سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۳:۲۵
کد مطلب: 54151
۱۱

رابطه ثروت با طول عمر

رابطه ثروت با طول عمر
همه ما در طول زندگیمان ضرب المثل «پول خوشبختی نمی آورد» را زیاد شنیده یا به کار برده ایم. شاید پول خوشبختی نیاورد و نتوان با پول، شادی و خوشحالی را خریداری کرد اما تحقیقات جدید نشان می دهد که پول می تواند کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشیم.

گرگ میلر (Greg Miller)، عضو هیئت علمی موسسه سیاست تحقیقات دانشگاه نورث وسترن شیکاگو در ایالات متحده آمریکا و از پژوهشگران تحقیقات جدید در این رابطه اظهار داشت: «از دیدگاه بهداشت عمومی، سیاست هایی مورد نیاز است که از توانایی افراد برای دستیابی به امنیت مالی حمایت و محافظت می کنند.»

نتایج بررسی ها نشان داد،افرادی که از ثروت بیشتری در دوران میانسالی برخوردارند به داشتن زندگی طولانی تر نیز تمایل دارند. میلر در توضیحات خود افزود: در مطالعه تیم تحقیقاتی ما، داده های ۵ هزار و ۴۰۰ شرکت کننده بزرگسال را در کشور آمریکا مورد تجزیه و تحقیق قرار داد.

محققان ثروت خالص شرکت کنندگان با میانگین سنی ۴۷ سال در اواسط دهه ۱۹۹۰ و میزان مرگ آنها ۲۴ سال بعد را مقایسه کردند. نتایج بررسی ها نشان داد،افرادی که از ثروت بیشتری در دوران میانسالی برخوردارند به داشتن زندگی طولانی تر نیز تمایل دارند. با این حال پژوهشگران تیم فوق به این مسئله نیز توجه کردند که آیا ممکن است عوامل دیگر همچون خانواده نیز در این امر موثر باشند.

هنگامی که محققان این پروژه پژوهشی روی زیرمجموعه ای از نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ خواهر و برادر و دوقلو تمرکز کردند، ارتباط مشابهی پیدا کردند که نشان می دهد ارتباط بین ثروت و طول عمر فراتر از ژنتیک یا تجربیات مشترک خانوادگی است.

اریک فاینگود (Eric Finegood)، از محققان پروژه تحقیقاتی دانشگاه نورث وسترن شیکاگو در این رابطه گفت: « انجمن درون خانوادگی شواهد مهمی را در رابطه با وجود ثروت و امید به زندگی فراهم می کند زیرا مقایسه خواهر و برادر در یک خانواده با یکدیگر، تمام تجربه زندگی و زیست شناسی را که مشترک دارند، کنترل می کند.»

این محققان همچنین داده ها را فقط با استفاده از افراد بدون سرطان یا بیماری قلبی مورد بررسی مجدد قرار دادند. این بررسی برای فهمیدن اینکه آیا شرایط بهداشتی و هزینه های مربوط به آن می تواند توانایی شخص در کسب ثروت را را تحت تاثیر قرار دهد یا هرگونه ارتباط بین ثروت و طول عمر را منحرف کند، انجام شد.

نتایج این بررسی نیز مشخص کرد که حتی در این گروه از افراد سالم، رابطه نزدیکی بین داشتن ثروت و طول عمر برقرار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی