دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۲ / ۲۰:۳۸
کد مطلب: 18470
۰

پرکردن اوقات فراغت فرزندان پولدارها

پرکردن اوقات فراغت فرزندان پولدارها
شبکه ایران/  شروع تابستان و فراغت از تحصیل فرزندان خانواده ها را با دغدغه ای جدید روبرو می کند که حالا چطور اوقات فراغت فرزندانمان را پرکنیم؟ بعد از سفر اولین ایده ای که به ذهن خانواده و بچه ها می رسد رفتن به کلاس های آموزشی، ورزشی، تفریحی، سرگرمی است که هر خانواده بسته به شرایط زندگی سعی می کند اوقات فراغت مناسبی را برای فرزندش ایجاد کند.
آنچه در این میان فکر و توجه خانواده ها را جلب می کند نحوه و هزینه ای که باید برای گذران اوقات فراغت به آن پرداخت موضوعی که ارتباط مستقیم با سطح درآمد خانواده ها دارد. یکی از برنامه هایی که از سوی برخی موسسات ارائه می شود و شاهد تبلیغات گسترده آن در شبکه های مختلف ماهواره ای هستیم برگزاری تورهای تحصیلی خارج از کشور است.
یکی از همین موسسات آن طور که از تبلیغاتش برمی آید و خودشان می گویند به ارائه تاییدیه های مختلف از انواع و اقسام مراکز علمی دنیا می پردازد. این کالج در جدیدترین اقدام تورهای تابستانی را برای افراد 7 تا 17 سال برگزار می کند که کاهش دغدغه مرفهین ایرانی را سبب شده است. این تورها که گویا مورد استقبال ایرانیان نیز قرار گرفته است هزینه ای معادل 16 میلیون تومان دارد.
یکی از افرادی که اعزام محصلین از ایران را به عهده دارد در توضیح این تورها می گوید: تورهای تابستانی آپولونیا کالج به خانواده ها این امکان را می دهد که باهزینه ای اندک اوقات مناسبی را برای فرزندانشان ایجاد کنند. وی در پاسخ به اینکه منظورتان از هزینه اندک چیست با تعریف از موسسه اش و امکاناتی که دارد می گوید: شما تنها با هفت هزار پوند می توانید فرزندتان را به انگلستان بفرستید و وی را ازتمام امکانات تحصیلی و آموزشی این کالج معتبر بهره مند سازید.
وی ادامه می دهد: اولا فرزند شما در سنین نوجوانی می تواند با فرهنگ کشوری مثل انگلستان آشنا شود و ضمن یک مسافرت خارجی از امکانات آموزشی از قبیل آموزش انگلیسی، فرانسه، نظارت برپیشرفت، امتحان و مدرک پایانی، فعالیت های مختلف تفریحی و ورزشی، برنامه های تمام و کمال اجتماعی(از قبیل دوستی با دختران و پسران دیگر کشورهاو...)، خوابگاه مجزا، حمل و نقل از فرودگاه، غذاها و تنقلات مختلف، بیمه و هزارو یک چیز به یاد ماندنی دیگر استفاده کند. ناگفته نماند که هزینه بلیط و خرج سفر برعهده مسافر است که در کل هزینه ای 10 هزار پوندی را برای خانواده در برخواهد داشت.
به هر روی در کنار تمام تفریحات و موضوعاتی که برای گذران اوقات فراغت پیش روی خانواده قراردارد این نمونه نیز نوعی از پرکردن اوقات فراغت است که شاید اکثر قریب به اتفاق خانواده های ایرانی آن را نپسندند و حتی اگر هم بپسندند نتوانند از پس هزینه گزاف آن برآیند.
آنچه پیداست اینکه جامعه را خانواده های با سطوح مختلف طبقاتی تشکیل می دهند همانطور که نمی توان تفریحات و برنامه های خانواده های متوسط را نادیده گرفت برنامه های قشر پردرآمد جامعه را نیز نباید نادیده انگاشت و تنها تفاوت در این است که برای اولی دولت نیز باید قسمتی از کار را در دست گیرد ولی برای دومی این بارمسئولیت از روی دوش دولت برداشته می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.