جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۰
کد مطلب: 29814
۰

رباتی برای بهبود املای دانش‌آموزان

 

به گزارش ایسنا، سیستم رباتیک CoWriter که توسط محققان موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) ساخته شده است، در آزمایش‌های انجام‌شده با حضور کودکان مدرسه‌ای بین شش تا هشت سال، عملکرد موفقی به ثبت رساند.

 

در این آزمایشات، دانش‌آموزان به ربات یاد می‌دهند که املای خود را ارتقا دهد و این ارتقای عملکرد نوشتاری ربات موجب بهبود مهارت نوشتاری کودکان می‌شود.

 

به منظور آموزش‌دادن به ربات، دانش‌آموز باید نخست با استفاده از حروف مغناطیسی کوچک، واژگانی را آماده کند؛ این ربات سپس، واژه را بر روی صفحه تبلت می‌نویسد و کودک، اشتباهات آن را با نوشتن دوباره کل واژه یا حروف خاص تصحیح می‌کند. زمانی که وی از عملکرد نوشتاری ربات رضایت داشته باشد، به سراغ واژه بعدی می‌رود.

 

این ربات، همزمان حروف تصحیح‌شده را برای ارائه تفاوت‌ها، تحلیل کرده و سپس تلاش‌ خود را برای ارتقای سطح نوشتار کودک افزایش می‌دهد. کودک در فرآیند یادگیری بدون این که متوجه شود، تمرین نوشتار را انجام می‌دهد.

 

این ربات 58 سانتی‌متری را می‌توان برای منعکس‌کردن مشکلات نوشتاری که دانش‌آموزان در درس املا با آن مواجه‌اند، برنامه‌ریزی کرد یا از آن برای بازتولید اشتباهات رایج دانش‌آموزان در املا بهره برد.

 

ربات ابداعی از پایگاه داده نمونه‌های نوشتاری بهره می‌برد و قادر است واژگان با سطوح دشواری مختلف را بر روی صفحه تبلت بنویسد.

 

ایده طراحی ارائه ربات جدید این است که کودکانی که در نوشتن حروف و درس املا دچار مشکل هستند، انگیزه و اعتماد به‌ نفس‌شان افزایش پیدا کند. به نظر می‌رسد کودکان بدون داشتن مخاطب برای آموزش‌دادن به آن، علاقه خود به ارتقا مهارت نوشتاری‌ را از دست می‌دهند و این موضوع بر تمامی دوران تحصیل و بزرگسالی‌ آن‌ها اثر می‌گذارد.

 

سیستم رباتیک CoWriter هنوز در مرحله نمونه اولیه قرار داشته و مطالعات بیشتری برای مشاهده فواید چنین برنامه‌ای مورد نیاز است.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .