جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۲
کد مطلب: 16376
۰

تصاویر/ افتتاح پروژه آموزشی، پرورشی باحضور رئیس جمهور

افتتاح همزمان 680 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی سراسر کشور
با حضور رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش ۶۸۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی امروز در سراسر کشور افتتاح شد.
به گزارش فارس ، در دومین روز از سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور مجتمع آموزشی 9 دی واقع در منطقه 19 آموزش و پرورش تهران را افتتاح کرد که این مجتمع یکی از 680 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی سراسر کشور است که امروز به طور رسمی افتتاح شدند.

از تعداد پروژه‌های سراسر کشور، سهم استان تهران تعداد 33 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با 477 کلاس و زیر بنای ۷۱ هزار و 441 متر مربع است که با صرف اعتباری معادل 311 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مجتمع آموزشی 9 دی که شامل مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است با زیر بنای 58 هزار متر مربع دارای 32 کلاس هوشمند، 3 آزمایشگاه، 2 کارگاه و 3 کتابخانه است. افتتاح دبستان شهید احمدی روشن در منطقه آموزش و پرورش 19تهران   استقبال دانش آموزان دبستان شهید احمدی روشن از محمود احمدی نژاد رییس جمهور   حاشیه‌ها و تصاویر افتتاح مجتمع حیات طیبه ۹ دی
رئیس‌ جامعه خیرین مدرسه‌ساز درباره سفر زیارتی مشهد مقدس که از سوی رئیس‌جمهور به خیرین مدرسه‌ساز هدیه شده بود، گفت: ما به جای سفر به مشهد، این هزینه را به ساخت مجتمع آموزشی به نام امام رضا (ع) اختصاص دادیم.
به گزارش فارس، امروز در دومین روز از سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، مراسم افتتاح همزمان 680 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی برگزار شد.

این مراسم در مجتمع آموزشی 9 دی واقع در منطقه 19 آموزش و پرورش تهران با حضور رئیس‌جمهور، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار تهران، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، خیرین مدرسه‌ساز و جمعی از مدیران مناطق و مدارس تهران برگزار شد.
مراسم در ساعت 10:30 با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد اما نکته جالب آن نحوه ورود رئیس‌جمهور به مراسم بود؛ برخلاف روال همیشه که رئیس‌جمهور در میان جمعیتی وارد سالن می‌شد؛ اینبار درِ ورودی سالن باز شد و رئیس‌جمهور در آستانه در، خطاب به حضار، با صدای بلند سلام کرد.

نحوه ورود رئیس‌جمهور و سلام وی باعث شد که حتی مجری برنامه در ابتدای سخنانش بگوید «سلام رئیس‌جمهور که هنگام ورود داشتند، همه ما را به وجد آورد.»

محمدرضا حافظی رئیس‌ جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز در این مراسم گفت: از آقای حاجی‌بابایی تشکر می‌کنم که تحول عظیمی ایجاد کردند و انگیزه خیرین بیشتر شد.

وی به سفر زیارتی مشهد مقدس که از سوی رئیس‌جمهور به عنوان هدیه برای خیرین مدرسه‌ساز اختصاص یافته بود، اشاره کرد و ادامه داد: ما این هزینه را به جای سفر به مشهد، برای ساخت مجتمع آموزشی به نام امام رضا (ع) صرف کردیم.

حافظی البته اشاره کرد که هزینه ساخت این مجتمع 900 میلیون تومان است و گفت: مابقی هزینه ساخت مدرسه را خیرین تقبل کردند.

رئیس‌جمهور نیز امروز از بخش‌های مختلف مجتمع آموزشی 9 دی بازدید کرد و با معلمان به گفت‌وگو پرداخت.   محمود احمدی نژاد در مراسم بهره‌برداری از ۶۸۰ پروژه آموزشی و پرورشی بازدید محمود احمدی نژاد رییس جمهور از مجتمع آموزشی،ورزشی و پرورشی نهم دی نظام جدید آموزشی تنها «۳ـ۳ـ۶» نیست
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام جدید آموزشی تنها «۳ـ۳ـ۶» نیست، گفت: ۴۰ سیاست تحولی در آموزش و پرورش اجرا شده است که آثار آنها، ۱۰ سال دیگر مشخص می‌شود.
حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح همزمان 680 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی که امروز در مجتمع 9 دی واقع در منطقه 19 آموزش و پرورش تهران برگزار شد، خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: یکی از افتخارات دولت شما، تحول بنیادین است که 8 ماه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان برنامه تحول بنیادین ارائه کردید و 22 جلسه بررسی کارشناسی شد.

وی با بیان اینکه گفتمان آموزش و پرورش در کشور در حال تغییر است، افزود: بیشتر مراجعاتی که به بنده می‌شود، سخن از تحول بنیادین است.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: یکی از بخش‌هایی که در سند تحول بنیادین به آن توجه شده، مدرسه است و بحثی تحت عنوان حیات طیبه داریم.

وی با اشاره به وجود 9200 مجتمع آموزشی روستایی در کشور ادامه داد: کسی باورش نمی‌شد که مجتمع‌های روستایی موفق شود اما شاهد موفقیت‌های این مجتمع‌ها بودیم و حتی در زمان بحران مانند زلزله، نقش مدیران مجتمع بی‌بدیل بود.

وزیر آموزش و پرورش به شعار عدالت محوری رئیس‌جمهور اشاره کرد و نقش مجتمع‌های آموزشی روستایی را در جهت عدالت آموزشی ذکر کرد و افزود: در مجتمع‌های آموزشی 20 سیاست شکل می‌گیرد.

وی به مهندسی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در کشور، عدم مهندسی نیروی انسانی است؛ هر کسی باید تخصصی داشته باشد و بر اساس تخصص نیرو جذب شود؛ از محل مهندسی نیروی انسانی می‌توان نظام رتبه‌بندی معلمان و ده‌ها موضوع دیگر را حل کرد.

*نگاه به مدرسه و مدرسه‌سازی تغییر کرده است

حاجی‌بابایی به مهندسی فضا اشاره کرد و ادامه داد: نمی‌توانیم همه مدارس کشور را از بالاترین امکانات برخوردار کنیم اما می‌توانیم مجتمع‌های آموزشی را به امکانات بالایی مجهز کنیم یعنی اگر به سمت مجتمع‌های آموزشی برویم، مشکل تجهیز امکانات مدارس حل می‌شود.

وی با بیان اینکه مهندسی منابع مالی از دیگر موارد است که اگر تعریف مناسبی نشود، خدمت‌رسانی به مردم سخت خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر نگاه به مدرسه و مدرسه‌سازی تغییر کرده است و مدارس جدید دارای آزمایشگاه، کارگاه و سالن اجتماعات و ورزشی هستند.

* هوشمندسازی ۳۳ هزار مدرسه

وزیر آموزش و پرورش به طرح هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت: حرکت در سال 86 شروع شد و در آن زمان با هوشمندسازی 400 مدرسه، کار آغاز شد و هم‌اکنون به 33 هزار مدرسه رسیده است؛ این در حالی است که در 27 سال قبل از آن، تعداد مدارس دارای کامپیوتر کم بود.

وی درباره ساختار مدارس حیات طبیه نیز بیان کرد: این مدارس دارای 4 مدرسه شامل سه ساله اول، سه ساله دوم، سه ساله سوم و سه ساله چهارم است و پیش‌دبستانی نیز در آن پیش‌بینی شده است.

* فرصت نداشتیم تا ۴۰ سیاست انجام شده را اعلام کنیم

حاجی‌بابایی ادامه داد: نظام جدید آموزشی تنها «3ـ3ـ6» نیست بلکه 40 سیاست بود که فرصت نبوده تا اعلام شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه هر یک از 40 سیاست، تحولی جدید در آموزش و پرورش بود، افزود: آثار این 40 سیاست، 10 سال دیگر مشخص می‌شود.

وی یکی از این سیاست‌ها را سه ساله شدن هنرستان‌ها عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی آینده حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌ها به 50 درصد می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص خیرین مدرسه‌ساز نیز گفت: خیرین همراه با ساختمان مدرسه، حرارت و محبت را تقدیم دانش‌آموزان می‌کنند و تأثیر این کار خیرین در دانش‌آموزان واقعا کم نظیر است.

فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت