يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۵:۲۲
کد مطلب: 9418
۰
۲

انتصاب رئيس دانشگاه فرهنگيان با حكم وزير آموزش و پرورش

براساس اساسنامه دانشگاه ويژه فرهنگيان، رئيس دانشگاه فرهنگيان با حكم وزير آموزش و پرورش براي مدت چهارسال منصوب خواهد شد.

به گزارش میگنا به نقل از مركز اطلاع‌رساني و روابط‌عمومي وزارت آموزش و پرورش، تامين و تربيت معلمان، مديران، مربيان، كاركنان و پژوهشگران مومن و متعهد، معتقد به مباني ديني و ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي ـ توانمندسازي و ارتقاي شايستگي‌هاي عمومي ـ تخصصي و حرفه‌اي منابع انساني با تاكيد بر پرورش انسان‌هاي متقي، كارآفرين، خودباور، خلاق و توانا در توليد علم ـ تسهيل فعاليت‌هاي آموزشي و پرورشي در تلفيق علم و دين و مشاركت در نهضت توليد علم و ايجاد تحول و نوآوري در نظام تربيت معلم كشور بخشي از اهداف ذكر شده از تاسيس اين دانشگاه است كه در اساسنامه به آن اشاره شده است.

اين گزارش مي‌افزايد: براساس اساسنامه، هيات امناي اين دانشگاه شامل؛ رئيس‌جمهور بعنوان رئيس هيات امنا، وزراي آموزش و پرورش و علوم، تحقيقات و فناوري، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، رئيس دانشگاه (دبير هيات امنا)، دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش، رئيس مركز برنامه‌ريزي و آموزش نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش و سه تن از شخصيت‌هاي علمي ـ فرهنگي كشور مي‌باشد.

اين گزارش حاكيست؛ براساس اين اساسنامه؛ رئيس «دانشگاه» كه نماينده قانوني «دانشگاه» نزد مراجع حقيقي و حقوقي است با پيشنهاد وزير آموزش و پرورش، تاييد وزير علوم، تحقيقات و فناوري، تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با حكم وزير آموزش و پرورش براي مدت چهار سال منصوب مي‌شود.

شايان ذكر است؛ سازمان مركزي دانشگاه در تهران مستقر است و دانشكده، پژوهشكده، آموزشكده و ساير واحدهاي آموزشي و پژوهش «دانشگاه» مشتمل بر دو پرديس خواهران و برادران در هر يك از استان‌ها با پيشنهاد هيات امنا و تصويب شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري امكان‌پذير است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

جای تاسف است که همچنان با توجه به اینکه کلیه آموزشکده ها را به وزارت علوم داده اید به شما اجازه دانشگاه فرهنگیان را نمی دهند و دائم سنگ اندازی میکنند. آقای وزیر چرا باید دانشگاه آزاد رشد سرطانی و بدون مدعی داشته باشه ولی به شما می گویندباید هیات امنا خود وزیر علوم باشه ؟ این برای معلمان ذلت است که وزیر علوم بالای سر ما باشه.
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت شما این همه تبلیغ برای دانشگاه فرهنگیان هنوز در حد حرف است چرا بعد از چندین سال هنوز عمل نکردید ما فرهنگیان منتظر دانشگاه فرهنگیان در استانها هستیم لطفا سریعتر اقدام شود هزینه های دانشگاه آزاد سرسام آور است و ما فرهنگیان با این حقوق نمی توانیم اقدام کنیم پس تا کی منتظر دانشگاه فرهنگیان شویم ؟؟؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!