شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۶:۱۴
کد مطلب: 3243
۰

پاسخ وزیر به گلايه خانواده‌هاي شاغل درباره تعطیلی پنج شنبه های مدارس

وزير آموزش و پرورش گفت: در طرح تعطيلي پنج‌شنبه دبستان‌ها، وضعيت مدارس حداقل 100 كشور جهان بررسي شد. به گزارش فارس  حميدرضا حاجي بابايي در همايش زنان فرهنگي كه امروز در سالن حجاب كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد با بيان اينكه الگوي تمام‎عيار بشيريت اعم از مردان و زنان حضرت زهرا عليها السّلام است، اظهار داشت: آن حضرت نوعي از تربيت را ارائه مي‌كند كه انسان را به سرمنزل مقصود مي‌رساند. وي با تأكيد بر نقش كليدي زنان در جامعه و به ويژه در آموزش و پرورش گفت: شروع كار ما در آموزش و پرورش اين بوده است كه معاونان آموزش ابتدايي را از ميان بانوان انتخاب كرده‌ايم تا جامعه اهميت حضور زنان را بهتر باور كند. حاجي بابايي ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد مديريت آموزش و پرورش در سطح مدارس متعلق به خانم‌ها است و در سطح ستادي نيز سپردن معاونت آموزش ابتدايي به بانوان شروع كار بوده است و در سطوح ديگر ادامه خواهد يافت. *500 بانوي فرهنگي در كشور بخش ابتدايي آموزش و پرورش را اداره مي‌كنند وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: علاوه بر ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها كه از معاون آموزش ابتدايي خانم برخوردار هستند، طي هفته جاري در شهرستان‌ها نيز معاونان آموزش ابتدايي مناطق از ميان خانم‎ها منصوب مي‌شوند و به زودي همايشي با حضور 400 الي 500 نفر از معاونان آموزش ابتدايي برگزار مي‌شود. حاجي بابايي خاطر نشان كرد: به طور كلي پس از اين امور آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش را 400 الي 500 نفر از بانوان از وزارتخانه تا دورترين نقاط مديريت خواهند كرد. * طرح تعطيلي روزهاي پنج‎شنبه دبستان‌ها 99.5درصد موفق بوده است وي با اشاره به تعطيلي دبستان‌ها در روزهاي پنج‏شنبه عنوان كرد: بزرگترين ايرادي كه تاكنون به اين طرح گرفته‌اند اين است كه والدين شاغل در اين روز فرزندان خود را به كجا بسپارند؛ گويا آموزش و پرورش پرورشگاه است كه فقط بچه‌ها را نگه‌داري كند. حاجي‌بابايي خاطر نشان كرد: اگر طرحي 51 درصد موفق باشد بايد اجرايي شود اين درحالي است كه طرح تعطيلي روزهاي پنج‎شنبه دبستان‌ها 99.5 درصد موفق بوده است و ما كار را شروع كرده‌ايم تا ديگران آن را ادامه دهند. وزير آموزش و پرورش افزود: در اين طرح وضعيت مدارس حداقل 100 كشور جهان بررسي شد و مطالعات كارشناسي نيز در رابطه با روحيات دانش‌آموزان اين مقطع و نيازهاي خانواده‌ها صورت گرفت و هيچ نكته منفي در آن مشاهده نشد بلكه تنها الزاماتي مانند دغدغه والدين شاغل در آن وجود داشته است كه پاسخ ما نيز اين است كه والدين شاغل كه كمتر از 5 درصد هستند، هر اقدامي كه در هنگام تعطيلي تابستان‌ها براي فرزندان خود انجام مي‌دهند، در روزهاي پنج‎شنبه انجام دهند. *آموزش و پرورش نخستين وزارتخانه‌اي است كه نقشه جامع علمي كشور را اجرا كرده است حاجي‌بابايي در ادامه تأكيد كرد: خانواده در جامعه و به ويژه در آموزش و پرورش نقش كليدي دارد و حتي مي‌توان گفت اول خانواده اهميت دارد و بعد آموزش و پرورش؛ در نقشه جامع علمي كشور و نيز سند فلسفه تربيت نيز خانواده جايگاهي ويژه دارد. وزير آموزش و پرورش گفت: براساس اين جايگاه مهم، آموزش و پرورش نخستين وزارتخانه‌اي است كه نقشه جامع علمي كشور را اجرا كرد چرا كه با توجه به اهميت جايگاه خانواده، معاونت مشاركت‌هاي مردمي و خانواده را ايجاد كرده است. وي افزود: تاكنون انجمن اوليا و مربيان در آموزش و پرورش درحد يك NGO بوده و نقش قابل توجهي در آموزش و پرورش نداشته است اما امروز جايگاه خانواده در ساختار اين وزارتخانه در حد معاونت وزير است و در كنار اجزاي جامعه كار مي‌كند. حاجي‌بابايي ادامه داد: آموزش و پرورش يك نقشه راه دارد و آن نقشه نيز همان چيز است كه امروز مراحل قانوني خود را طي مي‌كند و امكان ندارد كه كاري را در آموزش و پرورش انجام دهيم كه در اين نقشه ديده نشده باشد. * امسال 60 الي 70 مركز استعدادهاي درخشان در كشور توسعه مي‌يابد وي در ادامه با اشاره به شكل‌گيري مركز استعدادهاي درخشان و دانش‌پژوهان جوان در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: تاكنون در رابطه با دانش‌آموزان تيزهوش و نخبه چهار بخش در آموزش و پرورش مسئوليت داشته‌اند كه وزير نمي‌دانست كارهاي مختلف را به كدام‎يك از آنها ارجاع دهد؛ اين چهار بخش شامل سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان، باشگاه دانش‌ پژوهان جوان، طرح شهاب و جشنواره خوارزمي بوده است اما امروز و با ادغام اين چهار بخش يك مركز ملي در جايگاه معاون وزير مسئوليت اين امور را به‎عهده خواهد گرفت. وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: براين اساس امسال در شهر تهران 3 يا 4مركز استعدادهاي درخشان ايجاد خواهد شد و در سراسر كشور نيز حدود 60 الي 70 مركز استعدادهاي درخشان توسعه يا افزايش خواهد يافت و تعداد دانش‌آموزان را نيز به ويژه در رابطه با مناطق روستايي افزايش خواهيم داد. وي در پايان با بيان اينكه در زيرمجموعه سازمان مدارس غيردولتي، توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده هركدام از بخش‌هاي زنان و خانواده در جايگاه «مديريت» كار مي‌كنند، گفت: نقش خانواده و مشاركت‌هاي مردمي بايد به گونه‌اي تقويت شود كه عزت مدير يا معلم مدرسه در تعامل و محاوره با خانواده خدشه‌دار نشود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!