دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ / ۲۱:۳۳
کد مطلب: 35013
۰

نظر مراکز مشاوره در کمیسیون موارد خاص دانشجویان لحاظ می شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجتبی صدیقی صبح امروز در نشست تخصصی تعامل مراکز مشاوره با شورای بررسی موارد خاص دانشگاه ها که صبح امروز در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: نقش مراکز مشاوره دانشجویی با افزایش آسیب های اجتماعی در کشور جدی تر و حیاتی تر می شود و این نقش در وزارت علوم نیز احساس شده است.

وی افزود: یکی از نکات اصلی که در کارها ما به آن توجه ویژه داریم بحث مشاوره و توسعه فعالیت و امکانات آنها برای برنامه ریزی و تصمیم گیری ها است.

صدیقی با بیان این مطلب که توفیق ما در مراکز مشاوره نسبت به بخش های دیگر به نسبه بهتر بوده است، ادامه داد: بهتر بود این جلسات به همراه همکارانمان در بخش آموزشی برگزار می شد تا آنها نیز در جریان این مسائل قرار می گرفتند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: وظیفه ای که در این بخش با محور برنامه امروز وجود دارد این است از یک طرف وظیفه ما حفظ کیفیت دانشگاه ها است و حاضر نیستیم به هیچ وجه کیفیت دانشگاه ها خدشه دار شود، از طرف دیگر عواملی در جامعه وجود دارد که به صورت ناخواسته در تحصیل دانشجویان و کیفیت دانشگاه تاثیر گذاشته و آن را تا اندازه ای بهم می ریزد. دانشجو بنا به مشکلاتی که برایش رخ داده از تحصیل محروم شود.

وی خطاب به مشاورین دانشگاهی گفت: با توجه به مسائلی که مطرح شد ضرورت دارد توجه خاصی به این مسائل شده و به دانشجویان کمک شود.

صدیقی اضافه کرد: بخشی از مشکلات ما ناشی از مسائل فرهنگی، اقتصادی و گاها امواج ناخواسته فرهنگی که از بیرون بر جامعه ما تحمیل می شود است که همه دست به دست هم می دهند و شرایطی را ایجاد کنند که دانشجویان ما نتوانند ادامه تحصیل دهند.

وی ادامه داد: با پیش بینی هایی که صورت گرفته مقرر شده که نظر مراکز مشاوره در کمیسیون موارد خاص دانشگاه لحاظ شود و رئیس مرکز مشاوره به عضویت کمیسیون موارد خاص دانشگاه درآید.

صدیقی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود به آئین نامه دانشجویان ایثارگر اشاره کرد و گفت: این آئین نامه به صورت مجدد بررسی شد و ما حتی در این آئین نامه نیز تلاش کردیم که کمک ها و مساعدت ما به دانشجویان به جا باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: این حساسیت ما در دوران تحصیلات تکمیلی باید جدی تر باشد و شورای موارد خاص دانشگاه ها باید با توجه به این مسئله که بحث کیفیت مطرح است، باید در مقطع تحصیلات تکمیلی دقت نظر بیشتری داشته باشند و هر نوع مساعدتی در این دوره ها صورت نگیرد؛ چراکه کیفیت هدف اولیه ما است و اگر در هر موضوعی مساعدتی انجام شود، هدف اولیه خود را از دست خواهیم داد. مشاوران دانشگاهی باید به این مسئله دقت کنند.

صدیقی افزود: اطلاعاتی که دانشجو در مراکز مشاوره ارائه می دهد، اطلاعات خصوصی است و فقط باید در جلسه شورای موارد خاص مطرح شود، نه هیچ جای دیگر تا دانشجو از مراجعه به مراکز مشاوره احساس امنیت کند. ما همانگونه که به فکر کیفیت نظام آموزشی دانشگاه ها هستیم باید به فکر سرنوشت دانشجویان نیز باشیم که بنا به دلایلی خارج از اختیار دچار مشکلاتی شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد