سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۹
کد مطلب: 58545
۳

دکتر مسلم بهادری چهره ماندگار پزشکی کشور درگذشت

دکتر مسلم بهادری چهره ماندگار پزشکی کشور درگذشت
مسلم بهادری، استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان این دانشگاه، روز پنجشنبه اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ چشم از جهان فروبست.

او در سال ۱۳۰۵ در تنکابن به دنیا آمده بود. بهادری در سال ۱۳۳۳ از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شد. سپس استاد آسیب‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران شد. بهادری پس از طی دوره‌های استادیاری و دانشیاری از سال ۱۳۴۶ و به مدت ۳۰ سال به عنوان استاد تمام دانشگاه خدمت کرد و با وجود اینکه در ۱۳۷۶ به مقام بازنشستگی رسید، اما پس از بازنشستگی هم در گروه آسیب‌شناسی و در دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت داشت.

کتابخانه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به افتخار او کتابخانه بهادری نامگذاری شده است. بهادری استاد ممتاز دانشگاه و ریاست فرهنگستان علوم پزشکی در بخش دانش‌های بنیادین (علوم پایه) را بر عهده داشت.

استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۹۷ زمینی به مساحت تقریبی ۱۷ هزار متر مربع برای احداث مرکز درمانی و خدماتی در منطقه افشره تنکابن وقف کرد.

وی همچنین از اساتید مدعو دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و از پایه گذاران مرکز تحقیقات سل و بیماران ریوی مسیح دانشوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و عضو شورای علمی و شورای عالی این مرکز بود.

از مهمترین اقدامات او می‌توان به راه اندازی بیوپسی پونکسیونل از راه پوست برای کلیه، ریه، پلور و استخوان اشاره کرد. بهادری در طی سال‌ها فعالیت آموزشی و پژوهشی با انجام صد‌ها طرح تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف پاتولوژی جوایزی دریافت کرده و طرح پژوهشی وی در سال ۱۳۶۵ در مورد پلاسماسل تومور، برنده جایزه بهترین پژوهش شد.

 
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان متبوع متن پیام تسلیت رییس کل نظام پزشکی به شرح ذیل است: 
با نهایت تاثر و تاسف خبر درگذشت استادی مسلم، پزشکی فرهیخته، رادمردی از تبار نیکان که عمر پربهای خویش را در راه آموزش و ارتقا علم و اخلاق صرف نمود جامعه پزشکی را عمیقا اندوهگین ساخت.

مرحوم استاد دکتر مسلم بهادری تا آخرین لحظات عمر پربرکتشان در ۹۶ سالگی همچنان دغدغه ی پزشکی کشور و اعتلای آن را داشت و به همین سبب نیز کانون فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیاد پرافتخار دکتربهادری را بنیان نهاد تا تعهد و اخلاق حرفه ای را بر بلندای دانش پزشکی استوار گرداند.

نهال طبابت ایران زمین به واسطه ی تلاش و کوشش های عالمانه و مجاهدانه ی بزرگمردانی چون ایشان اکنون به درخت تناوری تبدیل شده است و از استوانه های افتخار ایران در دنیا محسوب می شود.

جامعه پزشکی کشور امروز در فقدان مردی سوگوار است که  اسطوره توامان علم و اخلاق و مردم داری و دینمداری بود و عمر پربرکتشان چه در مسیر دانشگاهی و معلمی، چه در دوران مبارزات سیاسی قبل از انقلاب و چه در فعالیتهای اجتماعی سراسر آموزنده و رهنمای مشتاقان و شاگردانش میباشد. 

اگرچه رحلت آسمانی وی در ایام شهادت مولا و مقتدایش حضرت علی ابن ابیطالب (ع) به سختی در باور می نشیند؛ اینجانب این مصیبت بزرگ را به خانواده، دوستان و ارادتمندان آن استاد برجسته و جامعه پزشکی و دانشگاهی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علودرجات، رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان بویژه فرزندان گرامی صبر و اجر مسالت دارم. 

دکتر محمد رئیس زاده
رییس کل سازمان نظام پزشکی



گفتنی است مراسم تشییع پیکر دکتر مسلم بهادری 3 اردیبهشت 1401 در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برگزار می شود. پیکر چهره ماندگار پزشکی کشور در قطعه نام آوران به خاک سپرده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.