جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ / ۰۶:۲۹
کد مطلب: 59247
۲
سامیه خسروی زاده

دو داروی اروپایی برای معالجه سرطان پستان تایید شدند

معالجه برخی از گونه های سرطان ممکن شد
دو داروی اروپایی برای معالجه سرطان پستان تایید شدند
در راستای معالجه برخی از گونه های سرطان های پستان، دو داروی جدید توسط اتحادیه اروپا تأیید شده و برای عرضه تجاری آماده می شوند.
 شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرد که داروهای سرطانی لینپارزا (Lynparza) و انهرتو (Enhertu) متعلق به این شرکت که با همکاری شرکت های مرک اند کو (Merck & Co) و  دایچی سانکیو (Daiichi Sankyo) ژاپن توسعه یافته اند، برای درمان برخی از سرطان های پستان پرخطر در اتحادیه اروپا توصیه شده و قابل استفاده هستند.
گفتنی است که این دو دارو برای تأیید در اتحادیه اروپا (EU) به عنوان مونوتراپی برای درمان بیماران بزرگسال با سرطان پستان پیشرفته یا متاستاتیک، توصیه شده است.
داروی انهرتو یک کونژوگه آنتی بادی و به طور خاص مهندسی شده است که به طور مشترک توسط آسترازنکا و دایچی سانکیو توسعه یافته و تجاری می شود. کونژوگه نوعی دارو است که یک آنتی ‌ژن ضعیف را با یک آنتی ‌ژن قوی به عنوان حمل ‌کننده یا جا به ‌جا کننده به گونه ‌ای ترکیب می کند که سیستم ایمنی پاسخی قوی ‌تر و ایمن ‌کننده ‌تر در برابر آنتی ‌ژن ضعیف ‌تر داشته باشد. 
در آزمایش ها، داروی انهرتو خطر پیشرفت بیماری یا مرگ را ۷۲ درصد در مقایسه با داروی تراستوزوماب (T-DM1) کاهش داد مخصوصا در بیماران با سرطان پستان غیر قابل برگشت و یا متاستاتیک که قبلاً با تراستوزوماب تحت درمان قرار گرفته بودند.
سوزان گالبرایت (Susan Galbraith)  معاون رئیس تحقیق و توسعه سرطان ‌شناسی آسترازنکا گفت: این آزمایش بیانگر میزان پیشرفت و احتمال بقای بیشتر بیماران مبتلا به سرطان پستان پیشرفته است.
او می افزاید، در صورت تصویب کمیسیون اروپا، بیماران در اروپا ممکن است بتوانند در اوایل درمان بیماری خود از این داروی مهم بهره مند شوند و شانس خود را برای نتایج بهتر بهبود بخشند. 

HER2 گیرنده ۲ فاکتور رشد اپیدرمی انسانی و ژنی است که پروتئینی را در سطح تمام سلول ‌های پستان ساخته و در رشد طبیعی سلول ها نقش دارد. ژن ‌ها واحد های اصلی وراثت هستند که از مادر و پدر شما منتقل شده ‌اند.
در ادامه گیلز گالانت (Gilles Gallant) معاون ارشد رئیس تحقیق و توسعه انکولوژی در شرکت دایچی سانکیو گفت: نظر مثبت کمیته محصولات دارویی بسیار مهم است و برای اولین بار برتری داروی انهرتو را نشان می دهد.
این نظر مثبت یک گام مهم در استفاده از این داروهای بالقوه برای درمان بیماران بوده تا در اوایل مراحل درمان سرطان پستان متاستاتیک استفاده شوند.

 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن