«روانشناسی بالینی کودک و نوجوان» در لیست رشتههای وزارت بهداشت قرار گیرد
در رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان به مباحثی مانند ارزیابی، تشخیص، روان درمانی، آموزش و توانبخشی خانواده و کودک بر اساس مبانی روانشناسی رشد و آسیب شناسی پرداخته میشود. اقتصادی ترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاریهای آموزشی، درمانی و پیشگیری از انواع معضلات روحی و اجتماعی است؛ در نتیجه فراهم کردن یک فرآیند به منظور رشدی سالم در حیطههای شناختی، رفتاری، خلقی، بیولوژیک در طول نسلها ضرورت و اهمیت به وجود آمدن این رشته را بیشتر از پیش نمایان میکند.
با نگاهی به جامعه در مییابیم که مشکلات روحی کودکان و نوجوانان روند رو به رشدی داشته و دلیل آن نیز وجود مشکلات خانوادگی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی جوامع کنونی است. این مسئله لزوم توجه به غربالگری جهت شناسایی زودرس این مشکلات و مداخله و پیشگیری را ضروری میسازد.
روانشناسان کودک باید ضمن توجه به این موضوع توجه خاصی هم به فضای فرهنگی و تربیتی کودکان، نوجوانان و خانوادههایشان داشته باشند. افرادی که به تحصیل در این دوره مشغول میشوند هم زمان با انجام پژوهش های علمی، به ارزیابی اصول روان شناختی و با توجه به نیازهای فرهنگی اجتماعی جامعه به ارزیابی کارکردهای روانی، ذهنی و اجتماعی کودکان و نوجوانان میپردازند. این دانشجویان پس از بررسی روش های پیشگیرانه، خدماتی همچون مشاوره و درمان های روانشناختی را برای مخاطبان خود عرضه میکنند.
جمعی از مخاطبان این خبرگزاری با راه اندازی کمپینی با عنوان«چرا روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در لیست رشتههای وزارت بهداشت قرار ندارد؟» خواستار قرار گرفتن این رشته در فهرست رشته های وزارت بهداشت شدهاند.
این مخاطبان در این کمپینی بیان داشتهاند که چرا نام رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در لیست رشتههای تحصیلی مشمول طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان (وزارت بهداشت) دیده نمیشود و این رشته فاقد طرح مذکور است؟
با نگاهی به جامعه در مییابیم که مشکلات روحی کودکان و نوجوانان روند رو به رشدی داشته و دلیل آن نیز وجود مشکلات خانوادگی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی جوامع کنونی است. این مسئله لزوم توجه به غربالگری جهت شناسایی زودرس این مشکلات و مداخله و پیشگیری را ضروری میسازد.
روانشناسان کودک باید ضمن توجه به این موضوع توجه خاصی هم به فضای فرهنگی و تربیتی کودکان، نوجوانان و خانوادههایشان داشته باشند. افرادی که به تحصیل در این دوره مشغول میشوند هم زمان با انجام پژوهش های علمی، به ارزیابی اصول روان شناختی و با توجه به نیازهای فرهنگی اجتماعی جامعه به ارزیابی کارکردهای روانی، ذهنی و اجتماعی کودکان و نوجوانان میپردازند. این دانشجویان پس از بررسی روش های پیشگیرانه، خدماتی همچون مشاوره و درمان های روانشناختی را برای مخاطبان خود عرضه میکنند.
جمعی از مخاطبان این خبرگزاری با راه اندازی کمپینی با عنوان«چرا روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در لیست رشتههای وزارت بهداشت قرار ندارد؟» خواستار قرار گرفتن این رشته در فهرست رشته های وزارت بهداشت شدهاند.
این مخاطبان در این کمپینی بیان داشتهاند که چرا نام رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در لیست رشتههای تحصیلی مشمول طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان (وزارت بهداشت) دیده نمیشود و این رشته فاقد طرح مذکور است؟
مرجع : خبرگزاری فارس