سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۰۷:۴۰
کد مطلب: 53390
۳
۱۱

برگزاری ۲ کنکور در سال تصویب شد

برگزاری ۲ کنکور در سال تصویب شد
منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه ۱۴۸ نقشه جامع علمی کشور و در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه یکصد و چهل و هشتم از ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برگزار شد. در جلسه پیش از دستور بحث افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موضوع همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت و علوم مطرح شد.

کبگانیان ادامه داد: این ارتقای حقوق و مزایای هیئت علمی مدت‌ها بود که انجام نشده بود و مقداری نگرانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مقایسه با کشورهای همسایه و تلاش‌هایی که برای جذب محققان و اساتید ما صورت گرفته بود، به وجود آمده بود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: هم اکنون تلاش‌های این مسئله صورت گرفته و وزیر علوم در حال پیگیری هر دو موضوع است تا موانع قانونی و چالش‌ها باعث نشود این اقدام متوقف شود. نگرانی‌هایی وجود داشت و این اطمینان صورت گرفت تا افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در جهت مثبت پیش برود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برای کنکور و نظام سنجش و پذیرش نیز در حال تعامل با سه وزیر بهداشت، علوم و آموزش و پذیرش و رئیس آزاد اسلامی هستیم و نظرات این افراد مورد بررسی قرار گرفته؛ زیرا ساماندهی کنکور که به نام طرح سیاست‌ها و ضوابط سنجش و پذیرش است، موضوع مهمی است.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آخرین پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفته و در دستور جلسه بعد مطرح می‌شود. این تصمیمات برای سال ۱۴۰۰ نیست و اجرایی شدن آنها در سال ۱۴۰۱ نیز منوط به طی کردن یک دوره گذار است. زمان بندی اجرای تغییرات در کنکور بعداً اعلام می‌شود و افرادی که در حال مطالعه برای کنکور هستند هیچ نگرانی نداشته باشند تمام ملاحظات در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اعمال خواهد شد.

وی افزود: این تصمیمات برای حذف کنکور نیست و تفاوت دیدگاهی که ما داشتیم این بود که کنکوری که سال‌ها در کشور داشته‌ایم اگر چه آسیب‌های زیادی شامل روانی، اقتصادی و اجتماعی دارد، ولی فرصت‌هایی را هم برای برخی طبقات خاص اجتماعی و افراد ساکن در شهرستان‌های دور افتاده از امکانات عالی به وجود آورده که این امکانات در گذشته به تدریج در حال از بین رفتن بود، بنابراین ما به ساماندهی کنکور با عنوان طرح سیاست‌ها، ضوابط سنجش و پذیرش اعتقاد داشتیم. اولین گام آن نیز بحث جدا کردن سنجش از پذیرش بود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: تعیین سرنوشت دانش آموز بعد از ۱۲ سال در چند ساعت کنکور، خانواده‌ها را دچار تنش می‌کرد. این اضطراب‌ها رفع شده است، داوطلبان می‌توانند چند بار در سال در کنکور شرکت کنند که حداقل ۲ بار در سال را تصویب کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: همچنین ۶۰ درصد پذیرش در کنکور به سوابق تحصیلی به صورت امتحانات نهایی اختصاص دارد که قبلاً یک سال پایه دوازدهم تصویب شده بود و پیشنهاد شده تأثیر سوابق امتحانی پایه یازدهم هم در کنکور اعمال شود با این اقدام، تنش در داوطلبان و خانواده‌ها کاهش می‌یابد و افراد با نگرانی کمتری در کنکور حاضر می‌شوند.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که تصمیم گیری های اتخاذ شده برای کنکور ۱۴۰۰ نیست، تاکید کرد: اجرایی شدن این سیاست‌ها در سال ۱۴۰۱ منوط به طی کردن یک دوره گذار است. همچنین زمان بندی اجرای تغییرات در کنکور به اطلاع داوطلبان می‌رسد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

معلم
Italy
اتفاقا برعکس تنش به جای یک سال به 3 سال منتقل میشه و بسیار مضر هست
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
کسانی که این طرح ها رو میدن از جامعه و واقعیات جامعه بدورن
Italy
جای کارهای عجیب و غریب 30% سهمیه رو بردارید بخودی خود استرس از بچه ها برداشته میشه
الان با رتبه 100هزار کشوری دارن با سهمیه پزشکی قبول میشن اینو چاره کنید
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینطوره و جالبه تو این همه مسِول ،به این موضوع که میرسیم همه سکوت می کنن
Iran, Islamic Republic of
بجای حذف کنکور حالا کنکور دوقلو هم زائید!
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی 22نوع سهمیه در برابر یک سهمیه مناطق هست
این اصلی ترین علت استرسه، عدالت باشه کسی ناراحت نمیشه
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
همش الکیه
یه مشاور
Iran, Islamic Republic of
این حرفا چیه؟
عدالت زمانی اجرا میشه که کسی بخاطر خدمت 30 سال پیش پدرش الان دانشگاه پذیرفته نشه نه اینکه کنکور دو بار برگزار بشه
معلم
Iran, Islamic Republic of
افرین
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی