دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ / ۰۱:۱۶
کد مطلب: 27883
۴
۱۷

قتل معلم بروجردی با ضربه چاقوی دانش‌آموزش+ عكس

قتل معلم بروجردی با ضربه چاقوی دانش‌آموزش+ عكس
"نمره پایین" معلم فیزیک را قربانی ضربات چاقوی دانش‌آموز کرد!
رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان لرستان با تشریح حادثه حمله دانش‌آموز سال اول دبیرستان با چاقو به معلم فیزیک گفت: این دانش‌آموز پس از مشاهده نمره فیزیک خود، نسبت به پایین بودن آن اعتراض و با چاقو به معلم فیزیک حمله کرد.

علی قربانی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص حادثه جان باختن معلم فیزیک با ضربات چاقوی دانش‌آموز اظهار داشت: دیروز وقوع این حادثه در شهرستان بروجرد به آموزش و پرورش استان لرستان منعکس شد.
وی افزود: پس از وقوع این حادثه بالافاصله مسئولان آموزش و پرورش استان لرستان به این دبیرستان مراجعه کردند و حادثه به این شرح بود که این دانش‌آموز پسر در سال اول دبیرستان تحصیل می‌کرد و حدود ساعت 11 صبح به همراه پدرش برای گرفتن مرخصی به مدرسه مراجعه می‌کند.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان لرستان ادامه داد: در همین روز نمرات دانش‌آموز به پدرش اعلام می‌شود که وی در برخی دروس مانند درس فیزیک نمره خوبی را نداشت.

قربانی بیان کرد:‌ پس از مشاهده نمرات، پدر دانش‌آموز تقاضای مرخصی روزانه برای پسرش می‌کند اما هنگام خروج از مدرسه، دانش‌آموز به سمت کلاس درس معلم فیزیک رفته و معلم را که مشغول درس دادن بود با چاقوی آشپزخانه‌ که از قبل زیر کاپشن خود پنهان کرده بود، مورد حمله قرار می‌‌دهد.

وی گفت: معلم پس از اینکه مورد حملات چاقوی دانش‌آموز قرار گرفت به بیمارستان منتقل می‌شود اما متأسفانه شب گذشته جان خود را از دست می‌دهد.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به این‌که دانش‌آموز ضارب به همراه پدرش متواری است، افزود: هم‌اکنون این دانش‌آموز تحت تعقیب است.
قربانی در پاسخ به این پرسش "آیا دانش‌آموز با معلم خود درگیری و خصومتی داشته است؟" عنوان کرد:‌ خیر خصومتی میان آن‌ها وجود نداشته است.


اما به نوشته روزنامه اعتماد، ساعت ١١ صبح روز گذشته، پنج دقيقه مانده به زنگ تفريح دوم در حالي كه معلم فيزيك دبيرستان پسرانه‌يي در شهرستان بروجرد سر كلاس درس بود، از ناحيه گردن و سينه مورد اصابت چاقوي شاگردش قرار گرفت.

به گفته يكي از معلمان مدرسه دانش‌آموز سال اول دبيرستاني به همراه پدر براي توجيه غيبت‌هاي گذشته به مدرسه آمده بود كه سراغ معلم فيزيك رفت و حادثه اتفاق افتاد. شاهدان عيني اين ماجرا مي‌گويند در عرض چند دقيقه كريدور مدرسه از خون معلم پرشد و تا آمدن آمبولانس تنفس معلم قطع شد. معلم به بيمارستان منتقل مي‌شود و در ساعت 12/5  نبض معلم بر‌مي‌گردد اما به دليل نرسيدن خون به مغز به مدت ١٠ دقيقه، به اغما فرو رفت و نهايتا بعد از گذشت چند ساعت از اتاق عمل زنده بيرون نيامد.

يكي از معلمان دبيرستان پسرانه بروجرد در اين زمينه مي‌گويد: «دانش‌آموز چاقوكش بعد از زدن ضربه و درگيري با معلم از مدرسه متواري شد.» تا پيش از اين بيشتر خبر خشونت معلمان در مورد دانش‌آموزان و اخبار تنبيه بدني بود كه رسانه‌يي مي‌شد.

مهدي بهلولي، معلم و كارشناس آموزش و پرورش در مورد وقوع حوادث اينچنيني در مدارس مي‌گويد: «جريان روز گذشته دبيرستان بروجرد در مقوله كلي‌تري به نام خشونت در مدرسه جاي مي‌گيرد. خشونت در مدرسه سه جانبه است كه شامل خشونت دانش‌آموز نسبت به دانش‌آموز، معلم به دانش‌آموز، دانش‌آموز به معلم مي‌شود.»
به گفته او اين اقدامات ريشه فرهنگي و آموزشي دارد؛ درس‌هاي خسته‌كننده، شلوغي مدارس و كلاس‌هاي درس در مدارس دولتي، عدم آموزش‌هاي لازم مهارت‌هاي ارتباطي و زندگي به دانش‌آموزان بخشي از دلايل وقوع چنين اتفاقاتي است كه اين معلم به او اشاره مي‌كند.

بهلولي ادامه مي‌دهد: آموزش شهروندي بايد در اين زمينه در مدارس صورت بگيرد و دانش‌آموزان و معلمان بايد با حقوق آشنا شوند. به گفته او معمولا جامعه نسبت به تنبيه بدني دانش‌آموزان و خشونت عليه دانش‌آموز حساس‌تر است و به همين دليل موارد زيادي از خشونت دانش‌آموز عليه معلم رسانه‌يي نمي‌شود.
اين كارشناس آموزشي به نقش پر رنگ شلوغي مدارس دولتي اشاره مي‌كند و مي‌گويد: دست كم گرفتن مدارس دولتي و بها دادن به مدارس خصوصي بيشتر از اينكه مشكل را حل كند، مشكل‌زاست.
به گفته او در حال حاضر مسوولان آموزش و پرورش نسبت به معلم، دانش‌آموز را يك به ١١ اعلام كرده‌اند اين در حالي است كه از يك ميليون فرهنگي كه مسوولان آموزش و پرورش براي تعداد معلمان اعلام مي‌كنند و مبناي ارايه آمار قرار مي‌دهند، ٣٨ درصد در بخش‌هاي اداري و خدماتي مشغول هستند كه با احتساب اين درصد، نسبت معلم به دانش‌آموز يك به ١٧ مي‌شود.

بهلولي با تاكيد بر اينكه در مدرسه نياز شديد به معلم پرورشي داريم از كمبود اين دسته نيرو در مدارس انتقاد مي‌كند و مي‌گويد: تعداد معلمان پرورشي در مدارس بسيار كم است. در تعدادي از مدارس اصلا معلم پرورشي نداريم. يا اگر هم باشد به روز نيستند و با دانش‌آموزان ارتباط برقرار نمي‌كنند.
او ادامه مي‌دهد: به عنوان نمونه در مدرسه‌يي با ٥٠٠ دانش‌آموز معلم پرورشي تنها شش ساعت در هفته در مدرسه حضور داشت كه در اين مدت به گفته خودش تنها به كارهاي اداري و تشكيل پرونده مي‌رسيد. بهلولي ادامه مي‌دهد: تا زماني كه ما تعديل نيرو داشته باشيم، بودجه مدارس را كم كنيم، بحران‌هاي اينچنيني خصوصا در مدارس دولتي ادامه خواهد داشت.

علي اصغر فاني وزیر آموزش و پرورش هم طي پيامي درگذشت معلم بروجردی « محسن خشخاشی » را تسليت گفته است .
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

همکار
Iran, Islamic Republic of
اینم ازآخر و عاقبت شغل شریف معلمی
محمد حسين بالامنش
Iran, Islamic Republic of
آيا هنوز وقت آن نرسيده كه جايگاه واقعي مشاورين در مدارس مشخص شود و بيش از پيش به فكر استخدام مشاورين تمام وقت در مدارس باشيم ؟
مسافر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
درست است که جایگاه یک مشاور بسیار مهم است ولی اول باید محدوده فعالیتی مشاور معلوم شود .این چند سالی که بنده به عنوان مشاور در مدارس هستم بالاخره نفهمیدم مشاور کارش چیست ( معلم - ناظم - پیگیر مسائل درسی است - مسائل و مشکلات اخلاقی دانش آموزان را باید پیگیری کند و.....) از یک طرف واحد آموزش می کشد و از طرف دیگر واحد پرورشی
ودر آخر اینکه وقتی نمره محور شدیم و به دانش آموزان انقدر نمره الکی دادیم و گفتیم افتاده و مردودی دیگر نداریم نمی دانم این دانش آموز چرا این کار را انجام داده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر این اتفاق برای دانش آموز می افتاد ومعلم او را هل می داد آیا باز هم 20و سی همین شیوه را انتخاب می کرد
Iran, Islamic Republic of
از آموزش و پرورش ایران بعیدم نیست. همینو کم داشتیم. اینگونه مسایل خودبخود ایجاد نمی شه. وقتی یه مشاورینی داریم که دانش آموز نوجوان بخت برگشته رو تو دفتر مدرسه مشاوره میدن، وقتی مسئول آزمایشگاه یه مدرسه می شه مدیر آموزش و پرورش یه شهرستان، وقتی دبیر تربیت بدنی میشه معاون و وقتی یه دانشجوی دکترای مدیریت میشه معلم جانشین و یک فوق لیسانس روان شناسی میره تو یه روستای دور افتاده آب بابا درس بده و یه سرباز معلم میشه کارشناس مقطع و ..... نباید انتظار بیشتری داشت.
همکار ارجمند
Iran, Islamic Republic of
ای کاش من عمرمو در آموزش و پرورش هدر نمی دادم.ای کاش معلما به احترام این همکار و در اعتراض به این عمل کاری اساسی می کردند.
Iran, Islamic Republic of
چرا خاک بر سر این مملکت ما معلمان علیرغم تمام این حرفا هیچ حمایتی از همکارانمان نداریم حقمان است
معلم
Iran, Islamic Republic of
آي گفتي........
خاک بر سر این ممتکت که به معلمانش بها نمیدهد
ع ن از کرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
در سازمانی که بهترین نیرو را به خاطر اینکه روزانه جند نخ سیکار میکشد از مدیریت عزل و به جای او نیروی صفر کیلومتر میگذارند .این اعمال جای تعب ندارد و 29 سال سابقه وتجربه مفید را ناذیده گرفتن و بی تجربه ها ر ا رییس کردن همین حوادث را به دنبال دارد
Iran, Islamic Republic of
وقتی بیست وسی به دنبال هرجور مساله میگرده چرا از چنین جنایاتی دم نمیزنه بازم توقع دارین مردم به رسانه های داخلی اعنماد کنن
r
Iran, Islamic Republic of
ضمن تسلیت و ابراز همدردی، لازم به ذکر است تا زمانی که کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش فوق دیپلم هنر دارد رخ دادن اینگونه عادیتر خواهد شد و اینکه هر 15 دانش آموز یک ساعت مشاوره؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره
مجید
Iran, Islamic Republic of
این دانش اموز از قبل چاقو داشته چطور در خبر ذکر شده پس دیدن نمره ی فیزیک دست به چنین اقدامی زده است ؟
معلم سرد وگرم چشیده
Iran, Islamic Republic of
سیستمی که به جای اصلاح رفتار دانش آموزان سعی میکنه فقط همه چیز رو روی کاغذ انجام بده بیشتر از این هم خروجی نخواهد داشت !!!!!دانش آموزان سر در گم در حل مسایل زندگی هستند ومهارتهای واقعی زندگی رو بلد نیستند در حالیکه آموزش و پرورش ادعا میکنه مهارتهاي زندگی رو به بچه ها یاد داده در حالیکه کنترل هیجانات مساله ای است که جای آموزش فراوان دارد آموزش خانواده و مهارتهاي زندگی باید بیشتر از اینها جدی گرفته بشه نقش مشاورین رو در جایگاه خودشون استفاده کنید تا بیشتر از این متضرر نشید
یک روانشناس
Iran, Islamic Republic of
دیگه باید اتفاقی بزرگتر از اینها بیفته که ضرورت وجود یک روانشناس در مدارس خصوصا در سنین حساس بلوغ حس بشه !!!!
United States
قاتل کجاست یعنی یه الف بچه رو هنوز نتونستن بگیرن
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو