهبود فضاي فرهنگي تلاش کند.

قوت ها و ضعف هاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان
حاج علي اکبري به بررسي نقاط قوت و ضعف اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي پرداخت و گفت:ايجاد مجموعه اي از افراد مومن و با اخلاق،برگزاري خيمه هاي معرفت،همکلاسي آسماني ،هيئت هاي انصار المهدي،جنبش هاي دانش آموزي و اردوهاي دانش آموزي تنها بخشي از نقاط قوت اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي است.
وي تدوين اسناد بالادستي براي مجموعه اتحاديه مانند منظومه فکري تربيتي،نقشه راه،چشم انداز،ره نامه و برنامه سه ساله را از ديگر نقاط قوت اين مجموعه برشمرد و گفت:آرايش قرار گاهي اتحاديه درکشور در کيفي سازي فعاليت ها نقش به سزايي داشته است.
نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي در تبيين دغدغه ها و کمبود هاي موجود گفت:دست نيافتن به پرچمداري در بين تشکل ها،محقق نشدن حضور پررنگ جنبش دانش آموزي در وقايع کشور و ارتباط ضعيف با ساير تشکل ها در کنار بهره مندي ضعيف از رسانه و هنر، از جمله نقاط ضعف اتحاديه است.
وي مشکل ديگر اتحاديه را چابک نبودن ساختار مرکزي اتحاديه دانست و تاکيد کرد:اتحاديه بايد با بهره مندي از عناصر خوش فکر و ظرفيت هاي خود به خودکفايي دست يابد و درنهضت علمي کشور نيز حرفي براي گفتن داشته باشد.هم چنين قرار بود اتحاديه درسند تحول بنيادين نقش داشته باشد که متاسفانه نسبت مان در اين سند تعريف نشده است.

وي تاکيد کرد: اتحاديه بايد تغييرات برنامه ريزي در آموزش و پرورش به خصوص در بخش تربيتي را در تشکيلات خود لحاظ کند و تشکيلات به نقش آفريني در بحث جريان سازي اهتمام داشته باشد.
وي توصيه ديگر را به بهسازي تشکيلات مرکزي اختصاص داد و افزود:پرداختن به حلقه هاي مفقوده و نظارت و ارزيابي و برنامه‌ريزي براي ورزش دانش آموزان عضو اتحاديه نيز بايد دراولويت هاي آينده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان قرار گيرد.

حاشيه ها
 *در اين مراسم از 200 نفر از برگزيدگان جشنواره هاي مداد کم‌رنگ، مدرسه انقلاب و انجمن برتر با حضور حجت الاسلام حاج علي اکبري نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، خوراکيان رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و علامتي دبير کل اتحاديه تقدير شد.

* درحاشيه اين مراسم دانش آموزان پس از پايان صحبت هاي حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري يک صدا فرياد زدند حاج ،علي اکبري ديدار با رهبري.حاج علي اکبري پس از شنيدن درخواست دانش آموزان به مزاح گفت من حاج علي نيستم ولي انشاء ا... سعي مي کنم مقدمات ديدارتان با مقام معظم رهبري را فراهم کنم.

* در خاتمه بخش اول اين مراسم تنديس اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي توسط نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي به سرپرست وزارت آموزش و پرورش تقديم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

1
اضافه کار سال 91-90 بدن بعد بیان شعار بدن.
جعفری نسب
Iran, Islamic Republic of
سرپرست محترم آموزش وپرورش اطلاع ندارند که الان درمدرسه ما معلم نداریم وپارسال هم بعداز پانزدهم مهر معلم برامون پیدا شد ...حالا استخدام نکنید .
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو