دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ / ۰۷:۳۸
کد مطلب: 5571
۰

آغاز دور جدید تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی/ انعقاد تفاهم‌نامه 12ماده‌ای

وزیر نیرو از انعقاد تفاهم نامه 12 ماده ای با معاون سرمایه انسانی رئیس جمهور برای حل مشکل قرارداد نیروهای شرکتی شاغل در مجموعه های وزارت نیرو خبر داد و گفت: تاکنون وضعیت قرارداد 30 هزار نفر مشخص شده است.
مجید نامجو در گفتگو با مهر از آخرین اقدامات صورت گرفته برای تعیین تکلیف نیروهای شرکتی شاغل در زیرمجموعه های وزارت نیرو خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغی که از دولت داشتیم دیگر امکان استفاده از شرکت های واسطه ای برای تامین نیروی مورد نیاز را نداریم. وزیر نیرو با بیان اینکه این موضوع در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد، اظهار داشت: برای این منظور اخیرا توانستیم در جلسه ای با معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، تفاهم نامه جدیدی را به امضاء برسانیم. نامجو خاطرنشان کرد: هدف از امضای این تفاهم نامه این است که بتوانیم مشکل نیروهای شرکتی شاغل در حوزه نیرو را حل کنیم. وی تاکید کرد: البته برای آن گروه از نیروهای شاغل در مجموعه نیرو که طبق مصوبه دولت شرایط مناسبی برای تبدیل وضعیت ندارند نیز پیش بینی هایی صورت گرفته است. وزیر نیرو ادامه داد: این دسته از افراد می توانند با کمک همدیگر یک "شرکت تعاونی" تشکیل دهند تا وزارت نیرو بتواند با آن شرکت تعاونی قراراد همکاری ببندد. نامجو بیان داشت: طبق اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است حداقل برای تبدیل وضعیت 30 هزار نفر اقدام کردیم و مصوبه دولت در مورد این دسته از افراد عملیاتی شده است. وی در این زمینه که قبلا وزیر کار از انجام برخی رایزنی ها با وزارت نیرو برای تسریع در ساماندهی نیروهای شرکتی خبر داده بود، گفت: می توان گفت که نتیجه مذاکرات و پیگیری های صورت گرفته به تفاهم نامه اخیر با معاون سرمایه انسانی رئیس جمهور انجامیده است. به گزارش مهر، وزارت نیرو مانند نفت و آموزش و پرورش و همچنین بهداشت و درمان از مجموعه های بزرگی هستند که تعداد زیادی از نیروهای شرکتی را در خود جای داده اند. تاکنون برخی اقدامات در این مجموعه ها از برگزاری آزمون و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی انجام شده است ولی گزارش و عملکردی از نتیجه کلی اقدامات ارائه نشده و یا دست کم منتشر نشده است. قطع ارتباط دلالان و واسطه های نیروی انسانی و جلوگیری از تضییع حقوق آنها؛ مهم ترین خواسته دولت در مصوبه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حذف پیمانکاران نیروی انسانی بوده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی