جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۶
کد مطلب: 52895
۱

پوشش بیمه ای خدمات مبتلایان به اوتیسم

پوشش بیمه ای خدمات مبتلایان به اوتیسم
به گزارش خبرگزاری مهر، سعیده صالح غفاری افزود: انجمن اوتیسم ایران با بیش از ۲۰ دفتر و شعبه در کشور در کنار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط مانند وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان بهزیستی در کنار سایر سازمان‌ها و نهادهای متولی رسیدگی به اختلالات اوتیسم از نظر غربالگری، تشخیص، مداخلات زودهنگام، مداخلات توانبخشی، شرایط نگهداری موقت و شبانه روزی، آموزش‌های دوران پیش دبستانی و دبستان و مهارت آموزی و حرفه آموزی و همچنین رسیدگی به خانواده اوتیسم هستند.
 
وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در مجلس دهم، طیف اختلالات اوتیسم در سرفصل بیماری‌های خاص و صعب العلاج تصویب و نهایی شد. همچنین در تلاش هستیم در سال ۱۴۰۰ اعتبار خاص اوتیسم را در این سرفصل از بیماری‌های خاص افزایش داده و مشخص کنیم. بخشی از این اعتبار توسط وزارت بهداشت از محل بیماری‌های خاص در تدوین و تخصیص بسته استاندارد خدمتی اوتیسم ویژه کودکان و افراد دارای اوتیسم قابل پرداخت به مراکز و کلینیک‌های توانبخشی خواهد بود که با وزارت بهداشت قرارداد خواهند داشت.

غفاری گفت: سازمان‌های بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و خدمات درمانی نیروهای مسلح مهم‌ترین سازمان‌هایی محسوب می‌شوند که در پوشش خدمات توانبخشی استاندارد اوتیسم باید هزینه‌ها را پوشش بدهند و در سال ۱۳۹۹ این اتفاق مهم در شورای عالی بیمه سلامت نهایی شده و در حال حاضر توسط مسئولان سازمان بیمه سلامت برای اجرا پیگیری شده است.

وی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی و خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که طبق بسته استاندارد مناسب برای هر سه طیف اوتیسم، خدمات کار درمانی، گفتار درمانی، رفتار درمانی و ویزیت روان پزشک و بخشی از خدمات مراقبتی را تحت پوشش بیمه قرار بدهند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران افزود: مهم‌ترین خدماتی که یک فرد دارای اوتیسم نیاز دارد، خدمات توانبخشی شامل کار درمانی، گفتار درمانی، رفتار درمانی است و این موضوع بیشترین حجم فشار اقتصادی را به خانواده‌ها وارد می‌کند.

وی اظهار کرد: عملکرد سازمان بیمه سلامت در سال ۱۳۹۹ بسیار قابل قبول بوده و پیگیری‌های همزمان انجمن اوتیسم ایران و سازمان بیمه سلامت به درستی اتفاق افتاد و این مسئولیت پذیری را در همه مسئولان سازمان بیمه سلامت مشاهده کردیم.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی