جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۱
کد مطلب: 50449
۱

اثرات مثبت روزه‌داری بر درمان کبد چرب

اثرات مثبت روزه‌داری بر درمان کبد چرب
به نقل از  بیمارستان طالقانی، دکتر حکمت متخصص تغذیه  این مرکز  با اشاره به فواید بسیار روزه‌داری تاکید کرد: روزه گرفتن را نباید با گرسنگی کشیدن اشتباه گرفت چون دو چیز کاملا متفاوت هستند.

وی روزه‌داری در ماه رمضان را نمونه مناسبی از نحوه صحیح روزه گرفتن برشمرد و با تاکید بر ضرورت صرف وعده سحری گفت: با توجه به آن که  در وعده سحری معمولا خوراکی‌های سرشار از کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و فیبر مصرف می‌شوند، فرد انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه خود را دریافت کرده و می‌تواند تا زمان افطار به کارهای خود بپردازد.

حکمت با اشاره به فواید روزه‌داری در گروه‌های مختلف افزود: یکی از فواید روزه‌داری تمرین اجتناب از پرخوری و خوردن مواد مضر طی یک ماه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالعات جدید انجام شده در این رابطه، گفت: براساس مطالعات، روزه‌داری می‌تواند بر روی التهاب سلول، جلوگیری از روند پیری، پیری سلول، فاکتورهای متابولیک مثل قند و چربی خون و  کبد چرب اثرات مفیدی داشته باشد. البته به شرطی که فرد بتواند با تجویز پزشک متخصص خود زمان مصرف داروی خود را در وعده سحر و افطار تنظیم کند و در فاصله افطار تا سحر نیز تغذیه صحیحی داشته باشد.

حکمت خاطر نشان کرد: روزه‌داران باید از مصرف مواد شیرین، سرخ کردنی و فست فودها بپرهیزند، زیرا این مواد باعث می‌شوند سیستم ایمنی بدن در واقع مشغول خنثی کردن مواد مضر باشد و نتواند فاکتورهای پاتوژن مانند ویروس‌ها و میکروب‌ها را از بین ببرد.

وی با بیان این که روزه‌داری می‌تواند برای کسانی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نشدند مفید باشد یادآور شد: گروهی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، پس از بهبودی با مشورت پزشک خود می‌توانند روزه بگیرند، اما حتما باید شش هفته از بهبود علائم آنان گذشته باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند