سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۳
کد مطلب: 63617
۱
دو همگانی برای آگاهی بخشی اتیسم

هم‌قدم با خانواده‌های اتیسم در رویداد هم‌مسیر اتیسم

هم‌قدم با خانواده‌های اتیسم در رویداد هم‌مسیر اتیسم
رویداد دو همگانی دور دریاچه چیتگر با هدف افزایش آگاهی از اتیسم روز جمعه (۲۴آذر) برگزار شد و بیش از ۶۰۰ شرکت‌کننده، مسیر دور دریارچه خلیج فارس چیتگر را با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم‌مسیر شده و دویدند.

اتیسم اختلالی پیچیده است؛ خانواده‌های اتیسم از زمان تشخیص تا پایان عمر این مسیر را می‌دوند، مسیری که از کلاس‌های توانبخشی شروع شده و همچنان ادامه دارد.

در رویداد "هم‌مسیر اتیسم" ، پدران و مادران بزرگسالان اتیسم از دغدغه‌های زندگی اجتماعی صحبت کرده و بخشی از مشکلات را برای شرکت‌کننده‌ها بازگو کردند. افراد دارای اتیسم از ظاهر قابل تشخیص نیستند اما دنیا را طور دیگری می‌بینند، می‌شنوند و درک می‌کنند. صداهای بلند، تغییرات و عوامل دیگر می‌تواند باعث به‌هم‌ریختگی و بی‌قراری آنها در جمع‌های مختلف شود. این بی‌قراری‌ها توسط عموم جامعه درک نشده و باعث تذکر کلامی، نگاه خیره و سایر برخوردها می‌شود که نه تنها شرایط را بهتر نکرده بلکه این افراد و همراهان‌شان را تحت فشار قرار می‌دهد.



بنابر اعلام روابط عمومی انجمن اوتیسم ایران، در پایان رویداد هم‌مسیر اتیسم به شرکت‌کننده‌ها مدال یادبود اعطا شد و همه هم‌کلام و یک‌رنگ متعهد شدند تا در مسیر آگاهی‌بخشی اتیسم هم‌مسیر شوند. این رویداد توسط انجمن اتیسم ایران با همکاری مجموعه فرهنگی-ورزشی خلیج فارس (دریاچه چیتگر) برگزار شد. رویداد بعدی هم‌مسیر در ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم و در بازه ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت‌ ماه خواهد بود.

این رویداد حرکتی نمادین برای همراهی با بزرگسالان اتیسم است، در هم‌مسیر اتیسم مخاطبین از نزدیک با چالش‌ها و مسائل مربوط به این گروه از افراد دارای اتیسم آشنا شده و متعهد می‌شوند اتیسم را بیش از قبل شناخته و به دیگران معرفی کنند.


رویداد هم‌مسیر اتیسم بهانه‌ای است برای آنکه گروه‌های مختلف جامعه از نزدیک با اتیسم آشنا شوند، از شبکه‌های ارتباطی خود برای آگاهی‌بخشی اتیسم استفاده کرده و کمک کنند تا صدای اتیسم بلندتر شنیده شود.

رویداد هم‌مسیر اتیسم برای بار اول در ۱۵ اردیبهشت ماه هم‌زمان با پایان ماه جهانی آگاهی‌بخشی برگزار شد و امروز برای بار دوم با همکاری مجموعه فرهنگی شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر) برگزار گردید.

تصاویر از خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت