شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۹
کد مطلب: 56103
۰

آیا بیماری‌های روانی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهند؟

آیا بیماری‌های روانی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهند؟
گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین بیماری‌های روانی و خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و هزار و ۶۸۵ بیمار مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند.

۴۷۳ نفر (۲۸ درصد) افراد شرکت کننده در مطالعه به بیماری‌های روانی مبتلا بودند، این افراد معمولاً مسن‌تر و زن بودند و به بیماری‌های زمینه‌ای مانند سرطان، بیماری عروق مغزی، نارسایی احتقانی قلب، دیابت، بیماری کلیوی، بیماری کبدی یا HIV مبتلا بودند. به طور کلی ۳۱۸ نفر (۱۸.۹ درصد) از افراد مورد بررسی در این مطالعه جان خود را از دست دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به بیماری‌های روانی بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن قرار دارند.


به گفته محققان، خطر مرگ و میر ناشی از کرونا در میان افراد مبتلا به بیماری‌های روانی ۵۰ درصد بیشتر از دیگران است. دلایل زیادی وجود دارد که بیماری‌های روانی خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهد. برای نمونه، بیماری‌های روانی ممکن است باعث تغییر رفتار فرد شود، به طوری که نتواند اقدامات پیشگیرانه در برابر بیماری کووید -۱۹ مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کند.

معمولاً افراد مبتلا به بیماری روانی سلامت عمومی ضعیف‌تری دارند و از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند. علاوه بر این، مصرف بعضی از داروهای مخصوص بیماری‌های روانی مانند داروهای ضد روان پریشی خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.

بنابراین متخصصان معتقدند که افراد مبتلا به بیماری‌های روانی در اولویت دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا قرار دارند، در این صورت در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن در امان خواهند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.