جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ / ۰۸:۵۵
کد مطلب: 23751
۰

اگر "آسم" دارید، سراغ این شغل‌ها نروید

صبا عرشی متخصص آسم و آلرژی در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آن دسته از مبتلایان به آسم که دچار آسم شغلی نیز میباشند، در تماس با مواد شیمیایی کارگاه یا کارخانه‌ها دچار تنگی نفس می‌شوند.

وی افزود: البته لزوما هرکسی که دچار آسم است، به آسم شغلی مبتلا نیست و اینکه فردی دچار این مشکل باشد یا نه باید توسط فوق تخصص آسم و آلرژی با بهتر از آن توسط فوق تخصص ریه تشخیص داده شود.

وی اضافه کرد: حضور در محیط‌های اسیدی، همجواری با دود جوشکاری و مواد شیمیایی که بخار می‌شوند، کار در دامداری‌ها، کار با وایتکس و جوهر نمک و همچنین دود و آینده‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی از جمله مواردی است که مبتلایان به آسم‌ شغلی را تحت فشار قرار می‌دهد. وی بیان کرد: چناچه فرد مبتلا در معرض عوامل تحریک کننده چه در خانه و چه در محل کار قرار بگیرد، ممکن است دچار مشکل شود.

وی در ادامه افزود: از مشاغلی که برای افراد مبتلا به آسم شغلی مضر هست، میتوان به برخی از مشاغل هنری که با رنگ‌های شیمیایی سر و کار دارند، آرایشگران که با مواد چون اکسیدان، رنگ مو و چسب‌هایی که برای ناخن‌ها استفاده میشود و نیز کارگرانی که با چسب مثلا برای چسباندن موکت یا لاستیک داخل ماشین‌ها سر و کار دارند، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: برای آموزگارانی که مبتلا به آسم هستند، گچ به تنهایی آلرژی ایجاد نمی‌کند اما در هنگام استفاده از ماژیک، بوی ماژیک میتواند عاملی دردسر ساز باشد. وی بیان کرد: از دیگر عوامل تاثیر گذار و مضر در آسم شغلی می‌توان عطر، ادکلان، حشره کش‌ها، خوشبو کننده‌های هوا و بوی سیگار را نام برد.
وی اشاره کرد: تشخیص اینکه فرد متبلا به آسم به چه موادی حساسیت دارد، کار پزشک متخصص است، چرا که عوامل حساسیت زا برخی دارای بو نبوده و فرد کاملا قادر به تشخیص آن نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن