جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۷
کد مطلب: 52221
۰

اعتیاد اینترنتی در کمین کودکان و نوجوانان

اعتیاد اینترنتی در کمین کودکان و نوجوانان
سرهنگ علی محمد رجبی گفت: اعمال راهکار‌هایی در راستای نظارت، کنترل و درمان اعتیاد اینترنتی کودکان توسط والدین امری لازم و ضروری است، لذا والدین تعاملات اجتماعی و خانوادگی کودکان خود را در محیط پیرامون افزایش دهند.

وی افزود: برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کرده و در چارچوب آن امکان استفاده از اینترنت را فراهم کنید، همچنین فعالیت‌های فیزیکی و سرگرمی‌های مناسب را برای کودک خود فراهم کنید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: برای کودکان زمان مشخصی را بابت استفاده از اینترنت و فضای مجازی تعیین و بر روی فعالیت آن‌ها نظارت کافی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اعتیاد کودکان به اینترنت و معرض خطر قرار گرفتن آن‌ها در خصوص آسیب‌های فضای مجازی، افزود: این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، کودکان بیشتر اوقات خود را در خانه می‌گذرانند، آموزش مجازی و محروم شدن آن‌ها از برخی فعالیت‌های خارج از منزل باعث افزایش زمان استفاده از اینترنت و حضور کودکان در فضای مجازی شده است.

سرهنگ رجبی ادامه داد: بنابراین برای زمان استفاده فرزندان خود از بستر اینترنت قوانین و مقرراتی تعیین کنید و به آن پایبند باشید، اگر زمان استفاده از اینترنت توسط والدین کنترل نشود ممکن است فرزندان دچار آسیب‌هایی مانند اعتیاد اینترنتی، افت تحصیلی، خطرات جسمی و روحی شوند.

وی با اشاره به وجود راهکار‌ها برای درمان اعتیاد اینترنتی کودکان، افزود: اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی از مشکلات رایج در زندگی‌های امروزی است. شاید این مشکل را در خودتان نیز شناسایی کرده یا در اطرافیانتان دیده باشید. اگر شما هم احساس خطر کرده‌اید و فکر می‌کنید که استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندتان خللی ایجاد کرده است، باید موارد و نکاتی را مد نظر خود قرار دهید.

به گفته سرهنگ رجبی، تعیین زمان مشخص برای استفاده کودکان در فضای مجازی، تعیین پاداش و تنبیه برای استفاده صحیح و ناصحیح، جایگزین کردن فعالیت فیزیکی و سرگرمی خارج از فضای مجازی، نظارت اعضای خانواده در هنگام استفاده کودکان از اینترنت، هدفمند کردن استفاده از اینترنت برای کودکان، افزایش تعاملات خانوادگی و اجتماعی کودک از جمله مواردی است که والدین باید انجام آن‌ها را در برنامه خود بگنجانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ