جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۸:۲۶
کد مطلب: 36191
۰
در یکی از پژوهش‌های دانشگاه اندرسون و برندیس مشخص شد

تأثیر چهره و سن کاندیداها در جذب آراء

تأثیر چهره و سن کاندیداها در جذب آراء
به گزارش پایگاه خبری USA news، در این پژوهش محققان طی کمپین پرتره سنا در طول سال‌های 2010 تا 2012 نظرات دو گروه رأی‌دهنده را مورد بررسی قرار دادند. این گروه‌ها عبارت بودند از 24 دانشجو 18 تا 24 ساله و 16 سالمند 68 تا 90 ساله. از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا کاندیداها را بر اساس شایستگی، جذابیت و اصلح بودن امتیاز دهند. افراد مسن بیشتر به سمت اشخاصی جذب می‌شدند که علاوه بر داشتن ظاهر اصلح، مسن بودند! درک چنین تفاوتی بین رأی‌دهندگان جوان و پیر مهم است، چراکه سالمندان بیشتر تمایل حضور در انتخاب را دارند.

پژوهشگران دریافتند همان‌طور که افراد پیر می‌شوند کاندیداهای بسیار جوان را نمی‌پسندند، بلکه به چهره‌هایی که در ظاهر اصلح می‌زنند، رأی خواهند داد.
به گفته محققان این یافته در درک اینکه چگونه روند پیری در اخلاق رأی‌دهی تأثیر می‌گذارد، مهم است؛ به ویژه اینکه سالمندان معمولاً به عنوان جمعیت "رأی‌دهنده" همیشه حاضر در صحنه شناخته می‌شوند.

بنا بر این گزارش هرچند این پژوهش از نظر حجمی کوچک شمرده می‌شود، اما دلالت‌هایی بر روند رأی‌دهی در انتخابات دارد.
این پژوهش در مجله "Cogent Psychology " منتشر شده است.
مرجع : ايسنا migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...