جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ / ۰۵:۰۰
کد مطلب: 8358
۰

ممنوعیت بکارگیری شرکتی‌ها در آموزش و پرورش

  وزیر آموزش و پرورش بر ممنوعیت بکارگیری هرگونه نیروی شرکتی در این وزارتخانه تأکید کرد و درباره خروج معاونت پرورشی از بلاتکلیفی گفت: معاون پرورشی جدید وزارتخانه، در این هفته منصوب می‌شود.
به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم تجدید میثاق فرهنگیان با امام راحل که در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره بلاتکلیفی معاونت پرورشی این وزارتخانه در آستانه دهه فجر گفت: معاون پرورشی وزارتخانه الان هم هست، اما بحث استعفای وی مطرح نبوده است بلکه از چندین ماه قبل بحثی برای مأموریت آقای یازرلو به سازمان حفاظت محیط زیست مطرح بوده است.

وی افزود: ما علاقمند بودیم که وی در آموزش و پرورش کار کند، اما بنا به دلایلی که نیاز آن سازمان بود، موضوع مأموریت ایشان شاید از یک سال قبل پیگیری می‌شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اخیراً وی با رفتن خود موافقت کرد و ما نیز موافقت کردیم و معاون پرورشی جدید نیز در همین هفته منصوب می‌شود.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: مشکل معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی گستردگی کار است و با تعاریف جدید مثل مدارس قرآن و راهیان نور که برای این بخش وجود دارد، باید ساختاری تعریف شود که قدرت پیگیری کار بالا برود و مسائل جدیدی مانند حفظ دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و مباحث فرهنگی خاص از قبیل حوزه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر که تاکنون به آنها پرداخته نشده است، تقویت شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: «قانون احیای معاونت پرورشی» قانون متقن و خوبی است، اما کار در این بخش وسیع و گسترده است و باید ساختار را نیز وسیع‌تر کرد تا اهداف بلند پرورشی محقق شود.

* از نظر من هیچ نیروی شرکتی در آموزش و پرورش نیست

وی در خصوص باقی ماندن مشکل نیروهای شرکتی در آموزش و پرورش و استمرار بکارگیری آنها در رسته‌های آموزشی گفت: در هیچ‌جای آموزش و پرورش نیروی شرکتی نداریم و اگر هستند، دور از چشم ما و به طور غیرقانونی است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: نباید در آموزش و پرورش کسی را تحت عنوان نیروی شرکتی داشته باشیم، چرا که بخشی از این نیروها به طور «حجمی» بوده‌اند که در کارهای خدماتی مشغول به خدمت هستند و در زمینه‌های آموزشی هم بکارگیری هرگونه نیروی شرکتی ممنوع است و اگر یک مورد را پیدا کردید که به صورت شرکتی کار می‌کند، بگویید که همین امروز مشکل او را حل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: 5 هزار و 800 نفر از نیروهای شرکتی در آزمون سوم تیرماه امسال پذیرفته شدند که همگی «کُد حق‌التدریس» دارند و 55 هزار نفر از نیروهای شرکتی نیز که دارای مدارک بالای دیپلم و کمتر از دیپلم هستند، به صورت «قرارداد کارمُعیّن» تبدیل وضعیت شده‌اند و امکان هم ندارد که در طول یک سال کسی حقوق نگرفته باشد.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: از نظر من هیچ نیروی شرکتی در آموزش و پرورش نیست و نباید هم باشد و اگر هم هست خلاف روال است.

* افزایش آمار سرباز معلمان در صورت نیاز/افتخارات ملت ایران مرهون آموزش و پرورش است

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در رابطه با وضعیت بکارگیری نیروهای سرباز معلم در سال تحصیلی آینده اظهار داشت: هر سال حدود 5 هزار سرباز معلم در آموزش و پرورش داشته‌ایم که امسال هم اگر نیاز باشد، این آمار افزایش خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در رابطه با پیشرفت‌های نظام آموزش و پرورش در مقایسه با دوران پیش از انقلاب اسلامی گفت: این پیشرفت‌ها به گونه‌ای است که امروز در دورترین نقاط کشور مدرسه وجود دارد و رشد آموزش به گونه‌ای بوده است که امروز جزو کشورهای برتر در زمینه آموزشی و پرورشی هستیم.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در دوران پیش از انقلاب شاید کمتر از 50 درصد از دانش‌آموزان دختر موفق به تحصیل می‌شدند، اما امروز بیش از 60 درصد دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها را دختران تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد زمینه و فضای لازم برای تحصیل آنها فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این است که هر آنچه افتخار نصیب ملت ایران شده، از جمله پیروزی‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای، مرهون آموزش و پرورش در 33 سال اخیر است که زیرساخت‌های تولید علم را فراهم کرده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.