جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۲
کد مطلب: 45766
۱

روش آموزش نظم به کودکان از دید یک روانشناس

روش آموزش نظم به کودکان از دید یک روانشناس
به گزارش میگنا علیرضا اکبری روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ درخصوص روش‌های یادگیری نظم به کودکان اظهار کرد: منظم بودن را می توان از همان کودکی به کودک آموزش داد و بهتر است والدین به کودک خود رفتارهای درست و غلط را آموزش دهند تا فرزندی به اصطلاح منظم تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه منظم بودن را با روش پاداش می توان به کودک آموزش داد، تصریح کرد: پاداش و تحسین کودک بهترین روش برای آموزش نظم برای کودک است؛ به طور مثال هنگامی که کودکتان کار مثبتی انجام می دهد با لبخند زدن، در آغوش گرفتن و یا جایزه دادن و خوراکی هایی که کودک دوست دارد می توانید رفتار مثبت او را تقویت کنید.

اکبری با بیان اینکه تنبیه روش موثری برای تربیت کودک نیست، گفت: برای کاهش رفتار نادرست کودک و بی نظمی کودک خود را تنبیه نکنید زیرا این روش موثر نخواهد بود. نادیده گرفتن، ایجاد محدودیت در کاری که کودک دوست دارد آن را انجام به دهد به طور مثال دوچرخه بازی یا رفتن به پارک می تواند روش خوبی برای فهماندن اشتباه کودک به خودش باشد.

این روانشناس بیان کرد: قانون گذاری روش خوبی برای منظم شدن کودک است؛ سعی کنید قانون های کوچک را انتخاب کنید تا فرزندتان بتواند به طور مستمر و منظم آن را انجام دهد و با این روش با نظم آشنا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد