دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۷
کد مطلب: 21214
۱

مرگ معلم در راه دور مدرسه

ایرنا: مثل هر روز وسایلش را جمع کرد و کودک اش را به مادرش سپرد تا برای درس دادن به فرزندان ما راهی مدرسه شود. شاید خودش هم حتی یک لحظه تصور نمی کرد که بی تابی های دیروز دخترک یک و نیم ساله اش با روزهای دیگر متفاوت بود و این بار حکایت از جدایی همیشگی مادر و فرزند دارد.

یک مقام آگاه گفت: صبح دوشنبه در اثر وقوع حادثه رانندگی برای خودروی حامل چند نفر از معلمان ایلامی که راهی شهر صالح آباد در فاصله 35 کیلومتری مرکز استان بودند، دو نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.
وی که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این حادثه یکی از معلمان به نام ˈطیبه ضیاییˈ و راننده خودرو جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: مکان زندگی شمار زیادی از معلمان و کارمندان دستگاههای اجرایی در شهر ایلام قرار دارد ولی محل کار آنان در شهرها، روستاها و بخش های اطراف استان است و رفت و آمد برای حضور در محل کار بسیاری وقت ها باعث حوادث ناگوار و غیرقابل جبران نظیر حادثه امروز می شود.

وی اضافه کرد: این فرهنگی که مدت دو سال است ازدواج کرده یک دختر بچه یک و نیم ساله دارد و برای جا به جایی و انتقال به شهر ایلام تلاش های زیادی کرد که با مرگ غریبانه وی همه امید ها و آرزوها فنا شد.

یک کارشناس اجتماعی در ایلام نیز گفت: حوادث رانندگی اکنون به بلا و قاتل افراد مبدل شده و سالانه هزاران نفر در نتیجه آنها جان خود را از دست می دهند. ˈمهرداد کبیریˈ افزود: مسوولان باید تدابیری بیندیشند که کارمندان و معلمان در محل زندگی خود مستقر شوند و مجبور به رفت و آمد و تردد در مسافت های طولانی نشوند.

وی اظهار کرد: متاسفانه بیشترین شمار افراد کشته شده در سوانح رانندگی بر پایه بررسی ها از جمعیت فعال جامعه، شاغل و مرد هستند که این موضوع ضربه های جبران ناپذیر بر اقتصاد جامعه و ارکان خانواده می زند.

وی از مسوولان خواست که برای جلوگیری از وقوع این دست حوادث بسیار دلخراش به گونه ای برنامه ریزی کنند که کارکنان دستگاههای اجرایی به ویژه معلمان به سبب حساسیت شغل و کار تدریس از افراد ساکن و بومی برگزیده و به کار گمارده شوند.
به گزارش ایرنا، در سانحه رانندگی صبح امروز در مسیر ایلام- صالح آباد دو نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...