جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۴
کد مطلب: 48534
۲

خودسانسوری کارمندان در شبکه های اجتماعی

خودسانسوری کارمندان در شبکه های اجتماعی
به گزارش زددی نت، بررسی های موسسه اینترویو گایز نشان می دهد در شرایطی که در سال ۲۰۰۵ تنها ۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی در حداقل یک شبکه اجتماعی عضویت داشتند، این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۷۲ درصد رسیده است.

این افزایش حضور در شبکه های اجتماعی، تمایز میان محیط های کاری و فضای شخصی و خانوادگی را دشوار کرده و افزایش حضور همکاران، مدیران کاری و غیره در میان دوستان هر فرد در شبکه های اجتماعی باعث شده تا آنها برای جلوگیری از ایجاد مشکلات شخصی و حرفه ای به خودسانسوری روی آورند یا حساب های ناشناس شخصی متفاوتی را برای اظهارنظر ایجاد کنند.

بررسی که در این زمینه از طریق مصاحبه با ۱۰۲۴ کارمند آمریکایی صورت گرفته حاکی است ۹۷.۸ درصد از این افراد شاهد حضور اشخاصی از میان همکاران خود در میان دوستان فیس بوکیشان هستند و این رقم در اینستاگرام، اسنپ چت و توئیتر به ترتیب به ۸۲.۱، ۷۵.۶ و ۶۵.۲ درصد می رسد.

۹۴.۸ درصد از این همکاران از جمله افرادی هستند که فرد به صورت روزانه با آنها تعامل دارد و ۴۸ درصد از این دوستان از جمله اشخاصی با رتبه شغلی بالاتر از خود فرد مانند مدیران هستند.

بر اساس این بررسی ۱۹.۵ درصد کارمندان امریکایی به طراحی یک حساب کاربری شغلی مجزا از حساب اصلی خود در توئیتر در کنار حساب اصلی روی آورده اند و این رقم در مورد فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت به ترتیب ۱۵.۱، ۱۳.۹ و ۱۳.۳ درصد است.

از هر ده کارمند آمریکایی سه نفر درخواست های دوستی همکاران خود را با هدف حفظ آرامش در محیط کار می پذیرند و این در حالی است که آنها لزوما با این افراد رابطه خوبی ندارند. همچنین اکثر این کارمندان پست های ارسالی خود در شبکه های اجتماعی را سانسور می کنند تا با مشکلی در محیط شغلی خود مواجه نشوند. این خود سانسوری در میان کارمندان بالای ۵۰ سال بیست درصد بیشتر از کارمندان بیست و چند ساله است.

۴۱ درصد کارمندان بیست و چندساله اذعان کرده اند هیچ پستی در مورد تفریحات شخصی خود که ممکن است در محیط کار برایشان مشکل ایجاد کند، ارسال نمی کنند. ۷۷ درصد کل کارمندان هم گفته اند با توسل به تنظیمات حریم شخصی شبکه های اجتماعی در تلاش هستند تا مشکلات احتمالی در این زمینه را با حداقل برسانند.

در مجموع، بیشترین میزان خودسانسوری کارمندان آمریکایی با ۳۶ درصد مربوط به نظرات سیاسی شخصی آنهاست و مصرف تفریحی مشروبات الکلی و مواد مخدر با ۳۴.۲ درصد در رتبه دوم است. خودسانسوری برای نوشتن مطالب انتقادی و اعتراضی در مورد محل کار با ۳۲ درصد در رتبه سوم و نگارش مطالبی در مورد تجارب منفی در محل کار با ۲۹.۹ درصد در رتبه چهارم است. همچنین ۲۵ درصد کارمندان امریکایی احساسات مذهبی خود را در شبکه های اجتماعی سانسور می کنند و ۲۳.۶ درصد این خودسانسوری را در مورد مسائل مالی خود انجام می دهند. سانسور مسائل عاشقانه با ۲۱.۶ درصد سانسور در رتبه بعدی است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...