شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۹:۳۸
کد مطلب: 11246
۰

تاثیر مصرف سیر و پیاز در درمان آكنه

سیر، پیاز و غلات سبوس دار كه حاوی كروم بوده، در درمان آكنه مؤثر هستند.
به گزارش برنا به نقل از وبدا، پریسا ترابی كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: داشتن یك رژیم غذایی مقوی و متعادل برای سلامت كل بدن از جمله پوست و كاهش علائم آكنه بسیار مهم است، اگر چه مهم ترین نكته در درمان آكنه، حفظ بهداشت پوست و دست كاری نكردن جوش ها است ولی مصرف كمتر غذاهای پرادویه و یا چرب و محرك و شیرینی ها برای كمتر كردن عوارض آكنه و جوش های غرور جوانی توصیه می‌شود.

وی افزود: منابع ویتامین A مانند جگر، هویج، اسفناج، گوجه فرنگی علاوه بر درمان آكنه به رفع جای زخم نیز كمك می كند همچنین مصرف جوانه گندم و آواكادو كه محتوی ویتامین E هستند و در سلامت پوست نقش دارند.

ترابی تصریح كرد:‌ ناراحتی های روحی و عصبی تأثیر بسزایی در بروز آکنه در نوجوانان دارند زیرا به دنبال فشارهای عصبی و کم خوابی، صورت، شادابی و طراوت خود را از دست می دهد و جریان خون کم شده و سیستم دفاعی پوست ضعیف می شود و زمینه برای رشد آکنه فراهم می آید و به سرعت بر تعداد جوش ها افزوده می شود.

این كارشناس تغذیه عدم رعایت بهداشت پوست را یکی از عوامل مهم در ایجاد یا تشدید جوش های غرور جوانی عنوان كرد و گفت:‌ اصولاً پیدایش جوش غرور ناشی از افزایش ترشح چربی و تجمع میکروب در غده چربی کنار مو است بنابراین رعایت نکات بهداشتی می تواند نقش مؤثری در بهبود و تخفیف آن داشته باشد دستکاری کردن این جوش ها موجب انتشار عفونت به نقاط دیگر و افزایش تعداد و حجم جوش ها می شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.