سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۶:۰۱
کد مطلب: 53455
۶
محققان سنگاپوری:

انسان هیچ‌گاه نمی‌تواند بیش از ۱۵۰ سال عمر کند

انسان هیچ‌گاه نمی‌تواند بیش از ۱۵۰ سال عمر کند
به گزارش دیلی‌میل، متخصصان زیست‌شناسی و بیوفیزیک تعداد زیادی از داده‌های مربوط به دی‌ان‌ای و اطلاعات پزشکی صدها هزار داوطلب در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا را در اختیار یک هوش مصنوعی قرار دادند و توانستند اپلیکیشنی مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنند که می‌تواند با دریافت داده‌های ساده از کاربر حداکثر طول عمر و سن بیولوژیکی  فرد را با دقت تخمین بزند. این اپلیکیشن "GeroSense" نام دارد و برای تلفن‌های همراه "آیفون" ارائه شده است.

به عنوان بخشی از این مطالعه آنها دریافتند که دو عامل اصلی مسئول طول عمر انسان هستند: اولین عامل سن بیولوژیکی انسان است که با میزان استرس، سبک زندگی و بیماری‌ها ارتباط دارد و عامل دوم "تاب آوری" است که نشان‌دهنده‌ی توانایی فرد در احیای خود و بازگشت به حالت طبیعی پس از تجربه‌ی بیماری و مشکلات است.

این داده‌ها به محققان کمک کرد تا مشخص کنند انسان حداکثر می‌تواند ۱۵۰ سال عمر کند، یعنی تقریبا دو برابر میانگین طول عمر فعلی در انگلستان.

این تحقیقات براساس نمونه‌های خون از دو مطالعه‌ی مختلف دی‌ان‌ای انجام گرفته است.

محققان با استفاده از ابزاری به نام "DOSI" که سن، بیماری و سبک زندگی را بررسی می‌کند میزان "تاب آوری" فرد را مشخص می‌کنند که نشان دهنده‌ی توانایی بهبود پس از آسیب یا بیماری است.

دکتر تیم پیرکوف (Tim Pyrkov) محقق اصلی این مقاله از شرکت بیوتکنولوژی "Gero" مستقر در سنگاپور می‌گوید: محاسبه‌ی میزان تاب آوری براساس فعالیت‌های فیزیکی در اپلیکیشن "GeroSense" نشان می‌دهد که بدن انسان در حدود سن ۱۲۰ تا ۱۵۰ سالگی تاب آوری خود را به طور کامل از دست می‌دهد.

محققان می‌گویند: تصور می‌شود که سلول‌های پیر یا "زامبی" کلید رسیدن به اکسیر جوانی را در دست دارند زیرا این سلول‌ها زنده هستند اما کارایی ندارند.

این سلول‌ها در همه‌ چیز از آرتروز گرفته تا آلزایمر نقش دارند. برای مدت زمان طولانی میانگین طول عمر انسان‌ها ۲۰ تا ۴۰ سال بوده است امروزه این میانگین در انگلستان به ۸۰ و در ایالات متحده آمریکا به ۷۸ رسیده است.

تغذیه مناسب، دسترسی به آب تمیز، بهداشت بیشتر و بهره بردن از علم پزشکی از عواملی هستند که در افزایش چشمگیر میانگین طول عمر انسان نقش داشته‌اند.

محققان معتقدند در آینده با دستکاری ژنتیکی و محدود کردن کالری و دارو ممکن است بتوانیم طول عمر را بیش از این افزایش دهیم. با این حال این افزایش محدودیت خود را دارد و حداکثر سن انسان می‌تواند ۱۵۰ سال باشد.

مشخص شده است که تاب آوری افراد حتی اگر از بیماری مزمن رنج نبرند نیز با افزایش سن کاهش می‌یابد.

محققان یک ابزار پوشیدنی برای بررسی میزان "تاب آوری" افراد ساختند و دریافتند که تعداد افرادی که با افزایش سن توانایی تاب آوری خود را از دست می‌دهند به طور تصاعدی در حال افزایش است و هر هشت سال دو برابر می‌شوند.

این یافته ها در مجله Nature Communications منتشر شده است.  
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی