شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۱
کد مطلب: 23022
۰

توانایی ذاتی کودکان پیش‌دبستانی در حل کردن جبر!

به گزارش ایسنا، این پژوهش نشان می‌دهد، کودکان چهار تا شش ساله درحالیکه تازه شمارش اعداد را یاد گرفته‌اند، اما بطور طبیعی قادر به انجام مسائل جبر عمومی هستند.
به گفته «ملیسا کیبه» نویسنده ارشد این مطالعه، این کار بوسیله «سیستم شمارش تقریبی (ANS)» یا حس ذاتی تعداد و عدد انجام می شود. سیستم شمارش تقریبی که حس عددی (number sense) نیز نامیده می‌شود، توانایی سریع برآورد کردن تعداد اشیاء در محیط‌های روزمره زندگی است. هر کودک به همراه یک محقق در این مطالعه شرکت کرد؛ دو شخصیت تمساح و یوزپلنگ به کودک معرفی شدند که هرکدام دارای یک فنجان با مقدار نامشخص از اجسام بود.

به کودک گفته شد که به هر فنجان از اجسام روی میز افزوده می‌شود، اما کودک اجازه مشاهده تعداد اجسام درون هر فنجان را نداشت و فقط می‌توانست تعداد اجسام اضافه شده را ببیند.
سپس از کودک در خصوص تعداد اجسام موجود در فنجان یوزپلنگ و فنجان تمساح سوال شد؛ با نشان دادن محتویات یک فنجان، اکثر کودکان قادر به محاسبه مقدار اجسام در فنجان دیگر بودند که به نوعی توانایی آنها در حل جبر عمومی را نشان می‌دهد.
نتایج این پژوهش در مجله Developmental Science منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .