دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۰ / ۰۹:۲۴
کد مطلب: 4882
۰

بررسي دلايل سختگيري در ارائه مجوز پيش‌دبستاني به مهدكودك‌داران

در حالی که برخی از مدیران مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی از آموزش و پرورش به خاطر سختگیری در ارائه مجوز پیش‌دبستانی گلایه دارند، معاون حاجی‌بابایی خواستار همکاری بیشتر از سوی همکارانش با مهدکودک‌داران شد.
 به گزارش  فارس ، پس از کش و قوس‌های فراوان در رابطه با اداره مراکز پیش‌دبستانی که باعث شده بود تا توپ این نوآموزان میان آموزش و پرورش و بهزیستی پاسکاری شود، سرانجام با امضای یک تفاهم‌نامه تلاش شد تا به این سردرگمی‌ها و به هم ریختگی‌های آموزشی که می‌توانست تبعات فرهنگی را نیز به همراه داشته باشد، پایان داده شود. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در سال گذشته به امضای سرپرست وقت سازمان بهزیستی و معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش رسید، بر این نکته تأکید شد که وزارت آموزش و پرورش متولی دوره «پیش‌دبستانی» است و مدیران مهدهای کودک برای ادامه فعالیت در این زمینه یا دریافت مجوز دایر کردن پیش‌دبستانی، باید از این وزارتخانه مجوز بگیرند؛ نکته‌ای که پیش از آن نیز به نوعی در مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش بر آن تأکید شده بود. هرچند با امضای این تفاهم‌نامه انتظار می‌رفت که به سردرگمی‌ها و ناهماهنگی‌ها در این زمینه پاسخ داده شود، اما معطلی‌ها و دوندگی‌های برخی از مدیران مهدهای کودک در مناطق آموزش و پرورش برای دریافت یا تمدید مجوز پیش‌دبستانی، باعث گلایه و انتقادهای دامنه‌دار از سوی آنها شده است. البته معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به عنوان متولی نوآموزان پیش‌دبستانی (کودکان 4 سال تمام و 5 سال تمام)، اردیبهشت‌ماه امسال در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، تأکید کرد که اگر مدیران مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی شرایط مدنظر آموزش و پرورش را داشته باشند، صدور مجوز پیش‌دبستانی برای آنها حداکثر 45 روز طول می‌کشد. اما ادامه یافتن بلاتکلیفی برخی از مهدکودک‌داران که تا پیش از این نیز در زمینه پیش‌دبستانی فعال بوده‌اند، باعث شده تا یکبار دیگر و در آستانه سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، ریشه مشکل را از معاون وزیر آموزش و پرورش جویا شویم؛ شاید اظهارات جدید وی، گره‌های این مدیران را باز کند. * آموزش و پرورش استان‌ها با مهدکودک‌داران همکاری کنند فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در پاسخ به گلایه‌ها و انتقاد‌ات مدیران مهد‌های کودک تحت پوشش بهزیستی درباره مشکلات اخذ مجوز پیش‌دبستانی از آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به اهمیت این مسئله، خودم شخصاً به مسئله ورود پیدا کرده و موضوع را بررسی کرده‌ام، اما ضوابطی تعریف شده است که باید در مهد‌های کودک رعایت شود. وی با ارائه مثالی در این رابطه، ادامه داد: نمی‌توان در مهد‌های کودک کلاس نوآموزان پیش‌دبستانی را در مجاورت فضای نگهداری «شیرخوار و نوزاد» برگزار کرد، چرا که صدای گریه نوزاد و فضایی که به دنبال آن ایجاد می‌شود، قطعاً برای تمرکز نوآموز پیش‌دبستانی قابل تحمل نیست. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این موارد تأکید کرده‌ایم که حتماً محیط باید جداسازی شود و در عین حال به آموزش و پرورش استان‌ها نیز سفارش کرده‌ایم که نوع جداسازی‌های صورت گرفته را از مدیران مهد‌ها بپذیرند. قربان تصریح کرد: در هر صورت برخی‌ها این ضوابط را می‌پذیرند و مجوز پیش‌دبستانی را نیز دریافت می‌کنند و برخی دیگر هم کمتر همکاری می‌کنند، اما به طور کلی باز هم تأکید می‌کنم که آموزش و پرورش استان‌ها در صدور مجوز پیش‌دبستانی برای مدیران مهد‌های کودک، سرعت عمل و همکاری بیشتری داشته باشند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.