سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۱
کد مطلب: 53904
۱

برگزاری نخستین کنفرانس ملی آینده پژوهی، علوم تربیتی و روانشناسی

برگزاری نخستین کنفرانس ملی آینده پژوهی، علوم تربیتی و روانشناسی
عیسی زارع درنیانی دبیر اجرایی این کنفرانس گفت: در این کنفرانس ملی که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از محققان و پژوهشگران کشور برگزار شده بود، ۱۰ مقاله به صورت شفاهی ارائه شد.

وی اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان کنفرانس در دی ماه ۱۳۹۹، تعداد ۳۶۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که ۲۸۰ مقاله پس از بررسی توسط داوران مورد پذیرش قرار گرفت که ۳ مقاله نیز به عنوان مقاله برتر معرفی شد.

وی از برگزاری دومین کنفرانس آینده پژوهی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری نمود پس از اخذ مجوزهای لازم، مراحل فراخوان و پذیرش مقاله نیز آغاز خواهد شد.

دکتر سعید طالبی دبیر علمی نخستین کنفرانس ملی آینده پژوهی، علوم تربیتی و روانشناسی نیز اظهار داشت: جهان امروز ما با پیچیدگی‌های خاص مواجه است و سیستم تربیتی و مدیریتی نیز با دشواری‌های خاص و سختی‌های متعددی همراه شده که به تکنیک‌های حل مساله در حالت قوی نیاز دارد.

وی افزود: جهانی که در آن ''چو فردا شود فکر فردا کنیم'' ریشه امیدها را می‌سوزاند و ما را به پرتگاه‌های بی بازگشت می‌رساند پس چاره چیست؟ دیدن آینده و سپس پژوهش در آینده‌های مطلوب و نامطلوب و آنگاه بیشینه ساز راه حل آن است این یعنی بهره برداری حداکثر از موقعیت‌ها و کاهش بحران‌ها و تقلیل اثرات مخرب آنها است.

وی افزود: اگر آینده پژوهی را ظرف عالی تحولات و رویدادهای عالی در نظر بگیریم، محتوای بنیادین آن عبارتند از: علوم تربیتی و روانشناسی که به پرورش انسان پرداخته و وظیفه اش همانا بهبود جامعه و سازمان هاست؛ پس نگاه مجدد به این مقوله تعالی ساز رهیافتی بر رشد متقارن انسان؛ سازمان و جامعه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانشگاه پیام نور شیراز به عنوان دانشگاهی پیشرو در تحول آفرینی علمی مفتخر است با برگزاری کنفرانس‌های متعدد و مورد نیاز کشور، گامی مؤثر در زمینه اعتلای ایران اسلامی عزیز بردارد و سهم خود در پیشرفت و بهسازی را ادا کند.
 
*برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه نمایید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.