دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ / ۱۸:۳۵
کد مطلب: 7517
۰
۶

اجرای قانون جدید سربازی از دهم دیماه امسال +اخبار تازه نظام وظیفه


جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از اجرای قانون جدید سربازی از دهم دیماه امسال خبر داد.

به گزارش مهر، سردار موسی کمالی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم طرح تعویض کارتهای پایان خدمت و معافیت قدیمی با کارت هوشمند در مورد قانون جدید خدمت وظیفه عمومی گفت: این قانون توسط مجلس تصویب شده است و هم اکنون در حال اجرا است اما برخی از مواد آن به اجازه فرمانده کل قوا نیاز دارد. وی افزود: براساس پیش بینی های انجام شده این قانون از دهم دی اجرایی می شود و اطلاع رسانی در این باره به زودی آغاز می شود.  
طرح تعویض کارت پایان خدمت و معافیت با کارت هوشمند آغاز شد

اجرای طرح تعویض کارت پایان خدمت و معافیت با کارت هوشمند عصر دوشنبه با حضور مسئولان نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد.

به گزارش مهر، عصر دوشنبه مراسم افتتاح طرح تعویض کارت پایان خدمت و معافیت با کارتهای هوشمند با حضور سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی، سردار مسعود جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار موسی کمالی رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار حمید صدرالسادات رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در محل این سازمان برگزار شد. بر این اساس این طرح، طی دو سال تمامی کارتهای قدیمی معافیت و پایان خدمت افراد زیر 50 سال تعویض و هوشمند می شوند. همچنین در این مراسم سایت فرهنگی سرباز آغاز بکار کرد.



تعویض 18 میلیون کارت پایان خدمت و معافیت طی دو سال

رئیس سازمان وظیفه عمومی از تعویض 18 میلیون کارت پایان خدمت قدیمی طی دو سال آینده خبر داد.

به گزارش مهر، سردار سید حمید صدرالسادات عصر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح تعویض کارت پایان خدمت و معافیت با کارت هوشمند اظهار داشت: ارائه خدمات غیرحضوری به مشمولان و ساماندهی خدمات غیرحضوری در دو بخش اصلاح فرایند ها و استفاده از فناوریها در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه از هشت سال گذشته که این سازمان مجهز به سیستم جامع شده است برخی از خدمات همانند صدور برگ معافیت تحصیلی، کارت پایان خدمت، برگ آماده خدمت، بهینه سازی توزیع مشمولان، ایجاد زیرساخت های ارتباطی با سایر دستگاههای نیروهای مسلح ، امکان تعجیل و تمدید زمان اعزام و سامانه مدیریت مراجعات مردمی هوشمند سازی شد. از سوی دیگر راه اندازی سامانه پیامک و بروز رسانی سایت باعث شد تا مراجعات روزانه از چهار هزار نفر به هزار نفر کاهش یابد.

وی در مورد طرح تعویض کارت های قدیمی نیز گفت: با مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح صدور کارت پایان خدمت به صورت متمرکز در سازمان وظیفه عمومی انجام شده و تمامی کارت ها به صورت هوشمند از ابتدای سال گذشته صادر شد.

همچنین تاکنون 500 هزار کارت معافیت هوشمند برای مشمولان صادر شده است. صدور کارت هوشمند باعث شده است که تعداد افراد مورد نظر در دوره ضرورت و احتیاط ساماندهی شود و میزان جعل کارت نیز به صفر برسد. امیدوارم ظرف مدت دو سال بتوانیم 18 میلیون کارت قدیمی را تعویض کنیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی از  ابطال کارتهای جعلی خبر داد و افزود: افراد برای تعویض کارت قدیمی با مراجعه به پلیس 10+ مدارک لازم را تهیه و در سامانه ثبت می کنند پس از بررسی این سازمان اگر کارت دارای اصالت باشد کارت هوشمند برای این افراد صادر می شود و کارت های جعلی نیز ابطال و با دارندگان آنها برخورد می شود.   بخشودگی اضافه خدمت سربازان تا 6 ماه پس از اجرای قانون جدید

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از بخشودگی اضافه خدمت سربازان تا 6 ماه پس از اجرای قانون جدید خدمت وظیفه عمومی خبر داد.

به گزارش مهر، سردار احمد رضا رادان عصر دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح تعویض کارت های پایان خدمت در جمع خبرنگاران در مورد قانون جدید وظیفه عمومی اظهار داشت: قانون جدید به نیروهای مسلح ابلاغ شده است و برای اجرا آماده است. در قانون جدید امتیازاتی برای مشمولان در نظر گرفته شده است که محوری ترین آن تعویض سال به ماه است. بر این اساس زمان مشمولیت فرد از این پس بر اساس ماه تولد محاسبه می شود.

وی ادامه داد: در گذشته افرادی که مرتکب غیبت می شدند تا سه ماه اضافه خدمت دریافت می کردند اما بر اساس قانون این اضافه خدمت در قانون جدید از سه ماه تا شش ماه است و حتی مشمول به مراجع قضایی معرفی می شود اما با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح همزمان با اجرای قانون جدید تا 6 ماه کسانی که دارای غیبت هستند اگر خود را معرفی کنند غیبت آنها بخشیده می شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از انهدام 86 باند جعل کارت پایان خدمت و معافیت خبر داد و افزود: تعداد زیادی از افراد از این باندها کارت پایان خدمت و معافیت جعلی گرفته بودند که با شناسایی آنها، کارت های آنها باطل شد.

رادان در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص وظیفه پلیس برای برخورد با حیوانات وحشی در سطح پایتخت گفت: ما از کسانی که وظیفه ما را در این مورد بگویند استقبال می کنیم و از انجام ندادن آن عذرخواهی می کنیم اما مشخص است که این حیوانات در کجا پرورش یافته و به چه کسانی فروخته شده و در چه زمانی جابجا شده اند. بهتر است دستگاهها به جای سلب مسئولیت خود به کوتاهی های انجام شده اذعان داشته باشند.

سردار رادان در پاسخ به پرسشی در مورد فعالیت سفارت مجازی آمریکا اظهار داشت: راه اندازی این سفارت نگاهی توطئه ای است و طبیعی است این اقدامات پوچ و توخالی است. پلیس در هر حالت با اقدامات مجرمانه فضای مجازی برخورد می کند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
ببخشيد اين قانون جديد سربازي چي هست؟
United States
این خدمت چی هست که شده اجباری چرادوسال عمر مفید جوون هدربره ایاانصافه اگه توکشورعدالت هس خریدخدمت رو ازاد کنین تاکسایی که علاقه دارن برن کسایی هم که ندارن بخرن.
Iran, Islamic Republic of
سلام چراسه برادری روحذف کردید!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام 2سال عمرمون تلف میشه یه فکری کنین به جای24ماه کردن6ماه کنین که هم بودجه داشته باشین هم براسربازی رفتن مشتاق بشیم
ناشناس
سلام معافی 30ماه جبهه دوره اموزشی داره
زهرا
سلان من یک دختر معلول دارم که شدت بیماری خیلی شدیداست ویک پسر. میخواستم بدانم که پسرم معاف از سربازی است یا نه
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو