جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۶
کد مطلب: 11226
۰

سوء استفاده از ابزار جانبی تلفن همراه دانش‌آموزان

یک مردم‌شناس گفت: عدم‌ آگاهی و تجربه کافی نوجوان موجب خواهد شد سوء استفاده‌های مختلفی از ابزار جانبی تلفن‌همراه دانش‌آموز مانند عکس‌ها و فیلم‌ها صورت گیرد.

ابراهیم فیاض، مردم‌شناس در گفت‌وگو با فارس  با بیان اینکه استفاده از تلفن ‌همراه موجب کاهش روابط انسانی در فرد می‌شود، اظهار داشت: استفاده از تلفن ‌همراه می‌تواند عاملی باشد که تنهایی افراد را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه ارتباط افراد با تلفن‌همراه در برخی مواقع به حدی بسیار افزایش می‌یابد که مفقود شدن آن تأثیر بسیار بدی در روحیه فرد می‌گذارد، عنوان کرد: وابستگی بیش از حد به تلفن ‌همراه موجب از خودبیگانگی افراد خواهد شد.

این مردم‌شناس افزود: استفاده از این وسیله ارتباطی به جای اینکه زمینه‌ساز آرامش‌ افراد شود موجب می‌شود فرد اوقات تنهایی خود را نیز با آن سپری کند.

وی با اشاره به اینکه از دیگر آسیب‌هایی که استفاده از تلفن ‌همراه به دنبال دارد کاهش روابط انسانی میان افراد است، افزود: استفاده از تلفن‌ همراه و ایجاد این حالت در دانش‌آموزان موجب می‌شود که فرد نتواند آینده خود را ترسیم کند.


*افزایش کارکرد‌های تلفن‌همراه دانش‌آموز را تنهاتر می‌کند

فیاض در خصوص آسیب‌های استفاده از تلفن ‌همراه در مدارس گفت: عدم‌ آگاهی و تجربه کافی نوجوان موجب خواهد شد سوء استفاده‌های مختلفی از ابزار جانبی تلفن‌همراه دانش‌آموز مانند عکس‌ها و فیلم‌ها صورت گیرد، که می‌تواند موجب افشا شدن اسرار فرد شده و ضربه‌های شدید روحی را برای نوجوان به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: وابستگی دانش‌آموزان به تلفن ‌همراه موجب خواهد شد که اگر تلفن‌همراه دور از دسترس فرد قرار گیرد، احساسی مانند احساس فقدان یکی از نزدیکان در فرد شکل می‌گیرد.

این مردم‌شناس بیان کرد: افزایش کارکردهای تلفن‌همراه موجب خواهد شد تا نوجوان به تلفن‌همراه وابسته‌تر شود و این خود عاملی خواهد شد تا احساس تنهایی بیشتری کند و روابط انسانی وی با پدر، مادر، خواهر، برادر و دوست وی به شدت مختل شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!