دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۷
کد مطلب: 14545
۰

برنامه‌هاي روز بزرگداشت حافظ اعلام شد

رييس بنياد فارس‌شناسي با اعلام برنامه‌هاي روز بزرگداشت حافظ (بيستم مهرماه)، گفت: پرداختن به حافظ زمان نمي‌شناسد، چرا که حافظ به عنوان مؤلفه جدايي‌ناپذير هويت ايراني ـ اسلامي ما متعلق به همه دوره‌هاست. به گزارش ايسنا، منصور طبيعي در نشستي براي يادروز حافظ بيان کرد: پرمغزترين و پرنغزترين معناي هويت ملي و اسلامي در آثار حافظ يافت مي‌شود، چرا که لسان‌الغيب هم حافظ کل قرآن بوده و هم معاني و انديشه‌هايي در باب هويت ملي در اشعارش نمود يافته است. رييس بنياد فارس‌شناسي خاطرنشان کرد: امسال شانزدهمين دوره يادواره حافظ در شيراز برگزار مي‌شود که به اين مناسبت برنامه‌هاي متنوع فرهنگي هنري پيش‌بيني شده است. او از حضور حافظ‌پژوهان کشور روسيه در نشست علمي يادروز حافظ خبر داد و افزود: تعدادي از حافظ‌پژوهان کشورهاي ديگر براي شرکت در نشست علمي يادروز حافظ دعوت شده‌اند که تاکنون حضور حافظ‌پژوهان کشور روسيه در اين مراسم قطعي شده است. طبيعي گفت: هشت حافظ‌پژوه در همايش‌هاي حافظ‌شناسي و نشست‌هاي علمي حافظ شرکت مي‌کنند و درباره "مفهوم زمان و زمانه از ديدگاه حافظ" مقالاتي را ارائه خواهند کرد.

او اظهار کرد: اجراي يادروز حافظ فقط منحصر به شيراز نيست، بلکه شهرهاي ديگر کشورمان به همراه تعداد ديگري از کشورها نظير ترکيه، کويت و ژاپن، آيين بزرگداشت حافظ را در قالب برنامه‌هايي اجرا مي‌کنند.

رييس بنياد فارس‌شناسي از برپايي همايش بزرگ حافظ‌شناسي در شيراز خبر داد و گفت: در اين همايش که در تالار اسناد ملي شيراز برگزار خواهد شد، 120 سند و تصوير منتشرنشده با محوريت سير تاريخي در انتشارات و آرامگاه حافظ به نمايش درمي‌آيد. طبيعي گفت: سير تاريخي تغيير و تحول آرامگاه حافظ، سير همايش‌ها و بزرگداشت‌هاي برگزارشده در يادروز حافظ ، سير تاريخي تأليفات و شرح‌هاي نگاشته‌شده بر ديوان حافظ و همچنين سير بازديدهاي سران و سفيران کشورهاي مختلف از حافظيه در اين نمايشگاه در معرض ديد قرار مي‌گيرد. او بيان کرد: شب شعر حافظ، شبي با حافظ، پوستر ويژه حافظ، رونمايي از کتاب، چاپ کتاب حافظ‌پژوهي و نواختن زنگ مدارس از ديگر برنامه‌هايي است که براي اين هفته درنظر گرفته شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن