سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۳
کد مطلب: 53340
۲
۱

آرزوهای حقیقی کودکان این خاک بخاطر آرزوهای واهی و پوچ تروریست‌ها در زیر خاک دفن شد

آرزوهای حقیقی کودکان این خاک بخاطر آرزوهای واهی و پوچ تروریست‌ها در زیر خاک دفن شد
بررسی‌های مقامات افغان نشان می‌دهد که این انفجار با استفاده از یک خودروی بمب‌گذاری شده انجام شده است. بعد از انفجار خودرو و خارج شدن دانش آموزان از مدرسه، ۲ مین‌ کارگذاری شده نیز منفجر شده است. بیشتر قربانیان این انفجار غیرنظامیان هستند و در میان آن‌ها دانش‌آموزانی هستند که برای ورود به کنکور آماده می شدند؛ نظر به آمار تازه شمار جان‌باختگان در این انفجار بزرگ در نزدیک مدرسه مکتب سیدالشهدا(ع) به بیش از ۶۰ نفر رسیده که اکثر آنان دانش‌آموزان دختر بوده‌اند!


هادی ملک آبادی؛ کارشناس رسانه در یادداشتی نوشت:
شنیدن این خبر بغض را در گلو می فشارد و خواب را از چشمان می رباید، دختران پاک و معصوم و ناز پرورده به خون غلتیده اند و بر دل پدر و مادرانشان داغ نهاده اند؛ روزگار بدترین و سخت ترین صورت ممکن را به این فرشته های کوچک نشان داده است.

نوجوانی کنار جنازه‌ای تنها زانوی غم در بغل گرفته و می گوید مادرم شفاخانه عالمی پیش خواهر زخمی‌ام رفته، پدرم شفاخانه استقلال دنبال جنازه خواهر بزرگترم رفته و این جنازه‌ هم خواهرم‌ است."

پیرمرد کشاورز افغان با دستانی پینه بسته از خشونت و سختی روزگار دخترش را برای آینده ای روشن تر به مدرسه فرستاده است ولی حالا با چهره ای پریشان و درهم شکسته، ناباورانه به کفش های خونی و بدن چاک چاک دخترش می‌نگرد.

چگونه می توان پرپر شدن این همه دختران نوجوان و جوانمان را تحمل کرد؛ شیعیان مظلوم افغانستان صدها سال است که چنین، نسل کشی می شوند.

متاسفانه پرورش یافتگان هزاران و بیش از صد هزار مدارس به اسم تعلیمات دینی در پاکستان که تحت الحمایه حاکمیت سلفی وهابی ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفتند و هزاران دانش آموخته جوان و نوجوان بیچاره افغانستان و پاکستان با سیاست اعمالی، جهت پرورش نیروهای تروریستی با اسامی مختلف و روزآمد ( القاعده ، طالبان داعش و دیگرانی که در سوریه هم بسیارند) که عمدتا ریشه سلفی وهابی دارند، برای اعمال دستورات امثال اسراییل و آمریکا و بقصد ناامنی و ترور در اقصی نقاط ممالک اسلامی برای پیشبرد اهداف سیاست های آن ها دست به ترور و جنایت می زنند.
 

عده ای به دروغ نام اسلام را مترادف با وحشت و دهشت و تروریست، مترادف ساخته اند و در رسانه های تحت اختیار خود در سراسر جهان تبلیغ کنند و بعد مسلمانان بیچاره و بیگناه از جمله شهروندان غرب کابل ( دشت برچی) که عموما اهل هزاره و شیعه افغانستان هستند را به خاک و خون می کشند و بارها به مساجد و مدارس آنان حمله ور شده و هر بار گروه بزرگی را به شهادت رسانده و یا زخمی می کنند و خانواده های آنان را داغدار فرزندان خود می کنند.

چه فرقی میکند داعش یا طالبان مسئولیت حمله تروریستی افغانستان را بر عهده بگیرند؛ وقتی تا ابد باید چشم به راه عزیزانت بمانی...
 

یادداشت دوم:
کابل که فرانسه نیست!
انفجار مهیبی در کابل، دخترکان مظلومی که در مدرسه به خون کشیده شدند. مادرانی که هنوز منتظر آمدن فرزندان دلبندشان به خانه هستند. پدران خشمگینی در کنار مدرسه خون گریه می کنند.آنها تفنگ بدست نداشتند. نوجوان بودند و روزه دار.
کدام پدر و مادری است که از شنیدن این خبر اندوهگین نشود؟ کدام انسان آزاده ای است که قلبش جراحت برنداشته باشد؟
انسان هست و عاطفه. آدمی است و احساس. سنگها هم از داغ کودکان به خاک و خون کشیده شده، در تپش می افتند. زمین هم برای آنها خون گریست، خون های بر زمین ریخته اطراف مدرسه گوه آن است!
 

باز هم حمله ناجوانمردانه؟ بازهم دختران مظلوم مدرسه؟ در نیجریه دختران را به سرقت می برند. در عراق و سوریه به کنیزی و در افغانستان به خاک و خون می کشند!

اساس داعش، برهم زدن قواعد انسانی است. آنها درست شده اند که رذیلانه ترین کار را نمایش دهند. آنها اجیر شده اند که کور و کر باشند و فقط منفجر کنند. منفجر کنند تا جای پای ارباب مستکبرشان در افغانستان محکم تر شود.

آنها اجیر شده اند با صدای مهیب، صدای لرزه اسرائیل در ایام روز قدس را مخفی کنند. شیطان بزرگ آمریکا سالها برای وجود آنها سرمایه گذاری کرده. پس بیراه نیست مانند سگ دست آموز به آمریکا و اسرائیل خیانت کنند!
 

اختاپوس رسانه ای اسرائیل به شدت نیاز به خوراک رسانه ای دارد. نیاز دارد نگاه جهان را از قدس شریف منحرف کند. نیاز دارد تا برای حضور آمریکا در افغانستان و عراق دلیل عامه پسندی فراهم کند. و قهرمان ماجرای او داعش است. آن دیو سیاهی که به اسم اسلام در بین مسلمین خون به پا کرده.

از نگاه آنها، مردم فقط شعار اسلامی آنها را می بینند. کسی به دستان چدنی که این عروسک خیمه شب بازی را تکان می دهد کاری ندارد. آنها با جنگ روانی و رسانه ای جوری وانمود می کنند که علت یابی نقش آمریکا برای مردم سخت شود و برای روشنفکران سخت تر!
البته روشنفکران و غربگراهایی که اساسا صدای انفجار را نشیندند. باد برای آنها همیشه از غرب می وزد. محال است آنها به قبله آمال شان شک کنند. محال است آنها دندان تیز طمع آمریکا در منطقه را ببینند. محال است تصور کنند، آن انسان های متمدن و اتو کشیده و با کلاس داعش را درست کرده اند. اگر بمب اتم هم دارند لابد عروسکی است، اگر خون از دماغ میلیون ها انسان بی گناه در سراسر عالم توسط آنها آمده، لابد «آب گوجه» بوده!

از کودتای 28 مرداد، تا حمله طبس، از جنگ تحمیلی 8 ساله ایران تا جنگ داعش علیه منطقه و از اشغال عراق تا افغانستان و از تحریم های کمر شکن تا خلف وعده در برجام، این جماعت را بیدار نخواهد کرد. خواب آنها سنگین است.
 

آنها به منافع ملی فکر نمی کنند حتی به انسانیت هم نمی اندیشند! اگر امروز صدای دخترکان به خاک و خون کشیده کابل را ندیدند، عجیب نیست. دیروز هم صدای ناله دختران ایزدی به کنیزی برده شده را نشیدند. اگر خون از دماغ کسی در فرانسه می ریخت، ارزش داشت تا برایشان شمع بخرند. کابل که فرانسه نیست. دخترانش هم مو طلایی نیستند.
 

جان پدر کجاستی و حالا مادر بلند شو...
از روز گذشته با انتشار تصویری از یک مادر که در انفجار کشته شده است و کودکانش بالای سر او ایستاده اند در توئیتر با هشتگ #مادر_بلند_شو ترند شده است. افغنستان امروز در غم دخترکانی است که با آرزوی فردایی بهتر با آینده ای روشن راهی مدرسه شده بودند.کودکانی که آرزوی آنها جوی خون شد و بهای آن را هیچکس نخواهد داد.
 

در میان تصاویر عکس دیگری که در توئیتر بازتاب گسترده ای داشته در کنار جسد دخترک خردسال، کتاب کمپیوتر (کامپیوتر)صنف یازدهم(سال یازدهم) بود. روی جلد آن نوشته بود: «از معلم کمیا پرسیدم که عشق چیست؟ گفت که عشق عنصر است.»
 

تصویر دیگری که دل جهانیان را در شبکه های اجتماعی به درد آورده است، دخترکی خردسال که وحشت زده در حال گریستن است و کتاب‌های خود را مانند عروسک در بغل گرفته است.
 



پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش ایران به سرپرست وزارت معارف افغانستان
محسن حاجی میرزایی در صفحه اینستاگرامش نوشت:
سرکار خانم رنگینه حمیدی، سرپرست محترم وزارت معارف جمهوری اسلامی افغانستان
هنوز زخم «جان پدرکجاستی؟» التیام نیافت و درد آن آرام نگشته بود که خبر حزین انفجار مدرسه ای در غرب کابل داغی دیگر بر دل ها نهاد. این بار کودکانی معصوم که راهیِ راه دانش بودند، در ماه ضیافت الهی و در آستانه عید صیام به دست جماعتی جاهل و جائر که جمود وجنون، شوم و شریرشان کرده است، به خاک و خون کشیده شدند.
 

وی در در ادامه نوشته است: و این بار غمنامه ها و سوگنامه های «مادر بلند شو» بیش از هر زمانی منادی مظلومیت ملتی خواهد بود که سال هاست در چنگال خشم و خشونت حاصل از جهل و جور، اسیر است.

این جانب به نمایندگی از جامعه فهیم فرهنگیان و دانش آموزان ایران اسلامی ضمن محکومیت شدید این عمل شنیع وضد انسانی، غایت غم گدازی و نهایت تسلیت و تعزیت خویش را به دولت و ملت دوست و برادر افغانستان ابراز می کنم و در این ماه رحمت و رأفت، از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای درگذشتگان این حادثه تروریستی آمرزش و آرامش، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و شکیبایی تمنا دارم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا برداعش و وهابیت
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود