شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۷
کد مطلب: 21183
۰

آغاز طرح آمارگیری استفاده خانوارها از اینترنت

اعلام نتایج در اردیبهشت ماه
آغاز طرح آمارگیری استفاده خانوارها از اینترنت
به گزارش مهر، طرح جامع آمارگیری تخصصی بخش خانوار و افراد در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات منطبق با توصيه هاي اتحاديه جهاني ارتباطات - ITU - امسال براي نخستین بار در كشور انجام می شود.
اجرای طرح آمارگیری جامع تخصصی بخش خانوار و افراد در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در كشور براساس اجراي نظام پايش شاخص هاي ICT كشور صورت می گیرد که از این رو ظرفيت سازي فني در خصوص ارتقاي جايگاه ايران در ارزيابي هاي مجامع بين المللي حوزه فاوا از جمله اهداف این طرح است که توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همكاري مركز آمار ايران بعنوان متولي اجراي آمارگيري هاي ملي در كشور و با هماهنگي و مشاوره اداره آمار و اطلاعات اتحاديه جهاني ارتباطات - ITU - انجام مي شود.
اميرحسين محب علي -رئيس مركز برنامه ريزي و نظارت راهبردي فناوري اطلاعات و مجري نظام پايش شاخص هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور در این باره اظهار داشت: اين طرح توسط سازمان فناوري اطلاعات ايران به نمايندگي وزارت ارتباطات، با همكاري مركز آمار ايران و اداره آمار و اطلاعات اتحاديه جهاني مخابرات (ITU) بمدت 20 روز در سراسر كشور آغاز و نتايج آن در دو برش استاني و كشوري در ارديبهشت سال 93 اعلام مي شود.
وي افزود: اين طرح در چارچوب اجراي نظام پايش شاخص هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور و ظرفيت سازي فني در خصوص ارتقاي جايگاه ايران در ارزيابي هاي مجامع بين المللي حوزه فاوا عملياتي مي شود. مجري نظام پايش شاخص هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور با بيان اينكه براي اجراي اين طرح هفت فاز عملياتي تعريف شده گفت: طراحي، آموزش آمارگيران، عمليات ميداني و اجرا و داده آماري، ويرايش موضوعي، استخراج جداول اوليه(بي وزن)، استخراج جداول نهايي(با وزن)، اخذ تاييديه تيم راهبري نظير ITU از جمله فازهاي تعريف شده در اين حوزه است.

وي با اشاره به مباني قانوني اجراي اين طرح خاطرنشان كرد: طرح آمارگيري استفاده خانوارها و افراد از ICT بر اساس تبصره 3 ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه، با مديريت سازمان فناوري اطلاعات ايران بعنوان هماهنگ كننده ملي حوزه شاخص هاي فاوا در كشور ، طي قراردادي توسط مركز آمار ايران اجرا مي شود .

محب علي در خصوص اهداف اجراي اين طرح تصريح كرد: با اجراي طرح مذكور، كشور نسبت به تهيه پاسخ پرسش­هاي نهادهاي بين­المللي در اين زمينه بموقع و جامع پاسخگو بوده و تخمين هايي كه نهاد هاي بين المللي براي وضعيت عملكردي ايران به جهت عدم ارسال اطلاعات برآورد مي كرده اند را تصحيح تا از تضييع و افت جايگاه كشور در رتبه بندي هاي بين المللي فاوا جلوگيري شود.

وي ادامه داد:‌ نتايج دقيق اين آمارها در حوزه دستيابي و استفاده خانوارها افراد از فاوا در كسب و كار ، منتج به دقت و بهبود كيفيت تصميم­گيري و سياستگذاري حوزه فاوا در كشور خواهد شد.
رئيس مركز برنامه ريزي و نظارت راهبردي فناوري اطلاعات با اشاره به ارائه تعريف جديد كاربر اينترنت از سوي ITU تصريح كرد : بر اساس تعريف جديد اتحاديه جهاني ارتباطات، كاربر اينترنت كسي است كه در طول 3 ماه گذشته با هر فناوري ارتباطي به شبكه اينترنت متصل بوده است .
وي تاكيد كرد: اين زمان در تعاريف قبلي 12 ماه بوده كه با توجه به توسعه كاربري اينترنت در دنيا، به 3 ماه كاهش پيدا كرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت